Nikona Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Bokstavelig talt. Jeg kjøpte tidligere i år et Nikon 55-200mm objektiv. Det har blitt veldig lite brukt fordi jeg synes det fokuserer så dårlig. Derfor har det helst ligget i en objektivveske i stua. Vi har det ikke ekstremt varmt. I går skulle jeg teste det igjen. Da oppdager jeg at det er masse sprekker i den sylinderen som styrer fokuseringen. Denne delen er rillet på langs, og inni disse rillene er det sprekker på langs. Jeg tok noen få bilder, så det fungerer, men i og med at det ikke kan riktig bestemme seg for fokus, så har jeg lyst å kvitte meg med det. Ville dere ha reklamert? I så tilfelle må jeg håpe og tro at Expert har lagret mitt kjøp (ekspeditøren sa at de gjorde det), for jeg har ikke kvitteringen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Ville uten tvil reklamert såframt skadene ikke har oppstått grunnet ytre påvirkninger, et objektiv skal ikke sprekke opp av seg selv sånn uten videre. Når det gjelder kvittering så skal elkjøp ha all informasjon hvis du har opplyst dem om navnet ditt. Endret 29. mai 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Så lenge du oppga navn når det ble kjøpt så har de lagret det. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Når det gjelder kvittering så skal elkjøp ha all informasjon hvis du har opplyst dem om navnet ditt. Nå er vel det tvilsomt, siden objektivet ble kjøpt hos Expert , med de har sannsynligvis samme opplegget med registrering der også...! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Kan du ta et bilde av hvordan sprekkene ser ut og legge ut her? Låter i alle fall som reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Når det gjelder kvittering så skal elkjøp ha all informasjon hvis du har opplyst dem om navnet ditt. Nå er vel det tvilsomt, siden objektivet ble kjøpt hos Expert , med de har sannsynligvis samme opplegget med registrering der også...! Du sier noe der, har ikke handlet på Ekspert på lang tid siden jeg ikke liker betjeningen, priser og utvalget i nærmeste butikk her, men synes og huske at de ikke bruker den form for registrering for to/tre år siden. Endret 29. mai 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Meier Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Dette må jo være noe som Nikon ikke vil være serlig stolte av. Jeg kjøpte en gang et Maerklin togsett til min sønn. Det fungerte meget bra. Men ble så lagt på hylla etter hvert. Ca ett eller to år etter, det ble lagt bort, så skulle jeg inn i skapet å finne fram noe. Hvorpå en eske med skinner faller ned på gulvet. Alle skinnene knuser som glass. Bare småbiter over allt. Plasten var sprø som knekkebrød. Dette virket meget rart, så jeg gikk til butikken og klagde. De var klar over problemet, saken var kjent, men gammel, så de kunne ikke gjøre noe. Men anbefalte meg å kontakte Maerklin i Tyskland. Jeg fant så frem til dem via internett og la frem problemet. Jeg fikk så beskjed om å pakke ned alle skinner, og sende det til dem. Etter 14 dager så får jeg beskjed om å hente en pakke fra dem. I pakken lå det nøyaktig samme antall skinner i nye forpakninger. Allt var skiftet ut, med nye typer skinner av en annen type plast. (Det hadde blitt valgt en feil type plast for skinnene.) Og med en veldig hyggelig hilsen. Jeg hadde også glemt noen skinner, som ble sendt ned senere. De kom også tilbake, flunkende nye. Så jeg tror jeg ville ha kontaktet Nikon og lagt frem problemet. Dette tror jeg ikke er noe god reklame for dem. Kansje du får en ny linse i posten en dag? Så hatten av for Maerklin. Topp service. Kansje Nikon er like service vennlige og hyggelige? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jeg kjøpte en gang et Maerklin togsett. Gode minner om min barnedager med mye mekanikk, bla. flere typer Märklin togsett Endret 7. juni 2011 av Nautica Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Interfoto driver med service og reparasjon av Nikon utstyr, hør med dem om hva de skal ha for det om saken ikke løser seg med expert ... Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Takker for alle svar. Har vært i kontakt med Expert og etter mye fram og tilbake fått en mail med kvittering på mitt kjøp. Hadde dato og beløp i kontoutskriften. Er i grunnen ikke i tvil om at det er en reklamasjonssak. Nå gjenstår bare å få den andre PC-en hjem, etterlyste den i dag og da var delene ikke kommet enda etter 3 uker. Får ikke skrevet ut siden denne pc ikke er enig med printeren. Så får vi dra til Expert Forus og finne ut hva de kan gjøre for meg. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 2. akt: Objektivet er innlevert hos Expert. Diverse skjema fyllt ut. Så krysser vi fingrene! Håper jo helst at jeg får et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå