Gå til innhold

Hvordan kan man vite hvilken gud man skal tro på ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en kompis som er sykt kristen.. Han prøver å overbevise meg med å tro på hans gud...

Men hvordan kan man vite hvilken gud man skal tro på ?

Er vel mange forskjellige bibeler og troer i verden.. Men det er ikke noe bevis på at noen av de troene faktsik er sanne. Vil tro at de fleste bibeler i verden er omskrevet flere tusen ganger...

Og vil du tro på en gud som straffer de som ikke tror på en ?

Jeg har ikke akkurat så stor tro til den kristene tro, eller guden deres. Han straffer de som ikke tror ved å sende de til helvette når de har dødd. Blir bare helt forvirret av alle disse gudene og troene xD

Jeg lever et flott liv, og alt jeg gjør og oppnår er takket være meg.. Det er jeg som har slitt meg ut og arbeidet før det jeg har oppnådd i dag. Ikke gud, om det finnes en så har han i allefall bare sett på. Kompisen min som er tror på den kristene tro sier alt han har gjort og oppnådd er pga hans gud, og uten han ville han ikke klart noe av det å vært død for lenge siden.. Det er jo han som har slitt og gjort møkka arbeidet, ikke gud. Og om det finnes en gud, hvorfor viser han ikke seg den dag i dag ? Om han viste seg før rundt 1445 år før kristus, hvorfor kan han ikke oppdatere verden litt ved å vise seg.. At det faktisk bare finnes en gud og ikke 20 eller 100. Kanskje mennesken ville sluttet krig og og bare vært snille.. ? Mest grunn til at den kristene gud lar de IKKE troende brenne i helvette xD Scary too not belive, huh ?

Fant ikke en kategori å legge denne i.. så valgte off topic.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er alle ateister, du tror bare på en Gud mindre enn kompisen din.

Du kan jo høre med han om han tror han ville vært kristen dersom han ble født inn i en muslimsk familie, eller i en eller annen urbefolkning langt vekk som forguder fly?

EDIT: Hvis du er klar for det kan jeg anbefale å trolle med at du er satanist, det er nemlig bare å liste opp alt det fæle Gud har gjort (landeplager, drept millioner av mennesker (Noahs Ark), testet om folk er villig til å ofre egne barn osv...). Gud er på alle områder svært ondskapsfull dersom man sammenligner Gud med Satan. Faktisk er Satan den som ga oss fornuft i følge bibelen da han fikk mennesket til å spise det forbudte eple.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Og om det finnes en gud, hvorfor viser han ikke seg den dag i dag ? Om han viste seg før rundt 1445 år før kristus, hvorfor kan han ikke oppdatere verden litt ved å vise seg..

Haha, likte det du skrev der.

-

Blir du ikke lei av å høre på kompisen din prate så mye om at du også bør bli kristen? Jeg hadde ikke holdt ut over en lengre periode hvis en kompis av meg holdte på slik.

Men om du skal velge en "gud" så er det vel bare til å begynne å lese litt om de forskjellige religionene og velge den du føler stemmer mest for deg, eller noe i den duren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...