Gå til innhold

Har satt opp en gamerpc, men sliter med valg av skjermkort

Anbefalte innlegg

Her er følgende jeg har satt opp, alt er hentet på dustinhome.no

Asus Sabertooth P67 hovedkort

Intel Core i5 2500K prosessor

Fractal Design Define R3 Black Pearl Midi

Skjerm 3D BenQ XL2410T

GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL8 (2X4GB)

SEASONIC X-760 760W MODULAR

CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC

SEAGATE BARRACUDA XT 2TB 7200RPM SATA/600 64MB

ANTEC KÜHLER H2O 620 LIQUID COOLING S-775/1156/AM2/AM2+/1366/AM3/1155

FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 50MM 17DB RETAIL

NOCTUA PRO-GRADE THERMAL GREASE

Deltaco power extension cable - 30 cm

2 stk FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 140MM 9DB RETAIL

FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 50MM 17DB RETAIL

LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA RETAIL BLACK

NVIDIA GEFORCE 3D VISION 3D-GLASSES

Vil skjermkortet jeg har klare å gi max fps stabilt i litt tyngre spill?

Er det andre bedre skjermkort til en billigere penge dere anbefaler?

Holder strømforsyningen jeg har nå/dersom jeg evt. skal kjøre sli/crossfire?

Vil jeg kunne se 3D dersom jeg kjører f.eks radeon skjermkort, eller er det forbeholdt nvidia?

Er det verdt å kjøpe 3D briller? Jeg kjøper ikke en 120hz skjerm bare pga 3D, men pga 120hz, bare så det er sagt:-)

Endret av Kai Ruben Høgden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjermkortet skal nok kunne dra det meste i full hd, med masse eyecandy. Ville tro at de fleste spill vil hode seg over 25 fps, men stabil fps er vanskelig å få til :) Alt over 25-30 er bra nok for det menneskelige øye.

I forhold til strømforsyningen så skulle denne holde, også med tanke på SLI-oppsett med et ekstra GTX570.

Har forøvrig ikke peiling på 3D og 3d-briller, men det er sikkert kult for å få en enda dypere opplevelse av spill. Derimot så er jeg veldig skeptisk til hvor nyttig det er, spesielt dersom motivasjonen er å spille online FPS-spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I følge Guru3D så drar et GTX 570 SLI oppsett ca 410 W, så den PSUen din holder i lange baner. Nvidia har jo sin versjon av 3D, AMD (Radeon) har det samme, de kaller det HD 3D.

Bakdelen med AMD sin versjon er at du trenger en 3D skjerm for å bruke/se det. Briller er ikke nødvendig med AMD sin 3D versjon slik som med Nvidia sin 3D Vision teknologi. Men du trenger som sagt en 3D skjerm for AMD sin Radeon 3D versjon, for å bruke Nvidia sin versjon holder det med 3D briller og du kan bruke hvilken som helst skjerm.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det skjermkortet skal nok kunne dra det meste i full hd, med masse eyecandy. Ville tro at de fleste spill vil hode seg over 25 fps, men stabil fps er vanskelig å få til :) Alt over 25-30 er bra nok for det menneskelige øye.

I forhold til strømforsyningen så skulle denne holde, også med tanke på SLI-oppsett med et ekstra GTX570.

Har forøvrig ikke peiling på 3D og 3d-briller, men det er sikkert kult for å få en enda dypere opplevelse av spill. Derimot så er jeg veldig skeptisk til hvor nyttig det er, spesielt dersom motivasjonen er å spille online FPS-spill.

Folk har forskjellige krav, over 30 fps kan være godt nok for deg, men jeg må ha 50 fps eller mer minimum for å spille et skytespill. Action-RPG må kjøre på minst 40, og strategi kan kjøre på alt over 30 fps.

60 fps stabilt skal du klare i de aller fleste spill i dag med unntak av noen hardinger som Metro 2033 og The Witcher 2.

Strømforsyningen vil lett takle GTX 570 SLI overklokket. Du har ikke rom til tri-SLI, men da får du fort driverproblemer og lignende også.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...