Gå til innhold

Endre content i på hjemmeside ved hjelp av nett

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser etter et script eller som lar meg endre innholdet på siden. Altså at jeg har laget siden, men ønsker å endre teksten som er å finne inne på f.eks. index.php uten å måtte endre i dreamweaver og laste opp.

Bare at man har brukernavn og passord og logger inn for å endre på nett.

Er det noen som skjønner hva jeg snakker på?

Jeg har laget siden fra før og design og alt er oppe, men jeg vil ha en enkel måte å tilføye/fjerne innhold uten å måtte bruke den tunge veien.

Håper noen forstår meg og vet noe jeg kan gjøre for å få dette til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå veit jeg ikke hvordan du bruker Dreamweaver, eller om Dreamweaver har innebygd (S)FTP-klient (det har den sikkert), men om du ikke allerede har et CMS el.l. vil det nok ta lenger tid å endre siden din til å støtte endringer over nett, enn det vil ta å bare bruke Dreamweaver.

Jeg mener, med Netbeans i alle fall er det bare å skrive-F6-ok-ferdig lastet opp. Kombiner det med en alt+tab, og det er kun 5 punkter.

Lenke til kommentar

Databaser. Lær deg MySQL. Selv om det ikke er særlig effektivt å ha hele designet lagret der. Men det fungerer

Hele designet vil jo ikke lagres i databasen, kun tekstinnhold. En annen mulighet er å lagre innholdet i egne tekstfiler som kan endres i et adminpanel.

Lenke til kommentar

Fikk det til etter litt leting.

Fant et script på hotscripts hvor det eneste jeg trengte var å legge til javascript i starten av dokumentet jeg ville endre på og qe-class ved innholdet som skulle være mulig å endre på.

Trenger bare trykke ctrl+alt+e for å logge inn å muligheten til å endre det. Var faktisk så enkelt at det tok meg kanskje 2 min å sette opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...