MrLuni Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Lurer på hvordan det er. Er det samme effekt som alkohol? Hvordan er hangover? Og på filmer så er det tobakk lignende man røyker, men så har jeg og sett http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Hashish.jpg Hva er forskjellen? Noen som har lyst å dele erfaring? Lenke til kommentar
Kristopher90 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg kan ikke snakke av egen erfaring, men har flere bekjente som røyker. De ruller seg en joint av tobakk og hasj, som de så røyker som en vanlig sigarett. De blir helt sløve, treg reaksjonsevne, latterlig dårlig humor. Får skikkelig røde puffy øyne av det. Ingen hangover av det sier de. Om du lurer på å prøve, kan eg fra mitt standpunkt anbefale deg å ikke gjøre det. Det er dyrt, nesten 150kr grammet så vidt eg vet. For øvrig ser eg ikke poenget, og man kan fint utvikle en avhengighet. Ikke fysisk, men psykisk. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Nei har ingen trang til å prøve det, men har tengt på saken i det siste siden jeg har sett litt mer av det på film og tv i det siste. Er hasj og cannabis det samme? Og isåfall hvorfor er det i sånn hard blokkform? Jeg har sett noen "mekke" det før, og det såg ikke noe "fun" ut. Hvorfor ikke røyke sånn ugress som man ser på film? Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Sjekk her, du. http://freak.no/forum/showthread.php?t=63514 Jeg har sett noen "mekke" det før, og det såg ikke noe "fun" ut. Hvorfor ikke røyke sånn ugress som man ser på film? I Norge er vel hasj mer utbredt enn marijuana (gress), av forskjellige grunner. Lenke til kommentar
Populært innlegg Laffe Skrevet 29. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg kan ikke snakke av egen erfaring, men har flere bekjente som røyker. De ruller seg en joint av tobakk og hasj, som de så røyker som en vanlig sigarett. De blir helt sløve, treg reaksjonsevne, latterlig dårlig humor. Får skikkelig røde puffy øyne av det. Ingen hangover av det sier de. Om du lurer på å prøve, kan eg fra mitt standpunkt anbefale deg å ikke gjøre det. Det er dyrt, nesten 150kr grammet så vidt eg vet. For øvrig ser eg ikke poenget, og man kan fint utvikle en avhengighet. Ikke fysisk, men psykisk. Da kan man også si det samme med alkohol. Regner med at du ikke drikker alkohol siden du ikke kan se poenget? 12 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Man blir chillaxed og kjedelig av det. Fy faen det er kjedleig å henge med folk som er høy. 2 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Det spørs på hva du røyker. For meg, etter å ha røykt en del har hasj en avslappende effekt på meg. Du kan finne på å le av de merkeligste ting, alt føles mye tyngre, du er i veldig godt humør, veldig sosial og du reagerer spesielt mye på musikk. Kan også legge på at du filosoferer og tenker over alle slags merkelige ting, får mye til å henge på greip når det egentlig ikke gjør det. Prøvde å slå av lyset med å stirre på lysbryteren i en halvtime en gang. Weed/gress har en annen effekt, det er mye av det samme, men sterkere og det er trippy. EDIT: Personlig har jeg aldri opplevd noe "hangover" eller lignende. Endret 29. mai 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Har ikke så mye personlig efaring av det selv. Men jeg synes det kan være svært koselig å henge med folk som røyker foran de som skal bli så full som mulig. Stemningen blir ofte mye mer avslappet, mer samtaler (som er langt bedre enn de i sambånd med alkohol), behageligere musikk, ikke noe bråk eller vold. Fra et objektivt syn på begge rusene, synes jeg det er mye mer fred over hasjrøykere og helt klart mye triveligere. Nå blir dette litt feilvinklet, da de jeg kjenner som røyker er folk jeg trives godt med i utgangspunktet, og de jeg drakk mye med ikke er av min sort. Men har hatt gode fester både i alkohol og hasjrus. Var igår i nesten edru tilstand nede ved hamburgeriet, hvor alle fulle fra utestedene skulle ha mat. Bråk, dytting og skitsnakk i køen og generelt en veldig "hard" stemning. Bare så det er sagt, så vil jeg ikke si at hasj er ufarlig og jeg forsvarer ikke bruk fullstendig, men jeg snakker mer om hvordan selve stemningen er blant disse kontra en typisk fest. Både alkohol og hasj har sine positive/negative sider, men var begge lovlig ville jeg nok droppet alkoholen og istedet tatt noen blås annenhver helg. Mer direkt til trådstarter: Du må også tenke på at stoffet er ulovlig, en effekt av å begynne å røyke er at du kanskje trekker deg mer unna samfunnet. Du vil få større noia for politiet, kanskje tilogmed miste venner o.l som er imot dette. Disse effektene synes jeg er de værste på de som røyker ofte. De er helt enkelt "utstøtt", de holder seg skjult når de skal ha sine fester, tenker på hvem som får komme, de kan ikke få kjørekort og føler seg ikke som en del av majoriteten. (Ja, jeg bor i en liten kommune) Endret 30. mai 2011 av Sebbe 4 Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg har hatt en erfaring med dette og det eneste jeg kan si er at det er ikke til å anbefale. Tanken min bak å prøve det var at jeg har snakka mye dritt om dop i mange år og en dag så spurte en kompis meg om at "hvordan kan du snakke så mye dritt om noe du aldri har prøvd?". Du blir rød i øya, fnisete og småfull. Er ikke verdt å ta risiko med å komme i en knipe med f.eks. foreldre, venner eller værste fall politiet. STAY BACK FROM IT! Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Sitter og loker akkurat nå jeg, har det helt fint. Det får være opp til deg. Tenk på at det er ulovlig, og hvilken type rus du er ute etter. Endret 30. mai 2011 av Kaymeerah 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Olum Skrevet 30. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2011 Lurer på hvordan det er. Er det samme effekt som alkohol? Hvordan er hangover? Og på filmer så er det tobakk lignende man røyker, men så har jeg og sett http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Hashish.jpg Hva er forskjellen? Noen som har lyst å dele erfaring? Cannabis gir en sløvende effekt. Man blir gjerne lattermild, lightheaded og sanseinntrykkene blir forsterket. På den måten er musikk vakrere, TV-bildene mer fascinerende og maten smaker enda bedre. Det er liten eller ingen hangover ved bruk av cannabis, i hvertfall ikke i en negativ retning. Om man har inntatt større mengder cannabis dagen før, føler man seg gjerne bakfjern når man våkner dagen derpå. Dette kan på ingen måte sammenlignes med å være fyllesyk. Man er heller ikke direkte fjern, men følelsen av å være lightheaded kan henge igjen utover dagen. I filmer og serier røykes det klart mest weed. Det er det som ligner på gress, eller tobakk om du vil. Dette er veldig utbredt i USA, så det er derfor det er overrepresentert i filmer. Hasj, som på bildet du linker til, er komprimert weed. Det er en prosess hvor gresset presses sammen gjentatte ganger. Hasj er mer utbredt i Norge, bl.a. fordi det er lettere å smugle. Det tar mye mindre plass og lukter på langt nær så mye som weed. Det er to hovedtyper av cannabis; cannabis indica og cannabis sativa. Indica gir en mer sløvende effekt, mens sativa er mer trippy og energisk. Det vanligste er likevel hybrider, blandinger mellom de to der indica oftest har størst prosentandeler. Jeg kan ikke snakke av egen erfaring, men har flere bekjente som røyker. De ruller seg en joint av tobakk og hasj, som de så røyker som en vanlig sigarett. De blir helt sløve, treg reaksjonsevne, latterlig dårlig humor. Får skikkelig røde puffy øyne av det. Ingen hangover av det sier de. Om du lurer på å prøve, kan eg fra mitt standpunkt anbefale deg å ikke gjøre det. Det er dyrt, nesten 150kr grammet så vidt eg vet. For øvrig ser eg ikke poenget, og man kan fint utvikle en avhengighet. Ikke fysisk, men psykisk. Det er mange andre morsomme måter å røyke på enn å røyke joint. Loom, bong, bøtte, vaporizer for å nevne noen. Om du vil innta cannabis helt uten skadevirkningene som naturlig nok kommer av å trekke røyk ned i lungene, kan man også spise det. Jeg kjenner til den latterlig dårlige humoren du nevner. Jeg føler det er veldig mange dumme stonere som absolutt ikke har godt av å sløve seg ned enda mer. I min vennegjeng derimot, har vi hatt mange berikende samtaler om religion, filosofi, samfunn, astronomi osv. Det er ikke alle som er stereotypiske stonere, veit du. Cannabis trenger ikke koste 150kr grammet. Man kan dyrke det selv med en liten startkapital. Bortsett fra strøm til lys og vifter, samt litt næring, gjødsel og annet dyrkeutstyr, kan man dyrke i store mengder nesten gratis. Om det ikke er noe for deg, kan man likevel gjøre det mye billigere ved å kjøpe større kvanta. Normal pris for bra shit ligger på 80kr grammet når du kjøper 100g eller rundt 50kr grammet om du kjøper en kilo. Den psykiske avhengigheten er absolutt tilstede. Den kan man lett utvikle med alt som er morsomt, behagelig eller godt. Man kan bli psykisk avhengig av potetgull, karuseller, TV-serier eller hva som helst som gir deg en utløsning av endorfiner. Nei har ingen trang til å prøve det, men har tengt på saken i det siste siden jeg har sett litt mer av det på film og tv i det siste. Er hasj og cannabis det samme? Og isåfall hvorfor er det i sånn hard blokkform? Jeg har sett noen "mekke" det før, og det såg ikke noe "fun" ut. Hvorfor ikke røyke sånn ugress som man ser på film? Hasj er cannabis. Det samme er marijuana. Marijuana er gressformen og hasj er "blokkformen" av cannabis. Cannabis er fellesbetegnelsen på den delen av cannabis-planten du kan ruse deg på. Det spørs på hva du røyker. For meg, etter å ha røykt en del har hasj en avslappende effekt på meg. Du kan finne på å le av de merkeligste ting, alt føles mye tyngre, du er i veldig godt humør, veldig sosial og du reagerer spesielt mye på musikk. Kan også legge på at du filosoferer og tenker over alle slags merkelige ting, får mye til å henge på greip når det egentlig ikke gjør det. Prøvde å slå av lyset med å stirre på lysbryteren i en halvtime en gang. Weed/gress har en annen effekt, det er mye av det samme, men sterkere og det er trippy. EDIT: Personlig har jeg aldri opplevd noe "hangover" eller lignende. Hovedsakelig er hasj sterkere enn gress, det er tross alt presset fra gress for å komprimere det, og da blir mye av plantematerialet borte. Grunnen til at det er så mange misoppfatninger rundt dette, er fordi det selges så mye dårlig hasj i landet her. Mer direkt til trådstarter: Du må også tenke på at stoffet er ulovlig, en effekt av å begynne å røyke er at du kanskje trekker deg mer unna samfunnet. Du vil få større noia for politiet, kanskje tilogmed miste venner o.l som er imot dette. Disse effektene synes jeg er de værste på de som røyker ofte. De er helt enkelt "utstøtt", de holder seg skjult når de skal ha sine fester, tenker på hvem som får komme, de kan ikke få kjørekort og føler seg ikke som en del av majoriteten. (Ja, jeg bor i en liten kommune) Alle grunnen du nevner her er ikke på grunn av cannabisen i seg selv, men pga. forbudet. Folk hadde sluppet noiaen om de ikke hadde noe å frykte. Og hvorfor skal man ikke kunne få lappen selv om man røyker? Det er uhyre sjeldent at man må gjennom en urinprøve for å få lappen. Jeg har hatt en erfaring med dette og det eneste jeg kan si er at det er ikke til å anbefale. Tanken min bak å prøve det var at jeg har snakka mye dritt om dop i mange år og en dag så spurte en kompis meg om at "hvordan kan du snakke så mye dritt om noe du aldri har prøvd?". Du blir rød i øya, fnisete og småfull. Er ikke verdt å ta risiko med å komme i en knipe med f.eks. foreldre, venner eller værste fall politiet. STAY BACK FROM IT! Hva i helv... er det du har røyka? Jeg har røyket jevnt og trutt i flere års tid, og jeg har aldri noensinne opplevd noe i nærheten av alkoholrus når jeg er fjern. Politiet er nok ikke det verste å bli tatt av, med mindre du er under 18 år, og da altfor ung til å innta rusmidler. Blir man tatt av politiet før man fyller 18, er det gjerne et helvete med barnevern innblandet. Som oftest kan du slippe en bot om du godtar regelmessige urinprøver i f.eks. ett år. Om man er over 18, er ikke det å bli tatt noe stress. Så lenge du ikke har over 15g., blir forelegget sjeldent større en 5 lapper. Foreldre derimot, kan bli ekstremt skuffa samme om de finner ut av det når du er 15 eller 22. Dette varierer selvsagt fra en forelder til en annen. Cannabis har gitt meg mye. Jeg har blitt mer åpen for nye impulser og andre meninger. Musikk, film og kunst har fått en helt ny betydning. Jeg ser sammenhenger jeg før ikke så. De aller fleste negative sidene ved cannabis er skapt av forbudet. Verst er det nok i små kommuner der alle kjenner alle og det er lett å få et stempel på seg. Her i Oslo har cannabisbruken tatt helt av nå. 90-93-generasjonen er av Aftenposten kalt den nye hippiegenerasjonen fordi cannabis er så utbredt. Det virker som absolutt alle på min alder har røyket eller røyker. Negative holdninger til cannabis er så godt som en saga blott. Oslo er på vei til å bli en fristad med Grünerløkka som ulmested. Man kan ikke gå i en park uten å se noen kose seg med en joint. I høst ble jeg tatt av politiet i det jeg skulle mekke meg en. Eneste reaksjonen var at jeg måtte kaste mekket mitt på elvet. Jeg fikk beholde resten av weeden jeg hadde i lomma. "Finn dere et annet sted hvor det ikke er så mye unger" var det eneste politiet ba oss om. Det er bare et tidsspørsmål før det blir legalisert. Det er bare å stille mer spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan da jeg føler jeg er blitt ganske erfaren på dette feltet 23 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Mer direkt til trådstarter: Du må også tenke på at stoffet er ulovlig, en effekt av å begynne å røyke er at du kanskje trekker deg mer unna samfunnet. Du vil få større noia for politiet, kanskje tilogmed miste venner o.l som er imot dette. Disse effektene synes jeg er de værste på de som røyker ofte. De er helt enkelt "utstøtt", de holder seg skjult når de skal ha sine fester, tenker på hvem som får komme, de kan ikke få kjørekort og føler seg ikke som en del av majoriteten. (Ja, jeg bor i en liten kommune) Alle grunnen du nevner her er ikke på grunn av cannabisen i seg selv, men pga. forbudet. Folk hadde sluppet noiaen om de ikke hadde noe å frykte. Og hvorfor skal man ikke kunne få lappen selv om man røyker? Det er uhyre sjeldent at man må gjennom en urinprøve for å få lappen. Tråden handler om hvordan det er å bruke marijuana, vi har en egen tråd angående legalisering, så jeg forteller om hvordan det er, fra en relativt svak egen erfaring, men mye objektiv observering av venner. Vi kan forestille oss hvordan det blir når det blir legalisert, men har han lyst til å prøve nå, så er det jeg nevnte ikke utenkelig. Nå bor jeg i Sverige, hvor det kanskje er strengere enn i Oslo, men blir du tatt her så mener jeg du mister kortet, eller så må du pisse regelbundet for en höy sum for å beholde. Endret 30. mai 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Om jeg ikke er i et land det er lovlig så har jeg ikke planer om å prøve det. Mest på grunn av rykter,venner og familie osv. Jeg lurte egentlig mest på hva som var hva, og hvordan effekten av det er. Fikk noen greie svar her Lenke til kommentar
Kristopher90 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 @Laffe: Vel, nå mener nå jeg at det er en forskjell på hasj og alkohol da. Og joda, jeg drikker alkohol, men det er nå også lovlig, og ikke så dyrt eller vanskelig å få tak i. I forhold til hasj-rusen er det jo veldig avhengig av brukerens personlighet, de jeg kjenner blir fullstendig ubrukelige når de røyker. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Er som å stappe en regnbue lagd av kake opp i ræva. 1 Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 @Laffe: Vel, nå mener nå jeg at det er en forskjell på hasj og alkohol da. Og joda, jeg drikker alkohol, men det er nå også lovlig, og ikke så dyrt eller vanskelig å få tak i. I forhold til hasj-rusen er det jo veldig avhengig av brukerens personlighet, de jeg kjenner blir fullstendig ubrukelige når de røyker. Etter min mening er cannabis MYE billigere enn alkohol. 1g for 150kr holder i ca 3-4 uker hvis jeg røyker kun i helgene, fordi man får effekten med en gang, og med så lite røyking er man veldig utolerant (du trenger lite for å bli fjern). Alkohol - 1 ''god'' sixpack til 150 kr som gjør deg halvfull den kvelden, men trenger å kjøpe mer til neste helg osv. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Noen trenger å röyke et par ganger för de får effekt, så hvis du pröver for förstegang skal du ikke forvente for mye. Jeg fölte nesten ingenting de 2 förste gangene. (Jeg röyket riktig, og det var bra röyk) Endret 30. mai 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 @Laffe: Vel, nå mener nå jeg at det er en forskjell på hasj og alkohol da. Og joda, jeg drikker alkohol, men det er nå også lovlig, og ikke så dyrt eller vanskelig å få tak i. I forhold til hasj-rusen er det jo veldig avhengig av brukerens personlighet, de jeg kjenner blir fullstendig ubrukelige når de røyker. Ja, det er forskjell på hasj og alkohol. Begge har noen fellestrekk og det er at man blir ruset, bare at den ene parten så får man effekten fortere, man kan komme i det godehumøret, kommer litt ann på hva du røyker, og man kan bli avhengig av det på lik linje med alkoholen. MEN aggresiviteten, og voldligheten derimot, har man bare funnet i alkoholen, Og hvor mange har ikke blitt utsatt for/utført vold pga det i forhold til cannabis o.l? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) På den annen side, så er det en mye bedre delekultur med cannabis. Både i min vennegjeng og de aller fleste andre gjenger jeg har vært borti, er det kultur for å sende jointen rundt. Litt synd med tanke på kyssesyke, hjernehinnebetennelse etc, men det er en god ting. Alle er blakke fra tid til annen og da er det utrolig koselig med en kompis som ringer og spør om jeg skal være med ut på en joint. Den samme delekulturen er ikke tilstede når man er på fest og drikker alkohol. Alle tviholder på posen med pilsen sin, og om man har feilberegnet og har for lite øl, må man punge ut med mye for å kjøpe en øl av en kompis. Fantastisk! Omtrent i det jeg skriver dette, ringte en kompis meg og spurte om jeg skulle være med på en mornings i sola Endret 30. mai 2011 av Olum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå