AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg og min samboer skal gifte oss, han har vært gift før! Problemet er kirken, her vi bor et det bare den kirken, der er barna han døpt og han gift! Vi venter barn til høsten, så rekner jo med det barnet blir døpt der og! Men å gifte meg der, vet jeg ikke om jeg vil... Er det teit av meg?? Å ikke ville gifte meg i den kirken han har gifta seg i før?? Postet av anonym: b22325bb6e4aaf987b912c8205369cdd Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Du må fortelle hvorfor det er et problem. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Du må fortelle hvorfor det er et problem. Er nok ikke noe store problem med det! Men jeg føler det blir litt rart og jeg syns ikke noe om å stå foran det samme alteret han sto med en annen dame 10år tideligere. Hadde du synes det var ok, hadde ikke du syns det var litt rart? Postet av anonym: b22325bb6e4aaf987b912c8205369cdd Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Nja, du vil alltid komme opp i situasjoner som er litt rare om du legger godvilja til. Du må tenke på at det ikke er kirken som setter rammene for bryllupet deres, men forholdet dere har, og det må da være bra med tanke på at dere skal gifte dere. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hadde du synes det var ok, hadde ikke du syns det var litt rart? Jeg hadde ikke tenkt på det. Det gjør sikkert ikke samboeren din heller, hvis du spør ham. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg hadde ikke ville gjort det jeg heller. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Synes ikke du er teit som har de tankene om å gifte seg i den kirka. Men om det ikke finnes noen andre der dere bor så har du vel ikke så mye valg? Jeg ville luftet tankene dine for kjæresten din og hørt hva han hadde å si. Eller dere kunne jo alltid reist vekk å gifta dere Vi har mange vakre kirker her i Bergen Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Jeg ser hvorfor du synes det er rart! Hva med å gifte seg borgerlig? Endret 30. mai 2011 av Gamlemor Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg tror ikke jeg ville gjort det jeg heller. Jeg synes ikke det virker teit av deg. Let etter andre alternativer! En annen by, borgelig.. Snakk med din kommende mann! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Er dere kvinner, alle dere som ikke ville giftet dere i en brukt kirke? Føler dere dere truet av ekskona? Føler dere at dere trår over på hennes enemerker? Er det som å spise en annen persons mat uten lov? Eller som å selge stoff på området til en annen pusher? Endret 30. mai 2011 av Zarac Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg synes det er litt odd, men samtidig så vet jeg at folk reagerer på mye rart når partneren har vært gift før... Sjømannskirkene rundt i verden er jo ganske populære hvis du vil finne en annen kirke... Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Er dere kvinner, alle dere som ikke ville giftet dere i en brukt kirke? Føler dere dere truet av ekskona? Føler dere at dere trår over på hennes enemerker? Er det som å spise en annen persons mat uten lov? Eller som å selge stoff på området til en annen pusher? Har du vært gift og skilt? Hvis TS ikke har vært gift før tror jeg at det å måtte gifte seg i samme kirke som mannen gjorde sist vil legge en demper på den høytidsstunden det skal være. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har aldri vært gift. Hva ligger bak følelsene kvinner har i forhold til dette? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Men å gifte meg der, vet jeg ikke om jeg vil... Er det teit av meg?? Å ikke ville gifte meg i den kirken han har gifta seg i før?? Postet av anonym: b22325bb6e4aaf987b912c8205369cdd Vel, akkurat det har jeg ikke noen formening om. Men etter det jeg har forstått skal jo bryllupet være deres dag, så jeg ser på det som viktig at dere begge kan være komfortable med hvordan den går for seg. Nå vet jeg ikke hvordan dere bor til, men en annen kirke burde vel ikke være så forbanna vanskelig å oppdrive om du syns det blir for ubehagelig med den han har giftet seg i før. Evt. ta det utendørs? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg tror ikke jeg hadde tatt det så tungt, men hva jeg føler er ikke vitkig her. Det er hva du føler som er poenget. Så snakk med forloveden din og fortell hva du føler. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Så tanken av at mannen din var i samme kirke med en annen dame ti år siden plager deg mer enn at han for ti år siden på bryllupsnatten var med ekskona? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har aldri vært gift. Hva ligger bak følelsene kvinner har i forhold til dette? Da er det heller ikke sikkert at du har den nødvendige ballast til å forstå kjernen i problemet. Jeg forstår TS aldeles utmerket. Om jeg skulle bli så forstyrret at jeg skulle komme i skade for å ville gifte meg på nytt med en skilt kvinne skulle det bli slik at intet kom til å minne om hverken hennes eller mitt forrige bryllup. Stryk kvinner og sett mennesker i stedet. Det følgende blir en veldig forenkling, og det er slett ikke sikkert at det er slik. De aller fleste har en viss motvilje mot å bli nummer to i både sport, spill og i sosial sammenheng. Er man nummer to liker man ikke å bli minnet på det, eller bli målt mot nummer en i tide og utide. Så tanken av at mannen din var i samme kirke med en annen dame ti år siden plager deg mer enn at han for ti år siden på bryllupsnatten var med ekskona? Det er et ubestridelig faktum at seremonien i kirka kommer til å bli identisk. Bryllupsnatten er det bare deltakerne som vet hvordan forløp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå