Stigma Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Hei, Jeg har bemerket meg at i den siste tiden - siste uken eller to - så har youtube vært utrolig tregt. Før har det vært litt hips som haps om 720p har streamet uten en pause her og der, og det annser jeg som normalt - men i det siste har det vært så ille at det kan ta 3-4 x realtime å buffre selv 480 eller 360p. Resultatet er at youtue blir ubrukelig. før kunne du ihvertfall se på en annen video mens du gav 1080p litt tid til å buffre opp, men nå er det jo direkte håpløst. Det er små øyeblikk her og der da farten virker å komme seg igjen, men selv da er det langt tregere enn normalt (knapt nok fart til 360p) og dette virker i den senere tid å være unntaket. Jeg må bare spørre - er det andre som merker det samme? Jeg har såpass peil på nettverk at jeg tviler på at det skulle være noe galt med min linje. Alle andre tjenester på nettet fungerer uansett helt normalt, inkl. hastighetstester og andre videostreaming tjenester). Det kunne jo være mulig at det var min spesifikke ISP (NGT) som kanskje hadde noe problem - eller det kan gjerne hele norge/europa/verden for alt jeg vet. Si i fra om du kjenner deg igjen i dette... EDIT: laster ned en video fra youtube nå forresten... 15KB/sek *sukk* -Stigma Endret 29. mai 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Same problem her og. På ein god dag så får eg ca 300Kb/s som ikkje er nok for 720p normalt sett. Mesteparten av tia har det vore under 150Kb/s. I dag så får eg ca 20Kb/s maks. Blitt verre og verre dei siste to åra faktisk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Merker ikke noe spesiell treghet her ... Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Samme problemet her også i det siste. Dere har vel ikke tilfeldigvis Nextgentel dere også?! Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Har merket at det har vært tregt men det er lenge siden, et halvt år +++ Endret 29. mai 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hadde en periode i vinter der youtube virkelig var ubrukelig, men i det siste har jeg ikke hatt noen problemer. Har ikke nexgentel. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hadde en periode i vinter der youtube virkelig var ubrukelig, men i det siste har jeg ikke hatt noen problemer. Har ikke nexgentel. Du har/hadde ikke tilfeldigvis ALTIBOX ? Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg har samme opplevelse som trådstarter. Og samme ISP... Det HAR skjedd ett eller annet som påvirker nedlast av enkelte Youtubevideoer, men jeg merker det først når jeg vil se dem i HD. Men alt annet funker som før. * Nrk.no er rask, som vanlig. * Andre streamingtjenester fra .com domener fungerer også som før. * Vg.tv har normal hastighet. Men Youtube i HD? Enkelte klipp er håpløse å se. Andre lar seg se som før. Kan vel ha betydning om de er speilet på servere i europa, eller ei? Eks: En som ikke funker: Eks: En som funker: Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hadde en periode i vinter der youtube virkelig var ubrukelig, men i det siste har jeg ikke hatt noen problemer. Har ikke nexgentel. Du har/hadde ikke tilfeldigvis ALTIBOX ? Nope, ingen norsk ISP. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 En ting som kanskje kan ha noe å si er hvor servern du laster ned videon er og routinga dit. Jeg opplever at noen videoer er treige mens andre er raske. Om absolutt alle videoer er treige så virker det som noe mer lokalt though Lenke til kommentar
laurell Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 facebook: NextGenTel Enkelte kunder opplever for tiden lav hastighet / buffring i YouTube. Det er avdekket en feil, og det jobbes med å rette denne. Mvh Stian. Har og Nextgettel, og sliter med det samme problemet. 2 Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Har NextGenTel og sleit med treig Youtube hele helgen (fredag-søndag), hadde derimot veldig rask internett ellers. Tok basicly 5 minutter å buffre en kort video, vanskelig å se noe som helst. Men ble helt fint igjen på mandag. Nå er den helt fin igjen. Edit: Fikset typo! Endret 31. mai 2011 av MrConfusion Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hadde en periode i vinter der youtube virkelig var ubrukelig, men i det siste har jeg ikke hatt noen problemer. Har ikke nexgentel. Du har/hadde ikke tilfeldigvis ALTIBOX ? Nope, ingen norsk ISP. Ok Kan jo ha vært noe på sidene til youtube som var feil da Lenke til kommentar
nsp Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 *Kan noen gi meg en bra definisjon på religionskritikk, med sine egne ord? *Hvordan kan jeg reflektere oer forholdet mellom religion, livssyn og vitenskap? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Etter min erfaring er forskjellige isper variable når det gjelder hastighet på youtube, uavhening av båndbredden ellers. Hadde samme problemet for ett år siden med nextgentel. Men så skiftet vi til Telenor og da ble alt bra. Hvor feilen ligger aner jeg ikke. Virker uanset som om det er lite man kan gjøre selv. Annet enn å bytte til en annen isp da. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Sliter med det samme her, men virker som at det er litt verre for min del. Siden vil nemlig ikke laste inn rett så alt er bare kaos og hulter til bulter her. Tar også veldig lang tid å laste inn siden. Har vært sånn i kanskje 2-3 dager for min del eller der omkring. Alle andre sider ser ut til å fungere som normalt, ingen problemer å streame videoer fra andre sider, så vet ikke helt hva det kan være. Aner ikke hvilken ISP jeg har. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Så det er andre som har samme problemet. Var såpass dårlig her at det tok flere timer å loade en helt normal youtube video i 480p. Er heldighvis blitt bedre nå hos meg. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Vel, nå funker youtube som vanlig igjen her. Enn så lenge.. Vet ikke om det er flere som har gjort dette, men jeg har hatt samme problem før og da gjorde jeg dette for å fikse problemet(Fant det i en annen tråd på forumet): Fix for XP Start-Run C:\windows\system32\drivers\etc Åpne Hosts filen i notepad og legg til 74.125.162.39 static.cache.l.google.com s.ytimg.com etter siste linje. Jeg prøvde å fjerne den siste linjen nå i håp om det skulle fungere og det gjorde det jammen. Så trikset er tydeligvis å fjerne løsningen man hadde på det forrige problemet Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg merker ikkeno..klikker på en video og den starter å streame, og stopper ikke opp, selv i 720p. Endret 2. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå