10minutemail Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Hei. Beregning av forsinkelsesrente Periode: 19.5.2008 - 5.7.2011 Beløp: 9 920,00 Renter: 3 016,13 Sum: 12 936,13 (øreavrundet til kr 12.936,- Minus bruksfradrag på kr 3100,- Frakt er en håndverker tjeneste som du har betalt for og som er 100% utført (du fikk varen), du kan kun kreve penger tilbake for den fysiske tingen. Du har derfor rett til å kreve tilbake kr 9836,- fra Komplett.no Anbefaler at du ringer og får en kontaktperson hos komplett på denne saken. Hei, Takker for enkelt og greit oppsatt regnestykket, har videresendt dette til Komplett og spurte om de eventuelt kunne vise frem hvordan de kom frem til at de skyldte meg bare 7100,-, dersom de faktisk skylder meg 9800,-. Kommer tilbake med mer informasjon så snart Komplett har gitt lyd fra seg. Srbz: Takker for forsøket selv om det ble litt feil! Thefainter: Sitter selv nå på den nye PC'en handlet fra Dustin, kommer ikke til å bruke Komplett mer. Endret 6. juli 2011 av 10minutemail Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det ble ikke bare litt feil heller. Tror jeg hadde oppe (bl.a.) en annen tråd om angrerett da jeg skrev, og mikset mellom dem. Forøvrig en fin tråd om renter og bruksfradrag her. Normal praksis er vel strengt tatt å skippe beregning av renter og bruksfradrag fullstendig, og heller utbetale kjøpssummen, da totalsummen som regel blir mer eller mindre den samme uansett. Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Var det jeg hadde hørt, stusset derfor litt over at Komplett kom frem til 7100kr, noe som er 2800,- under kjøpssummen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Var det jeg hadde hørt, stusset derfor litt over at Komplett kom frem til 7100kr, noe som er 2800,- under kjøpssummen. Antakeligvis fordi de skippet rentedelen eller kun regnet fra du reklamerte (spekulerer) og håpet du ikke sjekket Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Skulle trodd det ja, men jeg spurte om de hadde husket rentene iom. at de hadde med bruksfradrag, og da svarte han at han hadde snakket med den ansvarlige, og renter va selvsagt inkluderte i summen 7100,-. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Virker som de stapper inn defekte "brukte" deler under rep. Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 De sa selv at de erstattet mitt skjermkort med et demo-kort av samme sort, men garanterte at det ikke var noe galt med det, selv om det var det som streiket så snart jeg fikk hjem PC-en. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Intenting i veien med å erstatte defekte komponenter med B-varer, komponenten som var defekt ble jo uansett en B-vare straks den kom ut av emballasjen. Da er det verre når man putter inn noe som i utgangspunktet er defekt, som Komplett burde vite om (?) Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Har ikke noe problem med at de setter in b-varer nei, men når det straks viser seg at det ikke fungerer er jo det noe de burde merket før. Stusset også litt over første innsending da de byttet RAM'en, når de fikk inn igjen PC-en to uker senere var RAM'en defekt. Virker som det er en del tull hos de nå, ser det er en del klager på Facebook-siden deres også. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 OPPDATERING: Anbefaler alle å holde seg unna Komplett. I følge den jeg snakkes med for rundt 1 måned siden, skulle de slette fakturaen som var sendt, samt. kreditere PC'en så snart de hadde mottatt denne. Det er nå over 2 uker siden de hentet PC'en, og jeg har ennå ikke fått noen penger. I tillegg fikk jeg i dag purringsbrev på fakturaen de skulle slettet for leeenge siden! Jeg blir helt oppgitt over hele Komplett, hvordan greier de å være så ubeskrivelig trege, og fortsatt ikke få en dritt gjort? Jeg har merket at de har falt fra 95% til 70% hos prisguide.no, men at de gir totalt blaffen i kunder trodde jeg ikke. Over helgen blir jeg vel igjen nødt til å ringe dem for å få styr på hva de holder på med, og kanskje få løst noe også. I mine øyne er det helt utrolig at en seriøs bedrift kan holde på slik, er det ingenting jeg kan gjøre med saken annet enn å fortsette å kontakte dem? Send mail til konsernsjefen om dette. Han tar slikt tull på alvor, og du vil få en telefon fra en hundeangrende support-sjef som kryper på sine knær og gjør alt du vil. Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Har allerede sendt en mail til Anton Hagberg, administrerende direktør, hvor jeg skrev langt og detaljert om datoer, problemer, hva som er blirr gjort, hvilken respons jeg har fått osv., dette ble direkte videresendt til suppoert-avdelingen uten et ord fra Anton selv. Burde jeg fortsatt sende en mail til Ole Vinje, konsernsjef? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Har allerede sendt en mail til Anton Hagberg, administrerende direktør, hvor jeg skrev langt og detaljert om datoer, problemer, hva som er blirr gjort, hvilken respons jeg har fått osv., dette ble direkte videresendt til suppoert-avdelingen uten et ord fra Anton selv. Burde jeg fortsatt sende en mail til Ole Vinje, konsernsjef? Jeg tror ikke det hjelper deg særlig dessverre - skulle de ikke løse må du nok til forbrukerrådet og så FTU. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det skader jo ikke å sende e-mailen til Ole Vinje konsernsjefen da. Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Endelig ser det ut til å ta slutt. Fikk overført 8800kr fra support-avdelingen for en stund siden, men sendte likevel en mail til Ole Vinje agående hele episode, samt. for å spør om jeg ikke egentlig skulle ha tilbake mer, ettersom den som regnet det ut lengre bake i tråden kom frem til 9800,-. Mottok da en mail i går fra en annen i Komplett, som beklaget hele episoden. Han skulle få overført 1100kr til, samt sende meg et gavekort på 500kr. Takker for all hjelpen her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå