Gå til innhold

Noen som har hørt om Rollei?

Anbefalte innlegg

jeg har så vidt hørt om Rollei i fotoverden, men i filmkameraverden har jeg aldri sett det før...

Grunnen til at jeg spør er at en '*^x*! selger på Coop Elektro klarte å lure meg til å kjøpe et. Full HD og greier sa han.(bildet er så utrolig kornete at det er en skam at slikt skal få titulere seg med HD navnet)

Nå driver jeg å leter etter reviews på nett slik at jeg lettere skal kunne dra tilbake å klage. (De aksepterer neppe at jeg kommer å leverer det tilbake med mindre det er feil på det, eller at jeg er blitt feilinformert) Finner kun no info på tysk, men jeg er jo norsk såe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvilken avdeling du har kjøpt det i , men her i Sarpsborg pleier de å være greie ved tilbakelevering sålenge varen og innpakningen ikke er ødelagt.

ja, jeg håper det er tilfelle her også. Så vidt jeg vet har jeg ikke krav på det, er vell bare elkjøp som har denne extra servicen med 30 dager angrerett:/ Jeg kjøpte kameraet rett før stengetid lørdag så jeg hadde ingen mulighet for å returnere det samme dag, men får håpe at de tror meg når jeg sier det er brukt i ca 20 sek;)

Lenke til kommentar

jeg har så vidt hørt om Rollei i fotoverden

Rollei er et godt gammelt navn i fotoverden som ikke klarte omstillingen til digitalt (og slet kraftig før det også). Navnet er kjøpt opp brukes i dag stort sett til å selge low end OEM-produkter. Vet ikke om disse er noe verre enn andre i samme prisklasse, men definitivt ganske enkle ting. Enig med andre her at du bør prøve å få igjen penger/gavekort når du ikke er fornøyd.

Edit: Etter litt googling ser det ut som det faktisk også fortsatt selges noen mellomformat-kameraer under Rolleiflexnavnet av et annet firma. Hvis de fortsatt er tilgjenglig er det produkter av et helt annet kaliber.

Endret av se#
Lenke til kommentar

åkei...Takker og bukker for alle svar. jeg drar ned i morgen og prøver å få pengene igjen, om ikke regner jeg med jeg får byttet det, særlig om jeg bytter i et dyrere kamera. Har så lite peil at jeg tenkte jeg rett og slett går for testvinneren i tv2 hjelper deg fra i fjor, Panasonic HDC-SDX1, og det koster en høvding eller så mere enn Rollei kameraet, håper bare de har det "in stock" :ermm:

Lenke til kommentar
Full HD og greier sa han.(bildet er så utrolig kornete at det er en skam at slikt skal få titulere seg med HD navnet)

Full HD er navnet på en bestemt oppløsning og ikke en bildekvalitet. Det sier faktisk fint lite om bildekvaliteten, så det er litt synd at folk forveksler oppløsning med bildekvalitet.

Jeg kjenner ikke til den Panasonic-modellen du nevner, men du gjør i hvert fall smart i å sjekke tester. :thumbup:

Når det er sagt så er et helt år ganske lang tid i denne sammenhengen og det kan godt hende årets modeller er merkbart bedre. Sjekk gjerne mer oppdaterte tester både på norsk og andre språk.

Lenke til kommentar
Full HD og greier sa han.(bildet er så utrolig kornete at det er en skam at slikt skal få titulere seg med HD navnet)

Full HD er navnet på en bestemt oppløsning og ikke en bildekvalitet. Det sier faktisk fint lite om bildekvaliteten, så det er litt synd at folk forveksler oppløsning med bildekvalitet.

Jeg kjenner ikke til den Panasonic-modellen du nevner, men du gjør i hvert fall smart i å sjekke tester. :thumbup:

Når det er sagt så er et helt år ganske lang tid i denne sammenhengen og det kan godt hende årets modeller er merkbart bedre. Sjekk gjerne mer oppdaterte tester både på norsk og andre språk.

Takk for svar, det skal jeg gjøre:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...