Gå til innhold

Dårlig ytelse med SSD i Laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et alt for dårlig resultat til SSD å være. Og det ser ut som om du kan ha det som heter alignement-feil også. Har du klonet den gamle HD'en? Kanskje med Windows XP også?

Uansett, jeg tror du får bedre hjelp i SSD-tråden her i dette forumet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det har høyst sannsynlig skjedd noe gærnt i forbindelse med kloningen, du har feil blokkstørrelse, det er derfor det står BAD med rød skrift.

Det vil sikkert rette seg dersom du formaterer og installerer Win 7 på nytt, helt clean. Men søk hjelp i SSD-tråden først, det er guruer der med peiling ;)

Lenke til kommentar

70% forbedring er da ikke så verst ... men nå vet jeg ikke hva Vertex 2 60 GB ideellt skal ligge på i AS SSD-testen Og du har da i hvert fall fått blokkstørrelsen i orden.

Dette er min Intel X25-M Gen2 160 GB, til sammenligning.

post-108016-0-82979800-1306622920_thumb.png

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Brikkesettet ditt er rimelig gammelt, og prosessoren likeså. Vet du om det er SATA-150 eller SATA-300? Hvis du kjører på SATA-150 er det jo det en grei forklaring. Og i og med at prosessoren begynner å dra på årene, kan det hende at den ikke klarer å stokke dataene fort nok når det går hardt for seg.

En annen kontroller ser det ut for da...
Det kan godt være en annen kontroller, men det har vi ikke mulighet til å se ut i fra AS SSD. Hvis du tenker på 'msahci' vs. 'iaStor' så er det henholdsvis Microsoft og Intel sin SATA-driver. Intel sin (iaStor) kan du også få hvis du installerer Intel RST (google it) og brikkesettet er støttet av RST. Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...