Latias Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Portugal - Norge EM-kvalifisering, kamp 5 04-06-2011 Kl. 22:00 Estádio da Luz Vises på: ---------------------------------------------------- Norge møter Portugal i en meget vanskelig bortekamp i EM-kvalifiseringen. Det norske landslaget har hatt en sterk kvalifisering så langt og leder gruppe H med ti poeng på fire kamper. Landslagssjef Egil Drillo Olsen har brakt optimismen tilbake i landslagstroppen, og det ser lyst ut med tanke på at Norge skal kvalifisere seg til EM-sluttspillet i Polen/Ukraina i 2012. Portugal startet kvalifiseringen svakt med uavgjort mot Kypros og tap for Norge på Ullevaal stadion, men med overbevisende seire mot både Danmark og Island er Portugal fortsatt en av favorittene til å vinne gruppen. Norge på sin side vil ta et langt steg mot EM-sluttspillet med tre poeng i Lisboa. Drillo har sett Portugals siste landskamper, og mener Cristiano Ronaldo og lagkameratene for øyeblikket fremstår som verdens beste landslag. - Jeg har sett dem i de siste kampene. Det er vanskelig å se at noen lag i verden er bedre. De feide over Spania 4-0 og vant sjansestatistikken 10-4. Det sier det meste, mener Drillo. Portugals tropp: Keepere: Eduardo (Genoa), Rui Patricio (Sporting) Ventura (FC Porto) Forsvar: Joao Pereira (Sporting), Bruno Alves (Zenit), Pepe (Real Madrid), Ricardo Carvalho (Real Madrid), Rolando (FC Porto), Fabio Coentrao (Benfica), Silvio (Braga) Midtbane: Andre Santos (Sporting), Raul Meireles (Liverpool), Ruben Micael (FC Porto), Duda (Malaga), Carlos Martins (Benfica), Joao Moutinho (FC Porto), Paulo Machado (Toulouse) Angrep: Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Danny (Zenit), Helder Postiga (Zenit), Hugo Almeida (Besiktas), Nani (Manchester United), Varela (FC Porto) Norges tropp: Keepere: Rune Jarstein (Viking), Espen Bugge Pettersen (Molde) Forsvar: John Arne Riise (Roma), Tom Høgli (Tromsø), Espen Ruud (Odense), Brede Hangeland (Fulham), Kjetil Wæhler (Aalborg), Jonathan Parr (Aalesund), Vadim Demidov (Real Sociedad) Midtbane: Henning Hauger (Stabæk), Bjørn Helge Riise (Sheffield United), Morten Gamst Pedersen (Blackburn), Christian Grindheim (Heerenveen), Markus Henriksen (Rosenborg), Ruben Yttergård Jenssen (Tromsø), Alexander Tettey (Rennes) Angreps: John Carew (Stoke), Mohammed Abdellaoue (Hannover), Daniel Braaten (Toulouse), Erik Huseklepp (Bari) Tips: 2-1 1 Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Gleder meg. Er optimistisk og tror på uavgjort. Noen som vet hvilken kanal(er) Danmark - Island blir sendt på? Jeg har dansk DR1 og dansk TV2. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Portugal 2:Høgli-tabbe og Ronaldo scorer. Selvmål av Jarstein. Norge 3:Carew, Moa og Huseklepp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Eg trur det blir tap denne gong. Carew har scora heile tre mål sidan desember 2007 på landslaget. Har meir tru på at Moa kan skape noko. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har en veldig ekkel følelse i magen foran dette oppgjøret. Bekymrende at Jarstein suger i feltet og at Bugge slipper inn 5. Livsviktig å ha en keeper som kan rydde opp i feltet, samt være beredt på de utallige distanseskuddene som garantert kommer hvis Norge greier å tette igjen. Keepere har ødelagt for Norge før! Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Dette gleder jeg meg skikkelig til. Jeg tror det kommer til å bli ren overkjøring fra Portugal sin side. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Etter det vi så mot Danmark, tror jeg dette går filleveien. Troppen ser stusselig ut. Middelmådige halvgamle proffer som ikke er i form engang. Nei dette blir nok ryggen mot veggen og håpe på ikke alt for stygge sifre. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Da må du heller se på kampene mot Portugal, Tyskland og Frankrike. Endret 30. mai 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Man vet jo aldri med Norge mot de beste landslagene. Drillo-effekten har en tendens til å slå til mot de antatt beste lagene. Likevel tror jeg dessverre at det blir tap denne gangen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Hvordan tror dere vi stiller? 442 eller 451? Ser også at bakeren (Huseklepp) er småsyk, hvem skal eventuelt erstatte han? Hvem har dere lyst til å se på midtbanen? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hvordan tror dere vi stiller? 442 eller 451? Ser også at bakeren (Huseklepp) er småsyk, hvem skal eventuelt erstatte han? Hvem har dere lyst til å se på midtbanen? Det er ikke mange å ta av på midten. Braaten er kanskje en erstatter for Huseklepp. Et alternativ kunne være å dra Carew ned på midten. Han har tross alt evnen til å ta tak på ballen og kan gi pasninger. Det må vel bli 451. Eller muligens 541 helst. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Braaten er jo dritgod. Få han inn på høyrekanten og han kommer til å skape mye farlig. Problemet er at da må vi ha en spiss som scorer. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Noen som vet hvor jeg kan se Island - Danmark? Rent bortsett fra på Island da, selvsagt. Lenke til kommentar
Garney Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Spilte mot Portugal med Norge på Fifa 11, Norge vant 4-1. Så da er jeg rimelig sikker på at Norge vinner 4-1 hvis ikke mer. Endret 4. juni 2011 av Garney 3 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Morrsomt å kunne heie på samme laget for en gang skyld Fin post Latias. Vell, man kan si mye om Norsk fotball, men jeg tar av meg hatten for det Drillo får til. Tror vi havner under voldsomt press i dag, og kansje kontringene kan være vår venn. Samtidig må vi utnytte dødballene bedre. Blir utvilsomt spennende kamp dette. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Gleder meg og gruer meg til dette, må kjøpe inn pizza og øl Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Vadim inn for Kjetil. Egentlig fornøyd med det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Wæhler er blitt syk og er ute. Om det har betydning vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå