YNWA32 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) snipp Endret 5. juni 2011 av YNWA32 Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Er det riktig at vi nå bare er nr.3????? Ja, målforskjell. Faen i helvete så rævva angrepsspill vi hadde i dag da...Kan alle være så snill å slutte å hause opp Drillo? Det er kun en ting Drillo kan skaffe oss og det er resultater. Når de uteblir, så håper jeg at han snart forsvinner. For da har ikke noe å tilføre Norge. Og det var jo denne kvalliken vi skulle klare det...fin måte å kaste bort førsteplassen på Drillo . Vi gjør ikke noe forsøk på å spille fotball i dag og det er Drillo sitt ansvar... Du kan plukke hvilken trener du vil i hele verden, han kommer bare til å gjøre det marginalt bedre en Drillo. Stammen i laget og 95% av troppen hadde vært lik. Med en mer spillende taktikk som Hareide prøvde på gikk det ikke spesielt bra. Hadde Drillo lyktes med å holde nullen ville tabbellen sett slik ut: Norge: 11,5 (Portugal må ha 12p for å gå forbi oss) Danmark: 10 Portugal: 8 Med 6 poeng mot jumboene Island og Kypros og tap mot Danmark ville vi gått til EM uansett. Så taktikken om å prøve på 0-0 var ikke så dum som dere tror. Endret 5. juni 2011 av YNWA32 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 0-0 hadde vært et fantastisk resultat for Norge. Det er det jo ingen tvil om. Det jeg er litt redd for er at vi roter bort to poeng mot enten Island eller Kypros. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Tapet var fortjent, det er bare å erkjenne. Nå er det opp til oss selv rett nok. Uansett mener jeg vi får få et bedre spillende lag om vi skal ha noe å gjere i et sluttspill. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Carew ut er første punkt der spør du meg. Fyren har virkelig ingenting å gjøre på et landslag mer. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 7 poeng til Norge på de tre siste = EM PLASS Dette pga vi da blir beste toer i alle gruppene, Sverige og Montenegro er våre største utfordrere. De har dog flere vanskelige kamper igjen. Jeg ser på Norge med 17 poeng som store favoritter til å ta beste toer plassen til EM. Med 16 poeng vet jeg ikke. Hvis vi ser for oss 6 poeng mot mini nasjonene og Danmark-Portugal blir uavgjort (dårligste utfall for Norge) mtp på 2.plassen. Da ser tabellen uten Norge-Danmark slik ut: 17 - Portugal 16 - Norge 14 - Danmark Samtidig har Portugal bedre innbyrdes en både Norge og Danmark. Med seier i København er vi sikret EM. Med tap går Danmark forbi oss og vi er ute av EM. Med uavgjort får vi 17 poeng og ender på 2.plass, jeg tviler på at noen andre toere får 17 poeng (husk at deres kamper mot 6.plassen i gruppa (6p mot San Marino etc) skal strykes. 7 poeng på de tre siste = EM plass! Jeg tror med dette at Norge går til EM hvis vi tar 7 poeng. Med tap mot Danmark og Portugal slår Danmark vil vi stå med 16 poeng og Danmark ha 16 poeng og bedre innbyrdes. Ergo koker alt ned til å ta poeng i Parken og 6 poeng mot jumbo plassene. Skulle Danmark klare å slå Portugal vil vi fortsatt få EM plass med 7 poeng. Mulig vi også kan klare oss med 6 poeng på de tre siste, men da MÅ er vi avhengige at de andre gruppetoerne havner bak oss. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Bare jeg som føler vi mangler en i Hangeland klasse på midtbanen? En sjef som kan vise vei? Egentlig veldig fornøyd med kampen, vi brenner noen store sjanser og slipper inn et mål, sånn er fotball. Dette var sterkt mot kansje verdens beste lag ATM, ikke glemm det. Bare for at de ikke heter Spania, Brasil, osv, så er de forsatt top Notch. Endret 5. juni 2011 av guttorm Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Me manglar midtbane og angrep. Det er lite kreativitet og ballspel på midtbanen vår. Forsvaret vårt er ganske solid, difor har me sjansen til å slå eller spele uavgjort mot lag som Portugal. Eit solid forsvar, ein god keeper og 3-4 sjansar på kontring i løpet av kampen. Det er klart at Portugal er eit av verdas beste lag og er betre enn oss, men det var for lite vilje i laget til å halde på ballen. Det virka som om me prøvde å klarere ballen så langt fram som mogleg når me først fekk tak i den og håpe på at den traff Carew der oppe. Det er for øvrig ganske håplaust å ha Carew på banen i ein sånn kamp, han kan ikkje spele som aleinespiss. Då er det betre med Moa som kan skapa noko på eiga hand og gå på løp. Carew fungerte som eit oppspelspunkt utan nokon å levere ballen til. Carew er god på sitt beste, men gårsdagens formasjon passa ikkje han. 1 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ganske sikker på at eneste grunn til at Carew fikk spille er Luftstyrken, han suger jo ellers. Det må jo Drillo også forstå. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hjelper lite med luftstyrke når Gamst ikkje er i stand til å slå gode dødballar. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Har jo Hangeland som panser på topp på dødballer da. Carew who? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vell, det med Carew handler vell ikke bare om dødballer, men først og fremst vinne førsteball og stusse den videre til Huseklepp ol. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det er uansett idiotisk å spille med Carew alene på topp. Det var vel egentlig ikke nødvendig med vinger i går, kunne like godt plassert dem på topp. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det med Carew som skal stusse videre funker bare i teorien. Huseklepp rekker ikke komme inn i bakrommet etter stussen. Få inn kreativitet i midtbanefeltet, samt Moa på topp. Vi har ingenting å tape på å faktiske spille fotball og ha ballen litt i laget. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det med Carew som skal stusse videre funker bare i teorien. Huseklepp rekker ikke komme inn i bakrommet etter stussen. Få inn kreativitet i midtbanefeltet, samt Moa på topp. Vi har ingenting å tape på å faktiske spille fotball og ha ballen litt i laget. Selvfølgelig fungerer det med Carew som skal stusse videre. Men det er mot etabelert forsvar. I går hadde vi stort sett sjanser fra breakdown, ikke mot etablert forsvar. En stor forskjell når det kommer til lang pasning/stuss/bakrom Lenke til kommentar
Husam Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Moa har mye mer å tilføre landslaget enn Carew for øyeblikket etter min mening. Håper å se han på topp fra start i neste kamp. Når det er sagt har jeg forsåvidt full tiltro til Drillos taktiske egenskaper og disposisjoner, men det er lite som er mer irriterende enn å se John carew på en dårlig dag. Da er han virkelig helt grusom. Lenke til kommentar
DBM Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Moa er ikke noen tanksenter som Carew, og det hadde blitt helt feil å starte med Moa alene på topp. Mot lag som vi skal slå, som Island og Kypros, så er jeg mer positiv til å bruke Moa. Endret 5. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Moa er ikke noen tanksenter som Carew, og det hadde blitt helt feil å starte med Moa elene på topp. Tja, eg er ikkje enig. Lange ballar mot Carew utan nokon å slå vidare til er ganske håplaust. Laget låg så langt nede på eigen banehalvdel at vingane aldri kom seg opp før ballen var tapt. Hadde me hatt Moa kunne han gått på løp. Ikkje synest eg noko om Flo-pasningen heller, den er ganske tilfeldig. Ein anna ulempe er at laget heile tida har som mål å slå langt opp til Carew, difor får me aldri noko spel på midtbanen. Portugal pressa høgt og det var ein del store rom bakover, det var der sjansane våre kom gjennom vingane. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ganske enig med Zeph. Skal man ligge oppe med én mann gjennom stort sett hele kampen er det bedre om han er mer bevegelig enn Carew, og farligere i utnyttelsen av bakrom. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Få inn kreativitet i midtbanefeltet, samt Moa på topp. hvem tenker du på her? Vi har ingen Gerrard/Lampard/Iniesta/Alonso med norsk pass. De du kan sette inn som har litt av det du ser etter: Fellah, Skjelbreid, Henriksen, M.Hoseth, Simen Brenne, Espen Hoff, Petter Vaagan Moen, Fredrik Strømstad, Karl Erik Torp. dette lukter ikke akkurat boksåpnere og overdåd av kreativitet, men etter mitt skjønn, det beste vi kan sette inn i troppen. Er noen glemt på lista? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå