horse4life Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Har jobbet smålig med å modde et HAF 922 siden februar, men nå skal det gjøres ferdig. Det er ikke mer en et halvt år siden jeg bygget min første PC, og dette er altså min første mod. Temaet er hvitt og rødt, men bruker sort noen steder inni for at det skal se bedre ut. Er fram og tilbake mellom mamma og pappa hver 2. uke. Så jobber med forskjellig hos hver. PLANTEGNING Gjøreliste Ikke gjort Holder på Ferdig Sliping: Sidepanelet bak (før maling) Slipe hullet i HDD-bay Slipe åpning til Plexiglass Spraymaling: Frontpanel Hvit Panel på toppen Hvit Ramme innside Svart Ramme utside Hvit Metallplate over PSU Hvit HDD-ramme+metallplate foran Hvit CDrom-ramme Hvit Hovedkort-plate Svart Utgangsport bak Usikkert Sidepanel vindu Hvit Sidepanel bak Hvit Annet arbeid: Plexiglass. Froste/sote glass nederst og ha skrift i det som altså ikke er frostet. (Teiper på skrift før spraying) Støvfilter i åpningen som er sagd ut (bilde under) Feste metallplate på HDD-bayen (bilde over + plantegning) Metallplate over PSU (plantegning) Kommentartråd Endret 13. juni 2011 av exburn Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Hovedkort-brettet er sprayet matt svart, ble veldig fornøyd med resultatet, men var skeptisk rett etter jeg hadde gjort det, så ikke så bra ut med en gang. Jeg har(rettere sagt, pappa har) sagd vekk alle taggene som var igjen etter at nettingen var klippet av. Kjøpt inn en fil for å få slipt den fin. Trengs litt jobb der. Kommentartråd Endret 29. mai 2011 av exburn Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Har filt kantene i sidepanelet hvor plexi-glasset skal. (Ble et litt dårlig hjørne der.. men det får være) Også filt hullet som er skåret ut i HDD-"greia". Høyresiden ble ikke helt bra, så tror jeg må file mer for å få det bedre. Ellers ser det ganske jevnt ut. Hurtigfestene til CD-rom er malt matt svart og ligger i en teipet pappeske i kjelleren for å ikke forgifte oss alle. Kommentartråd Endret 13. juni 2011 av exburn Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Litt mindre jobb denne helgen, men jeg har gjort noe: Nesten filt ferdig HDD-"greia" To lag er sprayet på sidepanelet. Får ikke jobbet mer med dette før sommerferien begynner siden jeg er hos mamma nå, men har andre deler som jobbes med her. Regner med å få gjort noe i helgen, men er ikke sikker grunnet muntlig eksamen. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Da har jeg gjort ferdig en god del av lakkeringen denne helgen. Er ikke helt fornøyd med resultatet, men dette er tross alt et irriterende kabinett å male pga alle sprekkende osv og det er jo første gang:) Så istedet for å bli irritert og legge det fra meg (som jeg holdte på) gjør jeg det heller ferdig og ser hvordan det blir. Bunnplaten er ferdig: Svart inni, hvit på utsiden. Frontpanelet er ferdig, var 2 rusk i veien etter jeg hadde malt..., men velger å leve med det for nå: Ble litt tykt med farge her: -------------------------------------------------- Topp-panel ferdig, 2-3 rusk her også og litt mye farge foran: Heisann, der var det en mygg eller liknende som satt i malingen:P -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- Er flytting på gang nå, men regner med at jeg får sprayet det siste svart inni neste helg, så må resten vente til jeg skal til pappa. Kommentartråd! (så er det bare å se hva jeg har skrevet feil denne gangen) Slenger på et par bilder av PCen jeg bruker akkurat nå. Specs: AMD PHII x6 1055t @ 3,5 ghz (ikke noe volt, bare satt frekvens fra 200 til 250) HIS 6970 2gb 8 gig 1333 mhz cl7 Corsair TX 750W Crucial realssd c300 64 gig Samsung SP F3 1TB Endret 13. juni 2011 av exburn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå