Gå til innhold

Kamptråd - Portugal vs Norge (EM-kvalik)

Latias

67 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

2. 2. Kommer Norge til EM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte Ruben Yttergård Jenssen. Pdd. er han bedre enn samtlige du nevnte der. Håper han får starte mot Litauen.

tenkte vel på spillere som har kreativitet som sin forse, Yttergård Jenssen er vel mer en arbeidsmaur en kreativ.

Men ja, han er absolutt bedre en de fleste på listen, han er jo alt fast i troppene til Drillo.

Lenke til kommentar

Det ble et rettferdig resultat.

Vi har neppe mye å gjøre i et EM uansett :roll:

For det var vel dette Hellas tenkte når de ble Europamestere?

De hadde vel bedre ballspillere.

Å stille i EM med defensift drillo-opplegg? Ja vet ikke jeg ..

Jeg er ikke groenn. Bedre ballspillere? Tviler jeg på. Ikke at det har hatt noen nevneverdig betydning uansett...Jeg har jo sagt at vi bør få andre enn Drillo...Men nå tenker jeg bare på å få landslaget med i ett mesterskap, få spillere ut i større ligaer, få matchet oss mot gode klubber internasjonalt, og ha gode norske spillere i bakhånd når de som spiller i de største ligaene ikke kan stille...

Akkurat den ser ikke jeg. Det var jo ikke slik at TL-spillerne imponerte så voldsomt offensivt. Problemet i dag var jo at flere av pasningene opp til Carew var mildt sagt elendige...Og når ingen er rundt han, da trenger vi egentlig ikke å møte opp til kamp...

Blir helt feil å si at pasningene til Carew er elendige... Det er faktisk Carew som er elendig idag dessverre.

Er mange pasninger til han som ikke er i nærheten av å treffe. Han vant da bra med dueller han...

Ja skulle gjerne sett flere ut i større ligaer, men det er jo lettere sagt enn gjort (hadde vi kommet inn i EU i 1972 ville det kanskje sett bedre ut)

Egentlig synes jeg resultatet er helt greit. P er en stor fotballnasjon. Vi bør være fornøyd. Jobb videre

Er man som fotballspiller fornøyd med å tape er den dagen man bør legge støvlene på hyllen...

Lenke til kommentar

Få inn kreativitet i midtbanefeltet, samt Moa på topp.

hvem tenker du på her? Vi har ingen Gerrard/Lampard/Iniesta/Alonso med norsk pass.

De du kan sette inn som har litt av det du ser etter:

Fellah, Skjelbreid, Henriksen, M.Hoseth, Simen Brenne, Espen Hoff, Petter Vaagan Moen, Fredrik Strømstad, Karl Erik Torp.

dette lukter ikke akkurat boksåpnere og overdåd av kreativitet, men etter mitt skjønn, det beste vi kan sette inn i troppen. Er noen glemt på lista?

Av de første du nevner er det stort sett bare Iniesta som har kreative fibre i kroppen. Og Karl Erik Torp? :!:

Lenke til kommentar

hvem tenker du på her? Vi har ingen Gerrard/Lampard/Iniesta/Alonso med norsk pass.

Fellah, Skjelbreid, Henriksen, M.Hoseth, Simen Brenne, Espen Hoff, Petter Vaagan Moen, Fredrik Strømstad, Karl Erik Torp.

dette lukter ikke akkurat boksåpnere og overdåd av kreativitet, men etter mitt skjønn, det beste vi kan sette inn i troppen. Er noen glemt på lista?

Av de første du nevner er det stort sett bare Iniesta som har kreative fibre i kroppen. Og Karl Erik Torp? :!:

sistnevnte var vel for å illustrere hvor dårlig stilt vi er for spillere i en slik rolle. Så du mener Gerrard, Alonso og Lampard ikke har kreative fibre i kroppen? hmmm... troll?

Lenke til kommentar

Er det riktig at vi nå bare er nr.3?????

Ja, målforskjell.

Faen i helvete så rævva angrepsspill vi hadde i dag da...Kan alle være så snill å slutte å hause opp Drillo? Det er kun en ting Drillo kan skaffe oss og det er resultater. Når de uteblir, så håper jeg at han snart forsvinner. For da har ikke noe å tilføre Norge. Og det var jo denne kvalliken vi skulle klare det...fin måte å kaste bort førsteplassen på Drillo :roll: . Vi gjør ikke noe forsøk på å spille fotball i dag og det er Drillo sitt ansvar...

Du kan plukke hvilken trener du vil i hele verden, han kommer bare til å gjøre det marginalt bedre en Drillo. Stammen i laget og 95% av troppen hadde vært lik. Med en mer spillende taktikk som Hareide prøvde på gikk det ikke spesielt bra.

Hadde Drillo lyktes med å holde nullen ville tabbellen sett slik ut:

Norge: 11,5 (Portugal må ha 12p for å gå forbi oss)

Danmark: 10

Portugal: 8

Med 6 poeng mot jumboene Island og Kypros og tap mot Danmark ville vi gått til EM uansett. Så taktikken om å prøve på 0-0 var ikke så dum som dere tror.

Litt vanskelig å si hvor bra andre trenere kan gjøre det. Pr. nå har vi ikke noe navn og vi vet ikke hvor god denne treneren er. Men det er vel det eneste grunnlaget vi kan si at denne treneren kanskje bare vil gjøre det marginalt bedre enn Drillo. For alt vi vet så kan den neste treneren gjøre det mye bedre...Hvis vi ser på at det var med 20 i troppen mot Portugal, så tror jeg man kan snakke om rundt 25% med en annen trener. Selv om Hareide prøvde på en spillende taktikk, så er det da ikke gitt at den neste som prøver på det vil mislykkes. Og jeg er ikke så sikker på at Hareide mestret den for bra heller. Nå husker jeg vel ikke noe særlig av hans kamper heller. Er gått ett par år siden han var norsk landslagssjef.

Hele poenget er at vi ikke klarte å ta poeng i går. Klarer Drillo å kvalle oss, da skal han ha all skryt og heder. Men, klarer han det ikke, så må jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke ser hva Drillo kan tilføre oss.

Og bare for å ta det med:Når man først spiller Drillo sin fotball, da er det fullstendig mislykket hvis man ikke har spillere rundt Carew eller gir han dårlige baller.

Har man enkle prinsipper som alltid å ha en mann i støtte, utfordre når det ikke er sikring, ha kun en spiller i hver korridor, og dra med seg spillere slik at det åpnes opp rom, da kan man absolutt få gode resultater med spillende fotball.

bruke de enkle og viktige elementene man bør bruke i fotball som jeg nevner i dette avsnittet. Har man enkle prinsipper som alltid å ha en mann i støtte, utfordre når det ikke er sikring, ha kun en spiller i hver korridor, og dra med seg spillere slik at det åpnes opp rom, da kan man absolutt få gode resultater med spillende fotball. Man bør og ha en kreativ midtbanespiller.

Og jovisst har vi spillermateriell til å spille på en annen måte enn Drillo gjør, men vi må bruke spillerne riktig og gjøre tingene 100% både foran og bak...

Han er da smart han. Han er kald og rolig med ballen og er en god pasningslegger og velger ofte smarte løsninger.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men håper fotballforbundet tar til vett og får inn en trener som gjør Norge til et litt mer attraktivt godtspillende lag, enn ett lag som spiller tidenes minst publikumsvennlige fotball. Jeg synes Drillos tid er forbi. All ære til han for resultatene han har oppnådd, men jeg vil heller ha et landslag som spiller flott publikumsvennlig fotball enn et lag som ligger topp 10 på Fifa-rankingen bare pga sin enormt defensive filosofi.

Ihvertfall den tiden det tar å bygge opp et nytt lag, så håper jeg det vil gi resultater senere. Håper dere skjønner hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se hvilken forskjell Drillo har gjort på den tiden han har vært sjef. Fra tidenes dårligste fifa-ranking til å være det åttende beste lageti Europa. Vi må først og fremst ha spillermaterielle for å spille langs bakken, det har vi ikke pr i dag. Da hjelper det lite uansett hvilken trener vi har, når vi ikke har grunnlaget for en ny spillestil.

NFF er blottet for ambisjoner og langsiktige mål. Det hjelper heller ikke at de ektremt konservative, ingen ønsker om fornyelse

Endret av Stephenjazz
Lenke til kommentar

Det er jo bare å se hvilken forskjell Drillo har gjort på den tiden han har vært sjef. Fra tidenes dårligste fifa-ranking til å være det åttende beste laget. Vi må først og fremst ha spillermaterielle for å spille langs bakken, det har vi ikke pr i dag. Da hjelper det lite uansett hvilken trener vi har, når vi ikke har grunnlaget for en ny spillestil.

NFF er blottet for ambisjoner og langsiktige mål. Det hjelper heller ikke at de ektremt konservative, ingen ønsker om fornyelse

Vi har da ikke vært nr.8 på Fifa rankingen i denne Drillo-epoken, har vi?

Norge prøvde jo å spille en annen type fotball sent på 80-tallet. Det endte med at vi ble nest sist i kvalikkgruppene. Etter EM 2000 har vel standarden vært at vi har vært europas beste lag som ikke har blitt kvalifisert til sluttspill. Vi endte vel rett utenfor i 4 kvalikker på rad.

Historisk sett er Norge på en oppadgående tendens mtp moderne tid. Dette sett bort fra da vi kunstig nok var ranket som verdens nest beste fotball nasjon i 1998.

Lenke til kommentar

sistnevnte var vel for å illustrere hvor dårlig stilt vi er for spillere i en slik rolle. Så du mener Gerrard, Alonso og Lampard ikke har kreative fibre i kroppen? hmmm... troll?

Har aldri sett en slik kreativ spiller som Iniesta jeg da. Gerrard, Alonso og Lampard er gode midtbane spillere, men langt fra kalibre og kreativiteten til Iniesta.

Det er jo bare å se hvilken forskjell Drillo har gjort på den tiden han har vært sjef. Fra tidenes dårligste fifa-ranking til å være det åttende beste lageti Europa. Vi må først og fremst ha spillermaterielle for å spille langs bakken, det har vi ikke pr i dag. Da hjelper det lite uansett hvilken trener vi har, når vi ikke har grunnlaget for en ny spillestil.

FIFA rankinga har da 0 og så. Så jo det. Vi er ranka høyre enn mange land som vi er LANGT dårligere enn. Vi kvalifiserer oss ikke til VM, sikkert ikke EM, men allikevel har vi ranking en mange av landene som gjør det og til og med når langt i mesterskapet.

Selv om vi er ranket som nummer 11 er vi ikke best, se på Danmark og Sverige. De er ranket som henholdvis 28 og 27, men jeg tørr å påstå at vi er langt bak dem spill messig.

Jeg er enig i personen som også sier at Drillos tid er forbi. En trener som synes Barca fotballen er gammaldags burde kanskje ikke trene Norge og lære kids til å slå den lange og løpe som faen etter. Ikke bare er det fotball som er dønn kjedelig, den kan også være svært lite effektiv. Ihvertfall når gutta ikke setter 100 % i en slik kamp som Portugal kampen.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Har aldri sett en slik kreativ spiller som Iniesta jeg da. Gerrard, Alonso og Lampard er gode midtbane spillere, men langt fra kalibre og kreativiteten til Iniesta.

FIFA rankinga har da 0 og så. Så jo det. Vi er ranka høyre enn mange land som vi er LANGT dårligere enn. Vi kvalifiserer oss ikke til VM, sikkert ikke EM, men allikevel har vi ranking en mange av landene som gjør det og til og med når langt i mesterskapet.

Selv om vi er ranket som nummer 11 er vi ikke best, se på Danmark og Sverige. De er ranket som henholdvis 28 og 27, men jeg tørr å påstå at vi er langt bak dem spill messig.

Jeg er enig i personen som også sier at Drillos tid er forbi. En trener som synes Barca fotballen er gammaldags burde kanskje ikke trene Norge og lære kids til å slå den lange og løpe som faen etter. Ikke bare er det fotball som er dønn kjedelig, den kan også være svært lite effektiv. Ihvertfall når gutta ikke setter 100 % i en slik kamp som Portugal kampen.

Vi må da ha spillermaterielle før vi kan spille annerledes? . Pr i dag er det ingen bedre trenere som bedre egnet som norsk landslagsjef enn Drillo, derfor er han trener nå. Fokuset burde heller være å ha en klar filosofi langt ned på aldersbestemte lad, og det må satses mer på talenter. Er enig i det Hallvar Thoresen sa til nrk

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7661247

Første omgangen mot Portugal er noe av det beste jeg har sett på en god stund. Vi forsvarte oss godt og hadde 3 store sjanser og hadde fortjent 1 poeng. Danmark tapte forøvrig 3-1 mot et svakere Portugisisk lag. Så vi kan ikke svartmale kampen helt. Vinner vi mot Litauen i morgen vil vi få en lettere seeding mot vm i 2014, og har fortsatt muligheten til 3m i 2012

Lenke til kommentar

Altså, det tar ikke 1 år å bygge opp et landslag.

Vi har ikke et landslag som Spania hvor landslaget nærmest spiller på Barcelona.

Vi må ihvertfall være tålmodige å bygge opp laget som skal bære flagget. Det vi gjør er å gi opp etter et elendig år, og satser heller på flaks og dritt kjedelig fotball under Drillo.

Lenke til kommentar

Å bygge ett "nytt landslag" som spiller "pen fotball" tar lang tid, og det vil ikke være landslagssjefen som er avgjørende her.

Vi må satse tungt på trening av unge talenter fra en veldig ung alder, og vi må ha flaks og få noen virkelig gode spillere. Dette gjøres rundt om i klubbene, men den norske ligaen er liten og vi har ikke lenger noen klubber med penger. Rosenborg var vår eneste virkelige profesjonelle klubb, men har vel etterhvert falt ned på et jevnt tippeliganivå. Hvilken klubb i norge kommer med norges versjon av "La masia"? Det er neppe en eneste klubb som vil eller kan lage et norskt "La Masia".

Kanskje NFF kan gjøre mer for utviklingen av spillere i Norge, men drillo får bare bruke de spillerne han har tilgjengelig. Sett utfra de tilgjengelige spillerne er Drillo en mirakelmann og bør få holde på så lenge han orker.

Norge er et lite land med få mennesker og fotball er bare en av mange sporter som er populære. Det er grenser for hva vi kan forvente av landslaget.

Lenke til kommentar

Landslaget hadde kanskje hatt godt av ein utanlandsk trenar som ikkje kjenner til historia vår.

Tror ikke landslaget kan bli så mye bedre av ny trener. Som nevnt over må man begynne før. Som min gamle fotballtrener sa: Man burde ansette de beste trenerne på juniornivå. Her er frafallet stort, og det er også her man utvikler seg kanskje mest.

En ny trener ville uansett ikke fått sjansen til å gjøre noe bra før hylekoret er over ham. Bare se sytingen her på forumet. Hva skjer de første kampene med ny spillestil og man taper?

Lenke til kommentar

Norge er en liten sølepytt på verdenskartet, spesielt når det gjelder fotball. Vi har få innbyggere, og dårlige årstidsforhold. Vi kommer til å ligge etter utrolig mange andre lag teknisk sett for alltid. Den eneste måten vi har kunnet hevde oss på er med effektiv og "feig" fotball. Når man ser på hva Drillo har fått til med gråstein er jeg ikke i tvil om at han har det endelige svaret på hvordan vi skal kunne oppnå resultater som fremstiller oss bedre enn det vi er. Merittene hans med landslaget fra tidligere, samt det at vi nå har en god sjanse for å bli toppseedet i VM-kvalikken taler for seg selv.

Jeg håper inderlig han vil fortsette etter denne kvalikken, for jeg kan ikke se noen trenere som har gått Drillo-skolen og som samtidig har den samme styrken i form av autoritet og personlige egenskaper som ham.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Litt off-topic, men håper fotballforbundet tar til vett og får inn en trener som gjør Norge til et litt mer attraktivt godtspillende lag, enn ett lag som spiller tidenes minst publikumsvennlige fotball. Jeg synes Drillos tid er forbi. All ære til han for resultatene han har oppnådd, men jeg vil heller ha et landslag som spiller flott publikumsvennlig fotball enn et lag som ligger topp 10 på Fifa-rankingen bare pga sin enormt defensive filosofi.

Ihvertfall den tiden det tar å bygge opp et nytt lag, så håper jeg det vil gi resultater senere. Håper dere skjønner hva jeg mener :p

Vi har ikke evnen til å spille attraktiv fotball, og det forandrer seg ikke med en ny trener. Drillo har sett hvilke styrker og svakheter vi har i spillermaterialet og får antagelig maksimalt ut av det han råder over.

Hvis vi noen gang skal være i stand til å spille noe annet enn kynisk fotball, så må spillerne bli betydelig bedre først.

Lenke til kommentar

Norge er en liten sølepytt på verdenskartet, spesielt når det gjelder fotball. Vi har få innbyggere, og dårlige årstidsforhold. Vi kommer til å ligge etter utrolig mange andre lag teknisk sett for alltid. Den eneste måten vi har kunnet hevde oss på er med effektiv og "feig" fotball. Når man ser på hva Drillo har fått til med gråstein er jeg ikke i tvil om at han har det endelige svaret på hvordan vi skal kunne oppnå resultater som fremstiller oss bedre enn det vi er. Merittene hans med landslaget fra tidligere, samt det at vi nå har en god sjanse for å bli toppseedet i VM-kvalikken taler for seg selv.

Jeg håper inderlig han vil fortsette etter denne kvalikken, for jeg kan ikke se noen trenere som har gått Drillo-skolen og som samtidig har den samme styrken i form av autoritet og personlige egenskaper som ham.

This.

Det handler om å innse på hvilken hylle man er og kan plukke spillere fra. Ting vil ikke forandre seg over natten og man er nødt til å gjøre det beste ut av det man har. Drillo er en mann som har fått eksepsjonelt mye ut av et relativt dårlig utgangspunkt. Å tro at man kan komme med i sluttspill annethvert år ved å bytte trener er rett og slett dårlig selvinnsikt.

Men situasjonen kan selvsagt være en helt annen om 10-15 år, når spillere som Henriksen, Fellah, Demidov, Moa, Huseklepp er de gamle og rutinerte. Da kan selvsagt den norske spillermassen ha forandret seg og vi er nødt til å spille på en helt annen måte med en helt annen trener.

Lenke til kommentar

Norge er en liten sølepytt på verdenskartet. . .

This.

Men situasjonen kan selvsagt være en helt annen om 10-15 år, når spillere som Henriksen, Fellah, Demidov, Moa, Huseklepp er de gamle og rutinerte.

Om 10 år tviler jeg på at så mange av disse spiller fotball på landslagsnivå. Unntaket er vel Henriksen. Men skjønner hva du mener, tviler dog på at Norge noengang vil bli et spillende landslag. Grunnen er rett og slett for dårlig forhold til helårs trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...