Slason Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Jeg fant denne templaten til en starcraft 2 side: http://www.game-template.com/joomla-starcraft-2/22-starcraft-2-template Jeg lastet den ned, og vil nå redigere den i dreamweaver. Men siden dette er en php fil, har jeg problemer med å få endret den. Har bare erfaring innen litt javascript, html og CSS, og har aldri jobbet med php (vet bare noenlunde hva det er). Jeg vet at du ikke kan kjøre php direkte i nettleseren som du kan med en .html fil, og siden jeg ikke har erfaring, har jeg problem med både den visuelle delen og kode delen. Er det derfor ikke mulig for meg å bruke denne temaplaten, eller finnes det en metode å få den visuelle delen opp i dreamweaver? Takker for alle svar Endret 28. mai 2011 av Slason Lenke til kommentar
Diablonor Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Vel, om du ikke absolutt MÅ ha den i dreamweaver(Som jeg har lite kjennskap til i praksis), så kan jeg anbefale å laste ned Microsoft Webmatrix: http://www.microsoft.com/web/webmatrix/ Der kan du installere en joomla distribusjon og legge til den templaten. Så kan du endre filer som du vil. Om du trenger en form for wysiwyg editor, vet jeg ikke om det er en i webmatrix. Du kan jo også eventuelt bare rename filen til .html, så vil den oppføre seg som HTML(tror jeg?) og du kan endre det visuelle. Bakdelen er alt PHP-kodene kan poppe opp på siden, eller forstyrre HTML tagsene. Lenke til kommentar
Slason Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Takker for svar, skal prøve webmatrix, og om ikke den funker konventere til .html, og luke ut alle php scripts i den. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) en .php-fil (eller .phtml) er på lik linje som .html en filtype som nettleseren din leser og lager en side ut av kombinert med eventuelle .css-filer. Forskjellen er at ved en .php-fil blir alt som er inni start og sluttagene til PHP; <?php ?> (eller <? ?>) kjørt på serveren først som et script (serverside-scripting), som kan generere innhold utifra f. eks brukerinput. Om du ikke har noen PHP-kode (som må være mellom en start og en sluttag), vil siden kjøre akkurat som en .html-fil, og det vil derfor ikke være noe poeng å endre filtypen om du kun luker ut scripts du ikke vil ha. Kodebitene under gjør akkurat det samme. echo er en funksjon i PHP (som også finnes i mange andre språk) som printer ut en tekststreng. Forskjellen mellom de to her er at ved kjøring av dette scriptet som .php, vil f. eks et program som Apache på host/serveren kompilere koden. I dette tilfellet echo "Hello html";, som vil gi rett og slett "hello html" til brukeren. Brukeren som laster et .php-script kan ikke se PHP-koden. HTML: <html> <head> <title>Hello html</title> </head> <body> Hello html </body> </html> PHP: <html> <head> <?php echo "<title>Hello html</title>"; ?> </head> <body> <?php echo "Hello html"; ?> </body> </html> Endret 29. mai 2011 av Occi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå