Gå til innhold

[Løst] Har pcen noe med ping å gjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at selve nettverkskortet og chipen kan påvirke ping i negativ forstand, men jeg er ikke helt sikker på det. Evt. hvis du kjører brannmur, og ha ikke kan jo det også ha en viss innvirkning (i alle fall teoretisk sett fordi brannmuren kontrollerer hva som går inn og ut av pcen)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Ja, korrekt. Vi hadde ikke engang internett tilkobling.

Uten at jeg kjenner nettkoden her så vil jeg anta at klienten sender ut pakker og ser hvor lang tid det tar før den får svar. Dersom CPU ligger på 100% eller i nabolaget vil dette ha noe å si da det vil ta lenger tid før CPU får tid til å skjønne når returen kom inn. En bedre måte er å pinge fra cmd da det sjelden blir påvirket av dette.

Et annet problem kan være innstillinger på maskinen, men det er svært sjeldent.

Lenke til kommentar

Ja, korrekt. Vi hadde ikke engang internett tilkobling.

Uten at jeg kjenner nettkoden her så vil jeg anta at klienten sender ut pakker og ser hvor lang tid det tar før den får svar. Dersom CPU ligger på 100% eller i nabolaget vil dette ha noe å si da det vil ta lenger tid før CPU får tid til å skjønne når returen kom inn. En bedre måte er å pinge fra cmd da det sjelden blir påvirket av dette.

Et annet problem kan være innstillinger på maskinen, men det er svært sjeldent.

Stor mulighet for at det er dette som er problemet, med tanke på at Macbook Pro ikke er den beste å spille på så er jeg sikker på at prosessoren lå på 100%. En annen person hadde en gammel HP laptop som også hadde høy Ping, denne klarte såvidt å dra MW1 så jeg tror vi har funnet løsningen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...