Gå til innhold

Kamptråd - Portugal vs Norge (EM-kvalik)

Latias

67 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

2. 2. Kommer Norge til EM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamst var faen meg helt udugelig i dag, det samme var B.H Riise. At de to får spille viser hvor mye vi vil komme til EM.

Jeg driter i om de spiller på lag i utlandet, det har tydeligvis ikke en dritt å si. Vår beste mann var i dag Høgli og han spiller på Tromsø.

Nå må faen meg norsk fotball gi faen i å gi de samme idiotene sjansen gang på gang når de ikke holder tippeliga nivå engang.

Hadde de i det minste prøvd i dag, men vi hadde blitt slått av et bedre lag hadde det ikke vært så tungt. Men vi, mest sannsynlig, mister EM plass pga spillere som er så late og overbetalte at de ikke GIDDER.

Målet burde Demidov ha såpass kontroll over at det aldri blir avsluttet.

Vi har ikke marginer mot oss lenger, vi har bare umotiverte spillere.

Lenke til kommentar

Grei kamp av Norge egentlig. Hadde fryktet at vi skulle spille myyyye verre.

Men en annen ting. Hva gjør egentlig BH Riise på banen? Er han Drillos ukjente sønn eller noe, og Drillo blir presset av mora til å la han spille?

Sammen med Carew er det Norges dårligste. Egentlig Huseklepp også, men synes det er fordi han blir brukt helt feil.

Og til sist. Utrolig at Ronaldo og Alves slipper unna noen svært stygge taklinger uten kort. Synes dommeren var litt vel snill denne kampen.

Edit: Glemte Gamsten. Helt udugelig. punktum

Endret av Mata-
Lenke til kommentar

Er det riktig at vi nå bare er nr.3?????

Ja, målforskjell.

Faen i helvete så rævva angrepsspill vi hadde i dag da...Kan alle være så snill å slutte å hause opp Drillo? Det er kun en ting Drillo kan skaffe oss og det er resultater. Når de uteblir, så håper jeg at han snart forsvinner. For da har ikke noe å tilføre Norge. Og det var jo denne kvalliken vi skulle klare det...fin måte å kaste bort førsteplassen på Drillo :roll: . Vi gjør ikke noe forsøk på å spille fotball i dag og det er Drillo sitt ansvar...

Lenke til kommentar

Bare meg eller blir Tromsø rakka ned på som tippelag? De ligger faktisk oppi tetsjiktet nå, og de spiller i motsetning til andre lag veldig stabilt. Med det mener jeg at de ligger i toppen nesten hver sesong. Høgli er en god spiller, og ja han kan med fordel utvikles bedre i større klubber i Europa, men Tromsø er på ingen måte ett "bånnlag". Det har de bevist både hjemme og ute.

Lenke til kommentar

Det ble et rettferdig resultat.

Vi har neppe mye å gjøre i et EM uansett :roll:

For det var vel dette Hellas tenkte når de ble Europamestere?

De hadde vel bedre ballspillere.

Å stille i EM med defensift drillo-opplegg? Ja vet ikke jeg ..

Lenke til kommentar

Så absolutt sant, hadde vi byttet ut de såkalte "utenlandsproffene" med tippeligaspillere tror jeg vi hadde gjort det bedre internasjonalt.

Akkurat den ser ikke jeg. Det var jo ikke slik at TL-spillerne imponerte så voldsomt offensivt. Problemet i dag var jo at flere av pasningene opp til Carew var mildt sagt elendige...Og når ingen er rundt han, da trenger vi egentlig ikke å møte opp til kamp...

Lenke til kommentar

Det jeg tror han mener er måten vi kaster ballen bort på hver gang. Når vi ikke server John skikkelig og ikke har spillere rundt, da er det mer meningsfylt å prøve å spille langs bakken. Hadde vi gitt John skikkelige baller og hatt spillere rundt så kunne vi kanskje kommet til flere sjanser...

Målet vi slipper inn er meningsløst. Riise står som en ballerina og prøver å blokkere og Demidov gjør en juniorfeil.

Slik vi holdt på offensivt, så kunne vi latt være å møte opp...

Klart jeg er enig i at vi spilte dårlig offensivt i dag. Men vi er på langt nær dårligst i verden. Det er bare en fryktelig dårlig overdrivelse som ikke engang fungerer som ironi på trykk.

Forstår du ingenting? Han sa at Norge var dårligst i verden MED BALL. Vi suger jo heftig med ballen. Vi kan skyte langt, og innimellom har vi flaks og scorer. Defensivt er det bra, men ingen spillere har et fnugg av kreativitet eller vilje til å hverken forsøke å holde på ballen eller spille i mer enn to trekk. Norge er absolutt ikke verdens dårligste fotballag, men sånn vi spiller i dag er vi et av verdens dårligste lag MED BALLEN.

Grunnen til at Ronaldo og de andre potugisiske spillerne ikke får kort er vel fordi dommeren var fra Tyrkia. Nå føler jeg at jeg er veldig på kanten, men tyrkere og fra det området har en tendens til å elske Ronaldo og andre jallaspillere.

Den norske stat burde egentlig bare tatt og sendt to-tre 7-åringer til Barcelonas akademi. Eventuelt investert en milliard eller to i spillerutvikling her hjemme. Hadde vært greit med i hvert fall én spiller som kan skape litt på egen hånd.

Lenke til kommentar

Utrolig skuffende opplevelse å punge ut 79 kroner for en stream som stopper i tide og utide. Sannsynligvis siste gang jeg bruker Viaplay. Forventer virkelig stabil overføring fra en betalingstjeneste når jeg sitter på Uninett.

Kampen var likevel svært underholdende. Imponerende spill av Norge; bare synd at vi slipper inn på det som må kunne kalles en forsvarstabbe i et ellers bra forsvar. Fremover har vi dog en del å hente.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Akkurat den ser ikke jeg. Det var jo ikke slik at TL-spillerne imponerte så voldsomt offensivt. Problemet i dag var jo at flere av pasningene opp til Carew var mildt sagt elendige...Og når ingen er rundt han, da trenger vi egentlig ikke å møte opp til kamp...

Blir helt feil å si at pasningene til Carew er elendige... Det er faktisk Carew som er elendig idag dessverre.

Lenke til kommentar

Forstår du ingenting? Han sa at Norge var dårligst i verden MED BALL. Vi suger jo heftig med ballen. Vi kan skyte langt, og innimellom har vi flaks og scorer. Defensivt er det bra, men ingen spillere har et fnugg av kreativitet eller vilje til å hverken forsøke å holde på ballen eller spille i mer enn to trekk. Norge er absolutt ikke verdens dårligste fotballag, men sånn vi spiller i dag er vi et av verdens dårligste lag MED BALLEN.

Klart det. For det er jo ikke fotball vi diskuterer. Norge er på topp 15 på FIFA-rankingen fordi vi er best uten ball, med type kjefting, filming og takling (som er alt man kan gjøre på en fotballbane uten å trenge å inkludere ballen).

"I believe in numbers". Norge er ikke et av verdens dårligste fotballag verken med eller uten ball selv om vi gjorde en dårlig kamp i dag. Man lager ikke statistikk utifra én kamp med mindre man er veldig, veldig hyklerisk. Regner med du er en av de som ser på Manchester United som verdens absolutte dårligste fotballag når det kommer til å vite hva de skal gjøre med ballen, etter deres prestasjon mot Barca? For de gjorde det definitivt dårligere enn Norge gjorde det i dag.

Endret av TerjeP
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klart det. For det er jo ikke fotball vi diskuterer. Norge er på topp 15 på FIFA-rankingen fordi vi er best uten ball, med type kjefting, filming og takling (som er alt man kan gjøre på en fotballbane uten å trenge å inkludere ballen).

"I believe in numbers". Norge er ikke et av verdens dårligste fotballag verken med eller uten ball selv om vi gjorde en dårlig kamp i dag. Man lager ikke statistikk utifra én kamp med mindre man er veldig, veldig hyklerisk. Regner med du er en av de som ser på Manchester United som verdens absolutte dårligste fotballag når det kommer til å vite hva de skal gjøre med ballen, etter deres prestasjon mot Barca? For de gjorde det definitivt dårligere enn Norge gjorde det i dag.

Norge suger med ball. Mer er det ikke å si. Om du virkelig mener at det å lempe ballen så langt opp som mulig gang på gang er det samme som å være god med ball kan du gjerne fortsette å tro det. Portugal hadde vel rundt 75% ballbesittelse i dag, fremdeles var de ikke særlig mye bedre enn Norge. Men de var MYE bedre med ball. Vanskelig å forstå?

Og Norge har samme oppskriften i hver eneste kamp. Lemp ballen opp, eller håp på å få en heldig kontring. Resten av kampen går med på feilpasninger og usikkerhet med ball. Ingen plan. Norge har ingen mulighet til å score i etablert spill.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Det ble et rettferdig resultat.

Vi har neppe mye å gjøre i et EM uansett :roll:

For det var vel dette Hellas tenkte når de ble Europamestere?

De hadde vel bedre ballspillere.

Å stille i EM med defensift drillo-opplegg? Ja vet ikke jeg ..

Jeg er ikke groenn. Bedre ballspillere? Tviler jeg på. Ikke at det har hatt noen nevneverdig betydning uansett...Jeg har jo sagt at vi bør få andre enn Drillo...Men nå tenker jeg bare på å få landslaget med i ett mesterskap, få spillere ut i større ligaer, få matchet oss mot gode klubber internasjonalt, og ha gode norske spillere i bakhånd når de som spiller i de største ligaene ikke kan stille...

Blir helt feil å si at pasningene til Carew er elendige... Det er faktisk Carew som er elendig idag dessverre.

Er mange pasninger til han som ikke er i nærheten av å treffe. Han vant da bra med dueller han...

Lenke til kommentar

Er mange pasninger til han som ikke er i nærheten av å treffe. Han vant da bra med dueller han...

Så vi på samme kamp? I den kampen jeg så vant ikke Carew spesielt mange dueller.... Pepe hadde full kontroll. Om han ikke gikk i hodeduell kunne han bare vente på at Carew tok ned ballen før han stjal den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...