NothgaliC Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 I dag våknet jeg av en ganske sterk smerte helt innerst ved venstre kjeveledd. Der er ikke vondt i leddet, men i området rundt. Spesielt der visdomsjekselen skal komme ut, så jeg regner med det er den som er "synderen". Virker også som jeg er litt hoven i området der bak. Når jeg våknet kunne jeg ikke lukke tennene helt sammen fordi det var noe som sperret. Spørsmålet er da, er dette noe jeg bør sjekke? Blir det da med tannlegen eller legen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hvis det forværrer seg utover dagen og kjeven din hovner opp og det blir så vondt at du begynner å grine, så har du fått spyttkjertelbetennelse som er ekstremt smertefullt men fort gjort å fikse med betennelsesdempene tabletter som Voltaren 100Mg. Det som skjer er at det kiler seg fast avleiringer som ligner sand i kanalene i spyttkjertelen, dette hindrer spyttet å komme ut i munnhulen og det er vanvittig vondt. Jeg har hatt det 5-6 ganger. Kjeven kan blåse opp til 3-4 dobbel størrelse iløpet kun få timer, og det er definitivt verdt å komme seg til lege så fort som overhodet mulig. Men det kan jo være noe annet også men da veit du hva du skal gjøre hvis det er ovennevnte. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 er heldigvis ikke så gale. Tror det bare er visdomsjekslen som krangler. skal gi det et par dager, så får vi se. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja, hadde det vært spyttkjertelbetennelse så hadde du enten vært hos legen samme dag eller kasta deg foran toget, de smertene er rett og slett uten sammenligning og jeg er kronisk smertepasient så smerte kan jeg. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå