Sestad Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hei Hei, Jeg har nylig koplet opp den gode gammle Amiga 500 maskinen igjen, men mange av spillene begynner nå og svikte - dessverre... Det jeg lurer på er om det er noen som kjenner til om det er mulig og laste ned disse gammle spillene på PC og kopiere dem på Amiga diskettene for så og spille dem på Amigaen? Er klar over alle emulatorene til PC, men jeg vil helst bruke Amigaen med joystick og alt som hører Amiga til Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Tja, du finner det meste på nettet om du leter. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Om du har en diskettstasjon i din pc og kan få tak i disketter lenger så ja. Jeg ville nok gjort en oppgradering slik at du kan lagre dem på din Amiga eller kjøre dem via en emulator på din pc og kjøpe en joystick. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Vanlige PC-er kan ikke lese/skrive amiga-formaterte disketter sånn uten videre. Amiga bruker bl.a. annet filsystem og 11 (22 på DSHD) sektorer pér spor. Du må få image-filene over på amiga'n og så skrive de ut på disketter fra den eller skaffe deg spesiell hardware til PC'n for å skrive diskettene. F.eks. Catweasel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå