AndersT2 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har Asus sitt P8P67-M hovedkort, og det er 2 ting jeg ikke får til å fungere. Det ene er USB 3 utgangene. Har prøvd driverene som ligger på sidene til Asus, men de funker ikke. Har Windows 7 - 64 bit. Det andre som jeg ser ut til å finne riktig driver til er en PCI enhet. Jeg har kun skjermkort og lydkort montert inn. Tipper dette kan være lydkortet, som er ett Auzentech Prelude kort. Har brukt nyeste driver til dette også. Og får lyd fra hodetelefon utgangen på det, men ikke den digitale utgangen. Se vedlegg for maskin spek osv. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Vet ikke om det kan være en instilling i BIOS som regulerer dette. Mener bestemt at USB 3.0 driverne styres av en eller annen kontroller som det var instillinger for i BIOS på mitt kort iallefall. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Begge innstilliger for USB3 i bios står til "Enabled" Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hva har du for verdi på de to enhetene med gult utropsteng i enhetsbehandling - Detaljer - Maskinvare IDs Enhet 1 PCI\VEN_xxxx &DEV_yyyy = Enhet 2 PCI\VEN_xxxx &DEV_yyyy = Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Denne driveren fikser unknown device for denne enheten (avbildet) Hos deg "Enkel Kommunikaasjonskontroller for PCI" http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=3334&DwnldID=20078 Den andre er USB3 kontroller driver fra enten NEC , ASMedia eller Renesas Kan ikke si siikert uten PCI/VEN id og DEV id Endret 29. mai 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 her er maskinvare IDene for begge: Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Den intel driveren fikset den ene. Når jeg testet NEC driveren fra Asus sine sider så sier den at jeg har nyeste, siden jeg la inn siste driver forrige gang. EDIT: Da forsvant den USB3 greia også, og porten virker. Det var ikke NEC driveren, det var ASMedia som måtte innstalleres. Det ser jo ut fra Asus sine lister at det er eldste versjon av driveren, og ikke en egen som må innstalleres også. Da var alt fikset. Takk for hjelpen. Endret 30. mai 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Bra Da vel er alt i orden da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå