FakeEmpire Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har et problem med min stasjonære PC nå, som går som følger. Når jeg starter PCen så skjer en av følgende fire ting: *BOOTMCR image is corrupt. The system cannot boot. *A disc read error occured Press CTRL ALT DEL to reboot *Lang feilmelding, inkl en tallkode, hvor feilmeldingen lyder ca som følger A device connected to your computer is corrupt, this could be CDROM, Harddrive or something similar. *Windows starter, men har en tendens til å låse seg raskt etter oppstart. Da fryser skjermbildet, og jeg må boote den ved 5sec powerknapp. Ved ny oppstart starter Win aldri, og en av de andre feilmeldingene vil komme. Problemet oppsto for 4-5 mnd siden for første gang, da fikk jeg hjelp til å re-formatere PCen med Win7 fra en USB Stick. Deretter fungerte den fint frem til for litt over en uke siden, hvor det begynte å skje igjen. Tips? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Feilmeldingen du angir i emnetittel "A disc read error occured" tyder på harddiskproblemer. Sjekk harddisken med et testprogram fra leverandøren (noen finnes på UltimateBootCd), Lenke til kommentar
FakeEmpire Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Vil dette la seg gjøre uten å komme inn i windows? (Nå sitter jeg på laptopen) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 UltimateBootCD er som navnet sier bootbar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Når det har skjedd før så kommer det også til å skje igjen. Disken er dårlig, du trenger en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå