Xvani Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei, tok meg en titt inn i routeren i dag og la merke til at det sto 3776/864 istedenfor 4000/864? Jeg MERKER den forskjellen! Hvorfor er det slik? Noen andre som har opplevd det samme? (med brederesmil pakken) Ringer NGT i morgen og hører.... Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Tror neppe du merker forskjell mellom 4000 og 3776 Mbits/sek. Dessuten så lover ikke NGT at du alltid vil ha 4000, men opptil denne hastigheten. Og den vil variere med hvor stor belastning nettet deres har på det aktuelle tidspunktet. Har du sjekket speedometeret på ITavisen.no? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Tror neppe du merker forskjell mellom 4000 og 3776 Mbits/sek. Dessuten så lover ikke NGT at du alltid vil ha 4000, men opptil denne hastigheten. Og den vil variere med hvor stor belastning nettet deres har på det aktuelle tidspunktet. Har du sjekket speedometeret på ITavisen.no? Det er ikke snakk om mbits, men kbits. Og selfølgelig merker jeg at jeg laster ned med ca 28kb/s saktere. Når begrensninen i routeren er satt til 3776 betyr dette at jeg ALDRI KAN FÅ 4mbit, samme hvor lite belastning det måtte være på nettet. Er det virkelig bare jeg som har opplevd dette? Kanskje jeg har gjort noe galt Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Vært glad du har muligheten til å ha bredbånd i det heletatt du.. sitter med ynkelige 64Kbits og ISDN... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Har du Cisco 677i? Den har det med å retraine linja mi når det passer den..upload svinger mellom 608, 672, 704, 768, 800 og 832 kbps. Utrolig irriterende å måtte drive å retraine manuelt fordi det går så mye opp og ned hele tiden. Og gjør jeg så den ikke skal retraine, går det gæærnt når den egentlig skulle ha retrainet (møkka-kobber). Men det som er mest irriterende er at jeg får under det som står på "Line capacity". Står det 768 der får jeg 704 faktisk hastighet f.eks. Har du denne ruteren kan du logge deg inn, og skrive set int wan0 retrain for å relinke med sentralen. Kjenner ikke til fremgangsmåten for Netopia, men å reboote ruteren/trekke ut strømmen skulle gjøre samma nytta. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Har du Cisco 677i? Den har det med å retraine linja mi når det passer den..upload svinger mellom 608, 672, 704, 768, 800 og 832 kbps. Utrolig irriterende å måtte drive å retraine manuelt fordi det går så mye opp og ned hele tiden. Og gjør jeg så den ikke skal retraine, går det gæærnt når den egentlig skulle ha retrainet (møkka-kobber). Fått støymålt linja og eventuellt fått feilmeldt den? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Iblandt skjer slikt... Min linjehastighet går opp og ned som en jojo.... Vil anbefalle å reboote router, og om det ikke hjelper, ringe NGTs kunde"service" Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det skal ikke være sånn... Send dem en mail. Reel hastighet er neppe så høy, men at den er configa feil, er jo... feil. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Fått støymålt linja og eventuellt fått feilmeldt den? Nei, har ikke gjort NGT oppmerksom på dette. Vi har for tiden sommertilbudet på 4 Mbit, og når dette går ut i slutten av August er det tilbake til 1024/512. Og der har det holdt seg stabilt, så med mindre det skjer noe der er det lite trolig at vi "bryr" NGT med noe som ikke er problematisk til vanlig. Ruteren viser nå SNR Margin på 14 dB, og Attenuation på 42 kB, både ned- og oppstrøms. Men jeg mener å ha sett andre tall enn dette i blant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå