Gå til innhold

Input på ny (gamer)pc inkl. skjerm.

Anbefalte innlegg

Tiden har endelig kommet for å gå til anskaffelse av noe nytt. Farvel til 1280x1024 oppløsning E6400 og xfire 4770's, wehoo! :thumbup:

Lurte på om noen hadde innspill på komponenter. Pris er ikke så utrolig viktig, men liker å kjøpe bang for the buck når det er en mulighet.

PSUen var meg fullstendig ukjent, men har lest reviews på den og virka veldig kjekk. Planlegger å evt oppgradere når kepler midranges kommer (kanskje dual) derfor litt ekstra watt.

Det jeg lurer mest på er SSD egentlig, ingen peiling på hva som yter best av de små. Alle reviews gjøres jo på utsendte toppmodeller.

Skjermkort er jeg vel litt i tvil om. Vil ha et som kan dra det meste på max i 1600x1200 og er stille, ellers er det ikke så viktig. Mulig jeg kan gå for noe billigere her?

post-52433-0-75875800-1306630325_thumb.png

Durp, så ut som SSD'en ikke ble med der.

En Agility 60gb var planen.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha gått i detalj på specs i forhold til om ting er tilpasset hverandre, så syntes jeg det ser ut som en bra maskin du har satt sammen. Bare sørg for at den SSDen du betiller er av den nyeste typen med SATA 6Gb. Om du har penger til det så ville jeg kanskje doblet størrelsen i tillegg. Det er deilig å kunne putte favoritt-spillene inn på SSDen.

Du har jo en overflod av Watt her da. Har ingen umiddelbar oppfatning om Fractal design, men ser vel for meg at du med fordel fint kan greie deg med 750-850 W uansett om du dytter inn et ekstra skjermkort + diverse HDDer. Om jeg skulle endret på noe så måtte det vært å evt skaffet en mindre PSU med Gold eller Platinum effektivitet. Vil nok uansett havne på omtrent samme pris. Og dersom PCen står mye på så sparer du det kjapt inn med de strømprisene som er per i dag.

Kabinettet er egentlig det samme som jeg kunne tenkt meg selv....veldig pent diskret, og langt mer ehh...kone-vennlig enn det jeg har per idag. Bare husk og sjekk om det faktisk er plass til skjermkortet inni der. Ihvertfall lurt å sjekke. De nyeste og kraftigste skjermkortene er jo oppimot 32cm lange, og en god del av Midi-towerne har ikke mer enn akkurat eller for liten plass. spesielt dersom de har de ekstra strømkontaktene helt i bakkant av kortet. Trur riktignok ikke dette er noe problem lenger, men verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

Ser du har med en svær luft kjøler til cpu, hvorfor ikke bytte denne med en corsair vannkjøling? H50, H60 eller H70? monterte selv en H60 i går og den var lett og monter og tar liten plass i forhold til vanlige luft kjølere.

Ellers så er det gode deler du har valgt ut. Godt hk og skjermkort fra Asus er alltid en vinner.

Core i5 skal være veldig god har jeg hørt.

Kabinettet ditt skal jeg ikke komentere, selv har jeg et cooler master 690 II Advanced, veldig god plass og greie kabel hul for skjuling av kabel.

post-9252-0-64162100-1306655306_thumb.jpg

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

XFX Black Edition 750W er en PSU som konkurrer med Corsair AX 750W og blir kun virkelig slått av Seasonic X-760. Ellers ser alt meget bra ut. HP-skjermen må visstnok kalibreres for å få et virkelig godt resultat, men ellers er alt meget bra.

750W er også nok til å kjøre GTX 570 SLI, uten at det gir noen mening for deg med det monsterkortet du har valgt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Uten å ha gått i detalj på specs i forhold til om ting er tilpasset hverandre, så syntes jeg det ser ut som en bra maskin du har satt sammen. Bare sørg for at den SSDen du betiller er av den nyeste typen med SATA 6Gb. Om du har penger til det så ville jeg kanskje doblet størrelsen i tillegg. Det er deilig å kunne putte favoritt-spillene inn på SSDen.

Lurer på om jeg muligens venter med SSD en stund enda. Vil jo helst ha 120+GB, men synes fortsatt det koster litt mer enn ønskelig. Er vel vertex 3 som en kongen på haugen når det kommer til flaggskipene nå right?

Kabinettet er egentlig det samme som jeg kunne tenkt meg selv....veldig pent diskret, og langt mer ehh...kone-vennlig enn det jeg har per idag. Bare husk og sjekk om det faktisk er plass til skjermkortet inni der. Ihvertfall lurt å sjekke. De nyeste og kraftigste skjermkortene er jo oppimot 32cm lange, og en god del av Midi-towerne har ikke mer enn akkurat eller for liten plass. spesielt dersom de har de ekstra strømkontaktene helt i bakkant av kortet. Trur riktignok ikke dette er noe problem lenger, men verdt å sjekke.

Indeed ;) Nå har jeg andreetasjen mer eller mindre for meg selv, men har fortsatt alltid likt diskrete kabinetter best.

Var dette eller Obsidian 700D. Fractals har bedre støydemping og tar mindre plass og supre temperaturer, samt får du 2.5 fractals for ett stk Obsidian ellerno :p

Eneste er at Obsidian har aftermarket USB 3.0 addon panel, men jeg er ikke helt ukjent litt modding. Er sikkert mulig å bare snike en USB 3.0 inn på forsiden på et vis.

Har sjekka mtp plass og skal være greit med både cpu kjøleren og skjermkortet iflgm. tester.

Ser du har med en svær luft kjøler til cpu, hvorfor ikke bytte denne med en corsair vannkjøling? H50, H60 eller H70? monterte selv en H60 i går og den var lett og monter og tar liten plass i forhold til vanlige luft kjølere.

Tenkte på det, så på det, og hadde jeg enda tenkt å kjøpe 700D er det mulig jeg ville kjøpt full custom vannkjøling. Likevel ser det ut for meg som om NH-D14 slår eller er like god som H60/70 på temp, og ærlig talt driter jeg i hvor mye plass ting tar så lenge alt snurrer og går :p

Ellers så er det gode deler du har valgt ut. Godt hk og skjermkort fra Asus er alltid en vinner.

Jau, bra erfaringer med Asus selv, og virker som om 1155 hk'ene deres er up there mtp ytelse.

XFX Black Edition 750W er en PSU som konkurrer med Corsair AX 750W og blir kun virkelig slått av Seasonic X-760. Ellers ser alt meget bra ut. HP-skjermen må visstnok kalibreres for å få et virkelig godt resultat, men ellers er alt meget bra.

750W er også nok til å kjøre GTX 570 SLI, uten at det gir noen mening for deg med det monsterkortet du har valgt.

Hehe, men er det seriøst det? Drar ikke ett 570 alene liksom 350ish watt? Tenkte som sagt å være litt futureproof og kanskje kjøpe SLI next gen, noe jeg antar vil dra litt mer.

PSUen er forsåvidt innenfor 80+ standarden hvis du leser reviews, bare ikke sertifisert. Grunnen til at jeg tok den over Corsair AX 750 var at dustin hadde kampanje på den så de kostet det samme. Så da tenkte jeg 250W mer for samme pris, pyttsann! Nå er kampanjen over, men de ligger fortsatt nært i pris.

Skjermen synes jeg så fabelaktig ut. Litt skeptisk til S-IPS fordi jeg er knallfornøyd med min nåværende TN-sak, men da blir jeg vel sikkert bare positivt overrasket.

Hva tenker folk om HD 6950 (forutsatt at jeg unlocker shaders/6970 mod) mot GTX 570?

ASUS GEFORCE GTX 570 DCII

http://www.dustinhome.no/pd_5010550662.aspx

ASUS RADEON HD6950 2GB DCII

http://www.dustinhome.no/pd_5010575455.aspx

6950'en er jo 300 spenn billigere, er bare at på alle benches jeg ser så slår jo 570'en 6970 på de aller fleste spill.

Takk for feedback så langt btw!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...