Gå til innhold

Kan man falle av et cruise ship?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært på colorline før. jeg så at man lett kunne falle av vis man hoppet over det gjerde . Lol, vis man gjør det faller man uti havet? Da blir det isåfall vannskelig å se at noen har falt uttafor.

Har de ikke bedre sikkerhet? hva om en liten 2-3 åring sklir og faller mellom gjerdene..or rett uti :p det er jo ikke uvanlig at det er glatt der ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan falle av en stor båt. Det har skjedd flere ganger. Blant annet:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10008230

Men veldig ofte så er det fordi folk lener seg over gjerdet/klatrer på det og da detter over.

Så det er ingenting som hindrer en 2/3åring fra å gjøre det samme, annet enn foreldre som følger med og passer på (og det at de gjerne trenger noe å stå på å)

Lenke til kommentar

Selvsagt kan man falle av? Men de fleste har vett til å unngå det, for eksempel ved å holde seg unna rekka når det er vått/glatt.

Jeg har sett noen skip som har en slags garn helt nede ved vannet, men de fleste har bare åpen sjø rett ned :ph34r:

Endret av Randomizer
Lenke til kommentar

"Kan falle av"

Det er klart at om du tar løpefart og hopper over reling at det ikke er et magisk kraftfelt som dytter deg tilbake inn igjen.

Men det er da strengt talt ikke så vanskelig å ikke hoppe over kanten, det er neppe noen som tvinger deg ut og frem til kanten uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, jeg har vært på colorline før. jeg så at man lett kunne falle av vis man hoppet over det gjerde . Lol, vis man gjør det faller man uti havet? Da blir det isåfall vannskelig å se at noen har falt uttafor.

Har de ikke bedre sikkerhet? hva om en liten 2-3 åring sklir og faller mellom gjerdene..or rett uti :p det er jo ikke uvanlig at det er glatt der ute.

Hvis en person faller av og dette blir oppdaget, er det faste rutiner for hva man skal gjøre. Akkurat hva dette er vet jeg ikke, men jeg vet litt om hva som skjer. Man skal først og fremst kaste ut en ring eller noe lignende som personen kan holde seg flytende i, og så skal man varsle mannsket så fort som overhodet mulig. Så skal skipet gjøre en svingmanøver som gjør at det havner tilbake på samme sted personen falt i vannet og forhåpentligvis bli plukket opp.

Lenke til kommentar

Hvis en person faller av og dette blir oppdaget, er det faste rutiner for hva man skal gjøre. Akkurat hva dette er vet jeg ikke, men jeg vet litt om hva som skjer. Man skal først og fremst kaste ut en ring eller noe lignende som personen kan holde seg flytende i, og så skal man varsle mannsket så fort som overhodet mulig. Så skal skipet gjøre en svingmanøver som gjør at det havner tilbake på samme sted personen falt i vannet og forhåpentligvis bli plukket opp.

Hva om man IKKE blir oppdaget :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...