jtothepay Skrevet 29. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2011 Er det noen som har selvbruningsprodukter de vil anbefale til en mann med relativ lys hud. Vil gjerne ha et produkt som bygger brunfargen gradvis opp. Trenger til både ansikt og kropp. Takk Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor ikke bare ta sol 1 gang i uken? Ta redusert tid, f.eks 10 min. Jeg har ultra sensitiv hud, og blir solbrent konstant. Jeg tok 10min 1 gang i uken, og det hjelper mye, særlig om du vil bygge grunnlag før du skal til et solrikt land for ferie o.l. Lenke til kommentar
jtothepay Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor ikke bare ta sol 1 gang i uken? Ta redusert tid, f.eks 10 min. Jeg har ultra sensitiv hud, og blir solbrent konstant. Jeg tok 10min 1 gang i uken, og det hjelper mye, særlig om du vil bygge grunnlag før du skal til et solrikt land for ferie o.l. Har jo som sagt lys hud og blir også veldig fort solbrent. Hvordan er hudtypen din? jeg blir ikke akkurat veldig brun med det første, og er redd for at jeg bare vil bli rød med solarium. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jeg pleier å bli rød svært fort. Jeg kan ta på SunBLOCK 60 og likevel bli rød etter 30 min ute i solen. Gode solarium skal ha styrke regulatorer, så du kan begynne på det svakeste. Ikke ta ofte, 1 gang i uken for 10 minutter på svak styrke bør du ikke bli rød. Om du er virklig redd, så ta på noe solfaktor. Og skru ned/av ansikt solingen sånn at du slepper å få rød ansikt. Endret 29. mai 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
jtothepay Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Vet det er vanskelig, men kan du beskrive brunfargen du får ? Men vet ikke om solarium er det rette for meg, så trenger tips om anbefalte produkter for en som meg ... Endret 29. mai 2011 av jtothepay Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 30. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2011 Helt utrolig å lese innlegget til "AvidGamer", hvor han anbefaler deg å ta sol, samtidig som han påstår at man får "grunnlag" av solarium. Bare vås! Ta en titt her du, http://www.hildechristina.com/tag/selvbruning Og hold deg unna solarium hvis du vil ha en fin hud resten av livet ditt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 30. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2011 Helt utrolig å lese innlegget til "AvidGamer", hvor han anbefaler deg å ta sol, samtidig som han påstår at man får "grunnlag" av solarium. Bare vås! Ta en titt her du, http://www.hildechristina.com/tag/selvbruning Og hold deg unna solarium hvis du vil ha en fin hud resten av livet ditt. 1 Hvordan kan du påstå at det er vås? Jeg har gjort akkurat det samme som han anbefaler. Jeg har tatt litt solarium for å få litt brunfarge slik at huden blir vant til solen før jeg drar på solfull ferie. Det er da et kjent faktum at man blir mindre solbrent om man har fått litt sol tidligere? Dette har virket strålende for meg i tillegg til at det gir en fin, jevn hudfarge. Personer som bruker brunkrem får ofte ikke like fin farge. Ei heller vitamin D. 2 Hvorfor skal han holde seg unna solarium om han vil ha en fin hud resten av livet? Bør han holde seg borte fra solen også, kanskje? Det er UV-A stråling som eldrer huden. Dette finnes det mye av i både solarium og naturlig sollys. Tar han mye solarium vil selvfølgelig huden bli uheldig mye utsatt, men her er det igjen det samme som med solen. Det er som å fraråde folk i å dra på sydenferie fordi de blir utsatt for så mye sol som eldrer huden. 3 Når du kommer med slike bombastiske (idiotiske) utsagn, bør du i det minste ha en begrunnelse/kilde til hvorfor det du mener er sant. Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 30. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2011 Og hvor er dine kilder? http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/forskere_frar_der_solarium_9357 Ta så mye sol du vil for min del. Huden din blir bare vakrere og vakrere for hvert sekund du ligger i solsengen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 31. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2011 Og hvor er dine kilder? http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/forskere_frar_der_solarium_9357 Ta så mye sol du vil for min del. Huden din blir bare vakrere og vakrere for hvert sekund du ligger i solsengen. Hele artikkelen du viser til er basert på antagelser, ingen studier eller noe håndfast å ta tak i. Det som står der som er rett, er at overdreven bruk av solarium kan føre til større sannsynlighet til hudkreft. Igjen er det likt som med den ekte solen: Soler du deg for mye, er det skadelig. Det skal mindre til i solarium, men om du bruker hodet og ikke soler deg overdrevent mye går det greit. Men igjen (sitat fra Johan Moan ved radumhospitalet): "Hvis man anbefaler folk i Norge til å sole seg mer enn de gjør i dag vil antall dødsfall på grunn av hudkreft i verste fall øke fra 250 til 500 tilfeller i året. Men samtidig vil det sannsynligvis bli 2500 færre dødsfall forårsaket av indre kreftformer". "Helsefordelene man oppnår ved å få litt sol eller ta litt solarium er langt større enn risikoen for å få hudkreft" Jeg kan godt ramse opp noen kilder jeg fant ved et raskt søk. Her er en god artikkel, her, her, nedenfor er noen artikler av dårligere standard om du vil lese det også: http://www.tv2nyhetene.no/magasinet/solarium-sunt-i-smaa-doser-2473712.html http://www.dagbladet.no/dinside/2007/11/22/519016.html, her Lenke til kommentar
Sommerkropp Skrevet 6. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2011 Hei, leste innlegget dit og vil bare anbefale deg en kjempe bra produkt fra norvell.no De har et selvbruningskit til ansikt, passer perfekt til menn:) produktene de har inneholder ikke parabener og tetter ikke porene, har prøvd selvbrunings Spray til ansiktet og fargen er kjempe fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå