Gå til innhold

[Løst] Hjelp til stasjonær hjemme pc til ca 4'. Passer delene?

Anbefalte innlegg

Min stasjonære Dell Dimension 9150 synger på siste verset. Har lyst til å bytte ut med en ny. Jeg har ikke satt sammen en handlevogn enda for jeg vet ikke helt hva som passer bra med hverandre for så lite penger.

Jeg har Windows, harddisk, tastatur og mus...

Krav:

• en enkel, ren og Ikke kjempestor kabinett (helst ikke større enn den jeg har)

• Pris rundt 4000kr

• Intel

• SSD for OS

Brukes mest til surfing og se på filmer. Bør dog være kraftig nok til å kode om filmer til andre formater uten at det tar et år.

Lurer kanskje på å oppdatere med bra grafikkort når evt Battlefield 3 kommer..

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag her til 4400,-, men det inkluderer DVD og harddisk som jeg antar at du har i Dell'en. Uten disse blir det rundt 3800,-.

Du har glemt RAM og OS...

TS kan bare glemme Intel+SSD for 4000 kr. Om du øker budsjettet til 5000 kr kan man fint få plass til både SSD og Intel-oppsett, men med tanke på at billigste Intel-prosessor det er verdt å kjøpe koster 900 kr, billigste SSD koster 690 kr og et Intel-hovedkort av det billigste slaget koster 690 kr det også blir det litt i minste laget å ha rom for oppgradering til heftig grafikkort senere for 4000 kr med OS.

Jeg ender opp på 4761 kr for et oppsett med dette:

i3-2100 kan jeg ikke garantere vil være sterk nok til å kjøre BF3, da det kun er en tokjerner. En AMD-prosessor med fire kjerner koster like mye og yter langt bedre når du faktisk kan bruke fire kjerner, som BF3 vil gjøre mtp. at BF:BC2 bruker opp til seks kjerner.

Jeg har basert dette på et mATX-bygg for å bevare lav størrelse, men jeg tror du presser det litt mye om du skal ha Intel og SSD under 4000 kr.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk. Blir oppsettet ditt annerledes hvis jeg øker budsjettet til 5000kr?

Blir det ikke for varmt i et så lite kabinett? Får jeg presset inn et dugelig grafikkort når den tid kommer?

Min dell 9150 har målene:

Height 46.48 cm

Width 18.54 cm

Depth 45.42 cm

Kan godt godta en så stor kabinett.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Beklager, og tusen takk fo dere som lagde tilbud for meg. Men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke pc'en til spilling. Den skal brukes til surfing og se på filmer, og kode om filmer fra avi til mp4 osv.

Har dere noen forslag i så tilfelle? En liten og stille pc er kanskje tingen? Gjerne fortsatt SSD og Intel sandy bridge?

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lagt ved et kraftig skjermkort her, strømforsyningen har definitivt plass til et, men grunnen til at jeg valgte den er fordi den er grei og meget billig. Oppsettet mitt var rettet mot at du skulle få bruk integrert skjermkort slik at Intel Quicksync kan brukes til videoredigering og gi deg lave omkodingstider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva synes dere om dette oppsettet?

NewPicture.jpg

passer delene?

Eneste som mangler nå er vel en SSD. Trenger jeg noen flere vifter eller noe til dette kabinettet? den har bare en..

Jeg kan bruke det interne grafikkortet til jeg får kjøpt meg et eget nytt grafikkort?

hvis jeg har forstått det riktig så er det prosessoren som inneholder intel HD grafikken?

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Tusen takk.

De hadde noen kampanjer der ja, så synes jeg fikk corsair strømforsyningen billig. sikkert ikke modulær..

Vifte følger med prosessoren håper jeg?

Trenger jeg noen sata kabler? Det meste følger vel med hovedkortet?

Har en Samsung spinpoint F3 1TB montert i Dell'en. Denne blir med over.

Er vertex 2 bra? har den full trim støtte?

Hadde veldig lyst på en DVD brenner med Lightscribe teknologi, men det tror jeg ikke de hadde på dustinhome?

Jeg kjøpte intel 320 series SSD 120GB for min bærbare for en uke siden for 1500kr, og idag er det kampanje hos dustin til 1299:(

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Evt følg forslaget til han øverste:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=932578&su=B1220956-A9CA-485D-AA14-EC87DBADCF08

Men fjerne DVD og F3-disken fra lista. IOM at du har bra med lagring selv, og at det er DVD i Dell-maskinen, trenger du ikke å sløse penger på det. Eneste forskjellen på SATA-DVD kontra IDE som du har nå, er en litt penere kabel inni kabinettet. MAO bortkastet å bruke penger på.

Ville absolutt gått for 2500k i stedet for i3-prosessoren arni linket til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke modulær

Ja

Nei, de følger med hovedkortet

Vertex 2 har TRIM etter å ha installert Intel Rapid Storage Technology

Om du har en DVD-brenner med lightscribe kan du ta med den videre, jeg vet ikke hvordan du kan finne en da jeg aldri har brukt dette.

Intel 320 series er også en god SSD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

problemet med dvd spilleren jeg har nå, er at jeg ofte må trykke på eject knappen flere ganger før den reagerer, mens andre ganger går det i første forsøk.

i5-2500K er vel for overklokkere? tror aldri jeg har overklokket noe i mitt liv :)

nå lurer jeg veldig på om jeg skal ta ocz vertex 2 60GB eller intel 320series 40GB...

intel er jo ganske stabil, men jeg får mer minne med ocz..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...