Emils. Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hei. Jeg ser etter et script eller som lar meg endre innholdet på siden. Altså at jeg har laget siden, men ønsker å endre teksten som er å finne inne på f.eks. index.php uten å måtte endre i dreamweaver og laste opp. Bare at man har brukernavn og passord og logger inn for å endre på nett. Er det noen som skjønner hva jeg snakker på? Jeg har laget siden fra før og design og alt er oppe, men jeg vil ha en enkel måte å tilføye/fjerne innhold uten å måtte bruke den tunge veien. Håper noen forstår meg og vet noe jeg kan gjøre for å få dette til Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Sannsynligvis så vil du se på CMS. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 sett på det, men har ikke peil på hva jeg skal velge og bruke. Hva som fungerer best for meg. Noen forslag til hva som er enkelt å sette opp? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Databaser. Lær deg MySQL. Selv om det ikke er særlig effektivt å ha hele designet lagret der. Men det fungerer Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Databaser. Lær deg MySQL. Selv om det ikke er særlig effektivt å ha hele designet lagret der. Men det fungerer Den der må du utdype... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Nå veit jeg ikke hvordan du bruker Dreamweaver, eller om Dreamweaver har innebygd (S)FTP-klient (det har den sikkert), men om du ikke allerede har et CMS el.l. vil det nok ta lenger tid å endre siden din til å støtte endringer over nett, enn det vil ta å bare bruke Dreamweaver. Jeg mener, med Netbeans i alle fall er det bare å skrive-F6-ok-ferdig lastet opp. Kombiner det med en alt+tab, og det er kun 5 punkter. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Databaser. Lær deg MySQL. Selv om det ikke er særlig effektivt å ha hele designet lagret der. Men det fungerer Hele designet vil jo ikke lagres i databasen, kun tekstinnhold. En annen mulighet er å lagre innholdet i egne tekstfiler som kan endres i et adminpanel. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Kan kanskje være kjekt for å legge til/fjerne små ting i koden, men jeg ser ikke helt greia. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Fikk det til etter litt leting. Fant et script på hotscripts hvor det eneste jeg trengte var å legge til javascript i starten av dokumentet jeg ville endre på og qe-class ved innholdet som skulle være mulig å endre på. Trenger bare trykke ctrl+alt+e for å logge inn å muligheten til å endre det. Var faktisk så enkelt at det tok meg kanskje 2 min å sette opp. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Fikk det til etter litt leting. Hmm, har du en link til det skriptet? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Høres ut som et veldig basic CMS der man endrer direkte på html-en, og aktiverer admin-modus gjennom et JS. Derimot er jeg skeptisk til all kode som kommer fra Hotscripts.. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Ja, QuickChange heter det. Link her : http://www.emirplicanic.com/quickchange.php Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Kan kanskje være kjekt for å legge til/fjerne små ting i koden, men jeg ser ikke helt greia. Du ser ikke greia med hva? Det jeg skrev eller å kunne endre innholdet? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg misforstod ideen, men det var ment til måten å endre innhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå