Gå til innhold

Helgetur til Sverige, hint og tips? (pakkeliste, boløsning, etc)

Anbefalte innlegg

Meg og ca. 6-7 kompiser tenker å ha roadtrip til Sverige når eksamener og slikt er overstøtt. Vi skal kjøre i russebil, og har funnet ut at Göteborg kan være en fin destinasjon.

Vi er alle ganske nybegynnere på dette området, så jeg lurer på om noen har tips/anbefalinger rundt dette, helt generelt? Er det noe vi bør være obs på, noe vi absolutt bør ha med, etc?

Hvordan kan vi bo? Jeg tenker at det beste er å ta med telt, og så finne en avsides plass utenfor allfarvei hvor vi kan sette dette opp. Et sted ingen kommer til vanlig. Ble fortalt at det er en del kriminelle gjenger i Sverige også, som vi burde passe oss for.. Vet ikke hva jeg skal tenke om dette.

Uansett, setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært skeptisk til dette med russebilen. Grunnen til at vi skal kjøre russebil er rett og slett pga vi har den til vår disposisjon, og den har plass til alle. Jeg foreslo at vi malte den helt svart for anledningen, men eieren mener det blir lettere å selge den slik den er.

Hvilke lover skal eventuelt hindre oss å komme over grensen med russebil? Er det noen jeg kan ringe for å snakke med om dette?

Lenke til kommentar

Regner med at forsikring på russebel er litt spesiell. Ville sjekket om den er gyldig i utlandet og hvor lange den er gyldig. Det kan fort bli dyrt om dere er i en ulykke og ikke har forsikring.

Svensk politi og biltilsyn er kanskje mere restriktive enn nordmenn ovenfor rullende takras. Jeg ville sjekke om andre russ har erfaring med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...