David_T Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Da er oppsettet til PC'n ferdig. Passer alt sammen? PSU: Cooler Master GX 650W PSU Midi Tower: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK PEARL Skjermkort: MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX (Twin Frozr II) Hovedkort: ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB (X2) Ang. PSU! Har snakket med mange som har peiling på pc, ink folk her fra diskusjon også. Og det jeg har hørt er at PSU'n vil fungere. Men også ikke er den beste, men vil fortsatt fungere uten problemer. Skal skaffe meg en ny en ettervært sikkert, men ettersom det ikke vil være problemer med denne PSU'n en tid fremmover, beholder jeg den Men passer ellers alt sammen? Endret 29. mai 2011 av David_T Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Alt ser ut til å være i skjønneste orden Det eneste som det ofte kan være greit å dobbeltsjekke er at hovedkortet faktisk støtter den spesifikke RAM-brikken du bestiller. Da først og fremst at det er støtte for den frekvensen som du har bestilt. Jeg har ikke sjekket med det er jo fort gjort å sjekke spesifikasjonene og se at PC3 12800 faktisk er en av de hastighetene som støttes av hovedkortet. Samtidig så kan det noen ganger være lurt å gå inn på hjemmesiden til HK-produsenten og se på det spesifikke hovedkortet om RAMen er testet. Det står gjerne under henvisning til "QVL" eller Qualified Vendor list. Dersom du har sjekket så er du iallefall 100% sikker på at det ikke oppstår trøbbel på grunn av inkompatible deler. Mener for det meste at Corsair Vengeance er bra kurant, og den stod iallefall på lista til mitt ASUS-mobo Lenke til kommentar
David_T Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Ok, takk Og en ting til ser på kommentarer på Skjermkortet, og en sier det aldri går under 40 FPS på GTA IV. Er det noe bra? Ettersom det gamle skjermkortet mitt har 91 FPS i MW2 og aldri går under 88 FPS På Extra settings Og MW2 har jo bedre grafikk en GTA IV også, men kommer FPS'n helt ann på spillet? Har ikke så mye peiling på det her med spill og FPS, men rart at jeg skal få dårligere FPS med et bedre skjermkort på et spill med dårligere grafikk osv vel ? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det er ikke nødvendigvis så rart! Det kan være optimalisering og mange forskjellige faktorer som gjør dette. Ofte så vil man oppleve at det skjermkortet som ved release gjør det bra på bakgrunn av rå regnekraft, senere vil fortsette å gjøre det bra rett og slett på bakgrunn av optimaliserte drivere, og utviklere som blir bedre kjent med oppbygningen og de mulighetene kortet gir med ny teknologi. Problemet er som regel at utviklingen går så rivende fort at man ikke rekker å få med seg dette. Et godt eksempel er vel egentlig Gode famle C64. Google det og sjekk hva det gærningene som fortsatt driver med denne maskinen faktisk får til! Det er faktisk helt rått sammenliknet med hva man trodde var mulig for 15-20 år siden. FPS er noe som er fryktelig avhengig av oppbygningen. I MW2 så er det snakk om veldig begrensede områder som må lastes, og veldig mye av det som skjer er lett å buffre. Til sammelikning så har GTA IV enorme områder som skal forberedes på ethver lite krumspring spilleren finner på. I tillegg så har du langt mer "miljø" som biler og folk som reagerer på dine handlinger osv.....dette spiser datakraft og går følgelig utover Framerate. I utgangspunket så vil du ikke merke stor forskjell på 40 - 140 i framerate....dette er rett og slett fordi øyet ditt oppfatter alt over 25 frames per sekund som flytende overganger. Med andre ord så er egentlig frameraten kun viktig for deg for å gi deg en indikasjon på hvor my eyecandy du kan skru på før spillet eventuelt begynner å "hakke" Lenke til kommentar
David_T Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Ok! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå