Gå til innhold

Flyttelass fra Trondheim til Oslo. Letteste måte?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til Oslo i sommer og har et relativt stort flyttelass jeg skal ha med meg. Prøver å finne ut den billigste og letteste måten å frakte dette på. Jeg har tenkt på å kjøre selv, men siden jeg verken har bil eller har kjørt med henger før virker dette som en dyr og muligens vanskelig måte å gjøre det på. Noen som har tips?

Skal blant annet ha med en del møbler så da ser jeg for meg at å frakte det på tog ikke er den letteste måten.

Takk for tips og råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye skal du flytte? Uten å ha sjekka andre utleiefirmaer får du en Mercedes Sprinter fra rent-a-wreck til 2000kr per døgn + drivstoffugifter. Du kan dytte ganske mye inn i en slik en bil med litt stabling.

Lenke til kommentar

Det var ikke en dum idé. Men har planer om å ta med både seng og andre møbler og da kan det fort bli for liten plass. Ellers tar jeg med så mye jeg får plass til, har mulighet til å sette ting igjen i en bod her, men noen møbler må nesten bli med. Skal uansett sjekke ut den muligheten. Takk for tips!:)

Lenke til kommentar

Varebil fra rent-a-wreck og en henger lignende IKEA sine er nok det enkleste og billigste. Er du ikke helt håpløs bak rattet får du til å kjøre med en slik en. Det er ganske gode hengere, og veien til Oslo er relativt rett fram.

Lenke til kommentar

En kompliserende faktor er at tilhengere stort sett må leveres tilbake der man har leid dem, mens leiebiler kan leveres i en annen avdeling av samme bilutleiekjede.

Du får pakket mye inn i en Sprinter/Transporter/Hi-Ace, særlig om du demonterer enkelte møbler (som f.eks. seng).

Lenke til kommentar

Har sett leiebiler med opptil ~20 m3 som kan kjøres med førerkort B og som heller ikke er fullstendig urimelig å leie heller.

Men vær obs på at man fortsatt har en maks begrensing på 3500 kg.

Ulempen er jo som nevnt over, at bilen ofte må tilbake.

Det du kan prøve er å forhøre deg med transportfirma som kjører for næringslivet om noen av dem har en tur Trh Osl og om du evnt kunne fått benyttet litt plass der om det var tilgjengelig mot å betale ekstratimene som sjåføren bruker på å se du lasser og losser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akkurat hvor mye ting har du? Flytter selv fra Trondheim til Oslo i sommer (midten av juli). Etter å ha vurdert en del alternativer tror jeg at jeg kommer til å leie meg en kassebil. Driver og pakker og vasker nå for å finne ut hvor mye skrot jeg har, men jeg tror ikke at jeg klarer å fylle en kassebil alene.

Lenke til kommentar

Som nevnt kan du høre med noen transportfirmaene i Trondheim som kjører til Oslo om de har plass. Det er ikke ofte, men tidvis hender det at de er nødt å kjøre halvfull bil, og da er det sikkert ikke noe problem om du slenger et par lapper på bordet å får lov til slenge på flyttelasset ditt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...