Gå til innhold

Linux på Laptop?


Anbefalte innlegg

Kan du drepe all OSX gui og kjøre f.eks X med gnome i stedet? Kanskje foretrekker jeg fluxbox... Hverdagslige ting som ikke er prøvelser er kanskje enklere med et gui som ikke bruker minne og krefter på å tegne fancy effekter (badeballen for det meste i mitt tilfelle). Jeg prøver bare å si at en må ha lov til å foretrekke linux, smak og behag :)

 

Kanskje har jeg ikke avanserte nok behov, siden jeg ikke sitter med prøvelser som vile vært enkle i OSX. Kan ha noe med hvor man setter grensen for "prøvelser"? For ordens skyld har jeg brukt OSX jevnlig i 2 år, og er veldig imponert. OSX er genialt på mange måter, men jeg foretrekker Linux sin form for genialitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt, jeg forstår deg godt. Men en Macintosh uten Mac OS er ikke noe særlig. Da er det rimeligere å kjøpe en billig PC å kjøre Linux gjennom den. Apple er dyrt, og mye av det ligger i eksotisk hardware, og software du ofte får best uttelling for gjennom deres løsninger.

Amen, skal du kjøre OSX kjøper du mac, skal du kjøre linux kjøper du PC(x86). Dog, for å blåse liv i gamle slitte mac'er er linux tingen.

Lenke til kommentar
Selvsagt, jeg forstår deg godt. Men en Macintosh uten Mac OS er ikke noe særlig. Da er det rimeligere å kjøpe en billig PC å kjøre Linux gjennom den. Apple er dyrt, og mye av det ligger i eksotisk hardware, og software du ofte får best uttelling for gjennom deres løsninger.

 

Blir nok til at jeg må gi OS-X en skikkelig real testrunde før jeg bestemmer meg for å engang installere Linux. Blir som sagt interesant å få prøvd det ut. I og med at jeg ikke har prøvd det enda, så klarer jeg ikke helt forestille meg et skikkelig bilde heller på det enda. Jeg hadde hatt lyst til å prøvd PPC-Linux også, som jeg sikkert gjør. Men x86 hardware funker nok kanskje best med Linux? - I værste fall har jeg nok av gode x86 maskiner til disposisjon for Linux bruk.

 

Men for all del. Takker for svar på min lille innblanding i denne posten. :-)

Hva jeg gjør videre finner jeg vel ikke ut før jeg faktisk har apple lappisen i fanget :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...