Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp med ankel etter skade

Simpfan

Anbefalte innlegg

Se bilder, er umulig å forklare uten dem.

Dette er dagen etter en skade i vannsklie, der jeg buttet i enden og landet med vridd fot og fikk en overtråkkskade. I gåpr rett etter skaden ble det røntget, uten funn, men kan være de ikke tok av alle områder, for smertene som er nå, var ikke sånn da jeg ble undersøkt, og noen sier at brudd ikke alltid kommer opp før etter noen dager på røntgen.

post-132175-0-21108800-1306688797_thumb.jpg

post-132175-0-68836000-1306688839_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se bilder, er umulig å forklare uten dem.

Dette er dagen etter en skade i vannsklie, der jeg buttet i enden og landet med vridd fot og fikk en overtråkkskade. I gåpr rett etter skaden ble det røntget, uten funn, men kan være de ikke tok av alle områder, for smertene som er nå, var ikke sånn da jeg ble undersøkt, og noen sier at brudd ikke alltid kommer opp før etter noen dager på røntgen.

Blei det bare tatt vanlig røntgen? Hvis det ikke blei tatt MR, så burde du ta det. Jeg blei sendt hjem fra sykehuset med brudd i ankelen, for dem hadde ikke sett noe brudd med vanlig røntgen, så jeg anbefaler at du tar MR. Det kan være lurt å ta dette privat, da det offentlige har lang venteliste.

Lenke til kommentar

Du har jo fått en plan.

-Er du ikke bra innen 12. juni, så gå tilbake til legen, få en ny sjekk.

(TTT (Ting Tar Tid) når sener, muskulatur og annet vev skal rehabiliteres etter overstrekk/feilbruk/unormal belastning. Det hjelper IKKE å stresse, tenke, klage eller å frykte det aller værste mens du hører på rykter. Du KAN jo tenke KREFT, DUSTELEGE, BRUDD, INFEKSJON, FEILBEHANDLING, og DØD. Men det hjelper jo ikke, eller?! Slapp av (du er jo røntget TO ganger allerede!), spis sunt, la foten få hvile, følg rådene du har fått. Gi skaden to uker så foten får sjanse til å leges. Les en bra bok. Se TV. Ta buss til skolen.

Lenke til kommentar

Vanlig røntgen tok jeg uten funn.

Du burde nok kreve å få MR, jeg tok vanlig selv, og gikk ut av sykehuset med brudd i ankelen. Gikk med det i over ett år, før dem fant ut hva det var. Da var det brudd i brusken. Så dra til legen å skaff en MR.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Krev MR - kan ha fått brudd eller løsnet brusk. Jeg hadde løs brusk som ikke ble påvist før etter 2 år med legebesøk (og tok også MR) og fikk påvist brudd etter 7 år så leger gjør feil og de oppdager ikke alltid hva som er galt så er viktig å ikke gi opp :)

Håper det har bedret seg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...