Gå til innhold

Ikke nett gjennom Get HDi

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kobler coax-kabelen til min nye Get HDi dekoder, og da får jeg tv-signal. Problemet er at jeg ikke får router-funksjonen til å virke. Kobler pcen til kontakten merket Ethernet og dekoderen er stillt inn på dette. Har også prøvd kontakten RJ45 og stillt inn for det uten at det gir meg nett.

Er det noen der ute som kan tenke seg hva jeg gjør feil? Litt kjedelig å måtte bytte coaxen frem og tilbake mellom dekoder og den gamle routeren hele tiden.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke, men det er i Ethernet-kontakten du skal koble deg til. Det var rett frem da jeg satte det opp sist uke. Så vidt jeg vet er det bare et kabelmodem i den boksen, ingen ruterfunksjonalitet. Så lenge du ser at det lyser i link-lyset på din pc, skal det holde å bare få IP over DHCP (sjekk innstillinger for nettverkskortet). Ev. må du nok ringe Get.

Lenke til kommentar

først må du ha en han han f kontakt i begge ender sånn med skrukobling i begge ender og multimedia kontakt så må du ringe get og dem setter opp nett via dekoderen og fra da tar det 30 minutter - 1 time så har du nett. husk du kan maks bruke en pc hvis du har flere må du kjøpe deg en router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...