Hansy Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Har et merkelig problem. Jeg har i den siste tiden slitt med at skjermen blir svart, og fåt opp "Ingen signal" når jeg skifter oppløsning på feks project 64 (emulator) og Roller coaster tycoon 2. Jeg spiller begge spillene fint på 800x600, men skifter jeg til feks til 1152x648 så slår skjermen seg av, og pc må restartes for å komme på igjen. Etter at jeg skiftet til 1152x648 på RCT2, så slutter skjermen å funke med en gang, får kun lyd, ingen bilde. Nåværende skjermoppløsning er 1280x720, skjermkort er ATI radeon x1200 (Acer L-5100 HTPC), og en LG H47H3000 flatskjerm. Hva kan gjøres, og hva kan grunnen være? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Mange skjermer oppfører seg merkelig hvis en velger slike "rare" oppløsninger (f.eks. 1152x648). Et av symptomene er "no signal" o.l. Hvis du går inn i skjerminstillingene i windows (der du velger oppløsning) så kan du som regel se der hvilke oppløsninger skjermen støtter. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Mange skjermer oppfører seg merkelig hvis en velger slike "rare" oppløsninger (f.eks. 1152x648). Et av symptomene er "no signal" o.l. Hvis du går inn i skjerminstillingene i windows (der du velger oppløsning) så kan du som regel se der hvilke oppløsninger skjermen støtter. Hmm, der sier du noe. Mener du dette her, alle de som står oppført er godkjente oppløsninger for skjerm? Trykk på bildet for å få det større Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det stemmer men ser at du har en TV som ikke blir identifisert nøyaktig. Bare som en "generic HDTV" liksom. Da er den ikke helt til å stole på. Har forøvrig samme "problemet" på min TV. Velger jeg bestemte oppløsninger så blir skjermen enten sort eller så får jeg ikke med hele bildet eller får sorte kanter. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Irrirerende. Nå kan får jeg ikke startet RCT2 (lov å være litt nostalgisk av og til) fordi oppløsningen er blitt lagret, selv etter reinnstallering. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Mulig du kan finne instillingene i registry eller en .ini-fil et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå