Abigor Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Og så da? De KAN ikke drite i rettighetene. Hvis du ikke vil, kan de ikke tvinge deg. Er ikke verre enn å kontakte myndighetene. At kulturen deres er sånn er ingen grunn, det er derfor vi har disse rettighetene. De kan simpelthen ikke tvinge deg, uansett hva du eller de sier. Så enkelt er det. Nåh. For det første, så har familien veldig mye makt, fordi de sitter på ressursene. Om hun ikke gjør som familien vil, kan hun helt lovlig bli utestengt. Hun kan miste økonomisk trygghet. Hun kan bli kastet ut av hjemmet. Hun kan bli arvløs. Om hun ikke har penger, vil hun ikke få mulighet til å låne penger eller flytte hjem i en periode. Med andre ord, hun kan ende opp med å stå på bar bakke. Dessuten kan hun bli utestengt fra familien og miste veldig mye sosial kontakt. Dessuten kan hun bli utestengt fra det religiøse og kulturelle fellesskapet. Da står hun absolutt helt alene uten noen trygghet. Det er ikke sikkert hun vil betale den prisen for friheten sin. Desverre er det mange innvandrere og kjøtthoder som finner ut at dersom jentene rømmer eller nekter, så må de beholde "æren". Denne æren er i realiteten en forbannelse. Enten vet de ingenting om rettigheter i Norge, eller så gir de faen. Resultatet er at kvinner må flykte, skifte identitet og leve i skjul, i frykt for å bli drept av familien. Dessuten kan alle familiens venner fra samme kultur tyste på henne dersom de ser henne og vet hvor hun er. Mange kvinner i Norge idag lever i en slik virkelighet. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Men si meg en ting, angående jomfruhinnen! De fleste oppegående menn, vet at som jomfru, så har dama en jomfruhinne. Og ved første samleie, må han "bryte"/støte igjennom denne jomfruhinnen! Og det kjenner menn. Selv om jomfruhinner kan være så mangt. Så selv om du klarer å lure han med blod, hva med hinnen han skulle bryte igjennom? Er det ikke noen i familien du kan prate med, for å skaffe pengene til en opperasjon? Eller andre steder du kan få lånt pengene? Synes for øvrig det er tragisk, at det skal være slik også i Norge. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hun kan miste økonomisk trygghet. Hun bor i Norge. Det går fint. F.eks har vi NAV. *Preparing to be flamed* 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Men si meg en ting, angående jomfruhinnen! De fleste oppegående menn, vet at som jomfru, så har dama en jomfruhinne. Og ved første samleie, må han "bryte"/støte igjennom denne jomfruhinnen! Og det kjenner menn. Selv om jomfruhinner kan være så mangt. Så selv om du klarer å lure han med blod, hva med hinnen han skulle bryte igjennom? Er det ikke noen i familien du kan prate med, for å skaffe pengene til en opperasjon? Eller andre steder du kan få lånt pengene? Synes for øvrig det er tragisk, at det skal være slik også i Norge. Dette her kunne ikke blitt mer feil. Jomfruhinnen finnes ikke! Det vi omtaler som jomfruhinnen, kan bedre beskrives som en kjedekrans. Og denne kransen varierer i størrelse og tykkelse, og vil aldri helt forsvinne. Den vil heller aldri kunne operers på igjen. Kvinner som har hatt mye sex og født mange barn har fortsatt kjedekrans. Men det er heller ikke slik at den automatisk begynner å blø når man har sex for første gang. Mange jenter som kommer fra en slik kultur trådstarter beskriver, er fortvilet når de har sex for første gang, fordi det ikke kommer blod. Hvis du vil vite noe om det du snakker om, kan du høre på Ekko, NRK P2: Ekko - Jakten på jomfruhinnen 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Men si meg en ting, angående jomfruhinnen! De fleste oppegående menn, vet at som jomfru, så har dama en jomfruhinne. Og ved første samleie, må han "bryte"/støte igjennom denne jomfruhinnen! Og det kjenner menn. Selv om jomfruhinner kan være så mangt. Så selv om du klarer å lure han med blod, hva med hinnen han skulle bryte igjennom? Er det ikke noen i familien du kan prate med, for å skaffe pengene til en opperasjon? Eller andre steder du kan få lånt pengene? Synes for øvrig det er tragisk, at det skal være slik også i Norge. Dette her kunne ikke blitt mer feil. Jomfruhinnen finnes ikke! Det vi omtaler som jomfruhinnen, kan bedre beskrives som en kjedekrans. Og denne kransen varierer i størrelse og tykkelse, og vil aldri helt forsvinne. Den vil heller aldri kunne operers på igjen. Ekko - Jakten på jomfruhinnen Hva en kaller det, er uvesentlig! Jeg brukte et allment utrykk. Det er i alle fall en innsnevring, som må brytes. Og ved første sammleie, ryker innsnevringen! Og den kan syes i sammen igjen, på sykehus! Mange får remontert denne "kransen"/hinna, på sykehus i Norge. Hun kan miste økonomisk trygghet. Hun bor i Norge. Det går fint. F.eks har vi NAV. *Preparing to be flamed* Hun har tatt sitt valg! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hva en kaller det, er uvesentlig! Jeg brukte et allment utrykk. Det er i alle fall en innsnevring, som må brytes. Og ved første sammleie, ryker innsnevringen! Og den kan syes i sammen igjen, på sykehus! Mange får remontert denne "kransen"/hinna, på sykehus i Norge. Det er ingen hinne, og kransen forsvinner heller ikke. Så hvordan kan du remontere noe som allerede er der? Ved første samleie kan kransen begynne å blø, men for mange jenter gjør den ikke det. Man kan heller ikke undersøke hymen for å se om jenta har hatt sex. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hva en kaller det, er uvesentlig! Jeg brukte et allment utrykk. Det er i alle fall en innsnevring, som må brytes. Og ved første sammleie, ryker innsnevringen! Og den kan syes i sammen igjen, på sykehus! Mange får remontert denne "kransen"/hinna, på sykehus i Norge. Hva med å ikke snakke så höyt om ting du åpenbart ikke kan noe om? 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hva en kaller det, er uvesentlig! Jeg brukte et allment utrykk. Det er i alle fall en innsnevring, som må brytes. Og ved første sammleie, ryker innsnevringen! Og den kan syes i sammen igjen, på sykehus! Mange får remontert denne "kransen"/hinna, på sykehus i Norge. Det er ingen hinne, og kransen forsvinner heller ikke. Så hvordan kan du remontere noe som allerede er der? Ved første samleie kan kransen begynne å blø, men for mange jenter gjør den ikke det. Man kan heller ikke undersøke hymen for å se om jenta har hatt sex. Ser du er veldig oppatt av, hva denne hindringen kalles! Hva er poenget? Jeg diskuterer heller ikke blødninger, for det kan varriere, fra person til person! Jeg er ikke lege, bare en vanlig mann. Men jeg har selv kjent (den naturlige) åpningen i denne kransen/hinnen og på noen jenter/damer er hullet så lite, at det kun er plass til en finger. Skal noe større inn i skjeden, så må denne hindringen brytes. Den "huden som ryker, syes i sammen. Det er hundreis hvert år i Norge, som får dette "fikset! Hva en kaller det, er uvesentlig! Jeg brukte et allment utrykk. Det er i alle fall en innsnevring, som må brytes. Og ved første sammleie, ryker innsnevringen! Og den kan syes i sammen igjen, på sykehus! Mange får remontert denne "kransen"/hinna, på sykehus i Norge. Hva med å ikke snakke så höyt om ting du åpenbart ikke kan noe om? Trådstiller og andre damer vet det samme som meg! Lenke til kommentar
Nie Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg er jente, og jeg sitter og rister på hodet over mennesker som deg som prater om ting de ikke aner noe om. Vis gjerne en kilde på at disse inngrepene blir gjort på norske sykehus, for jeg fant ingenting. 1 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Altså, jeg vil anbefale å ta kontakt med en lege. Hvis du ikke vil det, kan du gjerne ringe en ungdomstelefon, eller SUSS (https://www.suss.no/suss2008/News.aspx) Du er jo bare 18, og på disse telefonene er du jo helt anonym, så du kan spørre om råd. Jeg skjønner jo at du ikke vil putte noe rart opp i skjeden, men de på SUSS vet i hvert fall hva du ikke bør gjøre. Dog må jeg få si at du er jo i en ganske så håpløs situasjon, og uansett hva du ender opp med å gjøre, så er dette litt av en risk å ta (skjønner jo at du ikke har så mye valg) Men helt seriøst, har alle jenter som har sprukket en jomfruhinne blødd? ALLE?. Jeg skal ikke blande meg inn i noens kultur, men det er vel strengt tatt ikke alle som blør uansett. -Uansett hva, lykke til Det var akkurat det jeg skulle si! Dette er ett spørsmål du må ta til fagmyndighetene, dvs lege eller helsesøster. Jeg forstår at du vil følge kultur osv for å forsvare familiens ære. Men ville du hoppet utenfor ett stup dersom det var det som måtte til for å forsvare denne såkalte æren? Ville du valgt å si til alle at jorden er flat eller sagt fra deg alle rettighetene fordi du er kvinne, for å bli likt i samfunnet? Jeg vet kanskje det er hardt, men du velger selv hva du vil. Det er ditt liv og du har rettigheter. Mange har trosset den O'Store linjen for kulturen tidligere, bl.a. Shabana Rehman (for å nevne en kjent person i Norge). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Trådstiller og andre damer vet det samme som meg! At dama er trang förste gangen er det ingen som nekter på, problemet er at det ikke finnes en magisk hinne som står i veien, og som plutselig ved litt makt disintegreres og blir til blod, som drypper ut. Kjedekransen derimot er som navnet tilsier en krans på innsiden, denne utvider seg ved "bruk" og blir aldri borte. Den er ikke tett som en hinne, og den kan fint sprekke opp og utvides av belastning fra utsiden, som man kan få fra forskjellige sporter. Det er heller ingenting som tilsier at kransen må blö, og det finnes ingen måte å hverken se eller kjenne om du er den förste som er borti denne kransen. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jomfruhinnen eksisterer ikke. Fortell ham det. Postet av anonym: 84e463fe243d44363fb2aaf05f1b63d4 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Så da får vi en ny "nordmann" i Norge, som fortsetter å bo i steinalderkulturen sin. Mitt eneste råd til trådstarter er følgende: Kom deg vekk ifra hele familien og kulturen, og start et nytt liv en annen plass i Norge. Det er for ditt eget beste. 6 Lenke til kommentar
Yelsent Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Jeg husker at jeg for lenge siden leste et sted at muslimske kvinner i enkelte land pleide å ha en med seg en liten bomullsdott som de da dyppet i hønseblod, for så å påføre dette på lakenet slik at det skulle se genuint ut, vet ikke om du har hørt om det, trådstarter - kanskje verdt å sjekke ut. Ser det er mange her som mener at hun bør stå opp i mot kulturen og alt dette, men det er nok ikke bare bare. Disse muslimske miljøene kan være veldig sammenknyttet og sterke, og det er nok ikke lett å bare protestere på denne måten og risikere utfrysning fra miljøet. Syntes i likhet med flere her at dette er skremmende gammeldags og barbarisk, men det er nå min personlige mening. Eventuelt kan du som tidligere foreslått her prøve å ringe diverse hjelpetelefoner. Finnes mange støtteapparater i dette landet som sikkert kan gi deg bedre råd enn på et internettforum. Endret 1. juni 2011 av Yelsent Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg er jente, og jeg sitter og rister på hodet over mennesker som deg som prater om ting de ikke aner noe om. Vis gjerne en kilde på at disse inngrepene blir gjort på norske sykehus, for jeg fant ingenting. Det er mye etnisk noeske jenter og gutter ikke vet. Men spørsmålet er vel heller ikke så aktuelt, for dere. Jeg gidder ikke å søke opp informasjon om det, for dere! Dette har vært oppe i flere NRK programmer, i forbindelse med problemer som muslimske invandrer kvinner har i for bindelse med bl.a. "Jomfruhinne", omskjæring, m.m. Og hvis du leser innledningen til "trådstiller", så kjenner også hun til muligheten jeg nevner. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Kanskje dette bidrar til hjelp: Sex og samfunn, senter for ung seksualitet, tlf: 22 99 39 00 Sex og Samfunn ligger i Oslo og er landets største senter for seksuell og reproduktiv helse for unge voksne. Fra mandag til torsdag kl. 16.00-20.00 har senteret åpent for gratis konsultasjoner for unge ut det året man fyller 25 år. Vi er åpen for alle, bosted har ingen betydning for om du kan bruke vårt tilbud. Alle våre tilbud er gratis. Telefontid hverdager kl. 09.00-15.00. Nettside: www.sexogsamfunn.no E-post: [email protected] Suss, tlf: 800 33 866 Senteret for ungdomshelse, samliv og seksualitet (SUSS) arbeider for å sikre ungdom hjelp til å oppnå bedre helse. Åpningstider: Alle dager i året kl. 14-20. Nettside: www.suss.no Sjekk denne tråden også: http://www.ung.no/oss/barnevern/merher/58582.html Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Trådstiller og andre damer vet det samme som meg! At dama er trang förste gangen er det ingen som nekter på, problemet er at det ikke finnes en magisk hinne som står i veien, og som plutselig ved litt makt disintegreres og blir til blod, som drypper ut. Kjedekransen derimot er som navnet tilsier en krans på innsiden, denne utvider seg ved "bruk" og blir aldri borte. Den er ikke tett som en hinne, og den kan fint sprekke opp og utvides av belastning fra utsiden, som man kan få fra forskjellige sporter. Det er heller ingenting som tilsier at kransen må blö, og det finnes ingen måte å hverken se eller kjenne om du er den förste som er borti denne kransen. Jeg har ikke sagt, at det er en tett hinne! Uannsett hva det kalles på fagspråket, så er det e hindring, med hull i. Og det kan kjennes! Du prater tull! Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Slettet Endret 30. april 2015 av Lyspaere 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg er jente, og jeg sitter og rister på hodet over mennesker som deg som prater om ting de ikke aner noe om. Vis gjerne en kilde på at disse inngrepene blir gjort på norske sykehus, for jeg fant ingenting. Det er mye etnisk noeske jenter og gutter ikke vet. Men spørsmålet er vel heller ikke så aktuelt, for dere. Jeg gidder ikke å søke opp informasjon om det, for dere! Dette har vært oppe i flere NRK programmer, i forbindelse med problemer som muslimske invandrer kvinner har i for bindelse med bl.a. "Jomfruhinne", omskjæring, m.m. Og hvis du leser innledningen til "trådstiller", så kjenner også hun til muligheten jeg nevner. Slutt å lek dust, dette er ikke tråden for det. Det har ingen sammenheng om jenta er trang og om hun har denne jomfruhinna du er så ute etter. Og om den er der så kjenner du ihvertfall ikke den med penisen din, finn deg en annen plass for å skryte at du har hatt sex. Jeg har ikke nevt et ord om at "jenta er trang". Det var det en annen, som gjorde! Mener du at vi menn ikke kjenner denne omtalte hindringen? Da vet du ikke mye! Og for noen jenter, er det så vondt at de skriker i smerte. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Kan nevne at Volvat har tidligere utført slike opperasjoner, som bl.a. jeg har nevnt. Spesifikt hva og hvordan de utføres, vet ikke jeg. Men i følge media (og damer som har fått slikt utført), har de etter opperasjonen fått tilbake normal funksjon i skjeden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå