Jason P. C. Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 TS: Er du norsk statsborger? Hva med han du skal gifte deg med? Er det et arrangert ekteskap? Lenke til kommentar
ilsen Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 jeg er norsk statsborger ja, han er ikke det. På en måte skal han komme hit da. jeg er født og oppvokst i Norge. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Du vet at du har et valg, sant? Du må ikke gifte deg bare fordi familien din krever det 4 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hun blir steina og utstødt av hele det muslimske samfunn hvis hun ikke gjør det. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 jeg er norsk statsborger ja, han er ikke det. På en måte skal han komme hit da. jeg er født og oppvokst i Norge. Skal du gifte deg med fetteren din eller en annen nær slektning? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Arrangert ekteskap er vel ulovlig i Norge? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Nei, tvangsekteskap er ulovlig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Er dette et ekteskap du egentlig ikke vil inn i, eller er det kun for at han skal få opphold her i landet? Du som er født og oppvokst her har sannsynligvis en helt annen livsstil enn ham. Det kan godt hende det ender opp med at han vil ha full kontroll over hva du gjør og hvem du har kontakt med. Beklager om du synes jeg er kritisk, men magefølelsen min sier at du burde ha hjelp til noe annet enn å bekymre deg for blodet... Postet av anonym: 458004cae7a9afae2b68680e05b7cbc7 2 Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 du kan dra ned på klinikk for seksuell opplysning eller lignende... De vil gi deg en "legeerklæring" på at du er jomfru uansett hva slags situasjonen du er i! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Men om man bare kan få en legeerklæring sånn uten videre, hvorfor skal da familien annerkjenne det faktummet. 1 Lenke til kommentar
ilsen Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) jeg skal prøve å svare på spørsmålene deres så godt jeg klarer. Først og fremst vil jeg si at alt om tvangsekteskap og rettighetene vi har som statborgere i Norge kan jeg selvsagt, når jeg bor her i Norge og er født og oppvokst her. Jeg vet at det er ulovlig men på den andre siden er det den kulturen og religionen vi har, dessverre men vår kultur driter i rettighetene. Kort sagt så forventer de blod. "En mann du liker må du jo klare å dele ting med og få ham til å forstå deg" tenker sikkert noen av dere, ja det er jo sant men dessverre ikke alle Du klarer ikke å ta den risken rett og slett, det er liv og død. Så viktig er det. Ja, jeg angrer ganske mye men jeg kan heller ikke gjøre noe med det lenger. Jeg lurer kanskje ektemannen men jeg blir nødt til det, for statusen til familien min og for å ikke bli undertrykt av ektemannen. Han kommer til å se på meg ovenfra fordi han vil ha mistanker om at jeg har vært sammen med noen andre men selv om jeg snakker i 24 timer og forklarer ham at jenter kan miste jomfruhinnen eller bli født uten jomfruhinne, men om jeg gjør det motsatte å finner en løsning ved hjelp av dere kan det bli annerledes håper jeg. Det er en stor risiko men risikoen er mye bedre enn å satse på at hele statusen til familien min blir underlagt får da er jeg "død". Så jeg vil gjerne ha konkrete og lange tips om hvordan jeg kan gjøre det et eksempel teaterblod, hvordan skal jeg gjøre det ? Mitt i samleie eller etter samleie og hva med å sprøyte blod i skjeden kan ikke dere skrive detaljer vær så snill. Jeg er selvsagt selv i stand til at kvinner kan miste jomfruhinnen eller være født uten og hvilke rettigheter vi har, for å være ærlig har vi en kultur som ligner den i middelalderen for mange tusen år siden det er sant men slik må vi bare ta det eller det er ikke jeg som kommer til å si stopp til det, jeg er ikke så moden til å stå foran alle de millioner muslimene og spør om hvorfor gutter kan ligge med jenter mens jentene må være jomfru. Det er ikke noe jeg kan gjøre og det høres ganske ulogisk ut, når jeg er alene å kjemper mot det. Jeg vet at jeg kan få støtte men vi må ikke glem at jeg da kan miste hele familien min og alt det andre, det vil jeg ikke. Jeg trenger virkelig hjelp. Endret 31. mai 2011 av ilsen Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Oppressors gonna oppress. Påstand: Du lar deg undertrykke og styre av kultur og religion, og det vil fortsette så lenge du ikke står imot. Jeg lurer virkelig på hva det er du trenger hjelp til; hvordan komme seg vekk fra undertrykkelsen, eller hvordan la den fortsette. 6 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg trenger virkelig hjelp. Du kommer fra en kultur som er skapt av menn for menn. De har skapt kulturen sin for å kontrollere deg. De later som de har "ære" og truer deg. Vil du være en del av det? Er det verdt å leve en løgn for disse menneskene? 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg synes ikke at trådstarteren gjør noe galt. Jeg synes ikke dette er en sunn eller rettferdig kultur, men jeg forstår henne. Det er så lett for oss å si "gå din vei" eller "stå opp mot svigermor". Men de færreste av oss ville gjort noe man visste at kunne drive familien bort fra en, eller noe som kan gjøre at familien settes i et dårlig lys. 1 Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Men det er jo ikke alle som blør under første samleie! Jeg gjorde ikke det. Ta og stikk/bit deg i fingeren, så drar du den på lakenet eller noe, hvis det er så viktig. Å avbryte, for å gå på do og sprute inn noe, kommer ikke til å funke. Det vil renne ut når du går tilbake fordi skjeden er utvidet på grunn av penetreringen. Men uansett hvordan du klarer å få blod på lakenet, så har ikke partneren din noe blod på penisen. Hvordan skal du forklare det? Hele prosjektet høres dødfødt ut. Endret 1. juni 2011 av Nymph Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Men om man bare kan få en legeerklæring sånn uten videre, hvorfor skal da familien annerkjenne det faktummet. Dersom familien og kulturen er så tilbakestående at de ikke vet at jomfruhinnen kan sprekke "når som helst", så er de heller ikke smarte nok til å finne ut at det går an å skaffe seg slike legeerklæringer. Dersom dette er tvangsekteskap kan TS føle seg helt trygg, det er ikke lov i Norge. Og det er heller ikke sånn at de kan ta hun med seg og da er det lov / ta hun med seg og steine henne. 2 Lenke til kommentar
Iglooo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det er vel opprettet en del sentere og sånn for folk som vil flukte fra tvangsgifting. Om du ikke vil, så vil de plassere deg på ett helt annet sted, med ett nytt liv i vente. Så klart, om man er oppvokst med kulturen og oppfatningen - så vil det jo i realiteten være vanskelig å skjønne at det "blir feil", men om du faktisk vil dette selv. Så kjør på sier nå jeg. Så lenge du ikke gjør det mot din vilje. Men reglene i Norge for innføring via. Ekteskap har vel blitt en del strengere nå i senere tid? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 jeg skal prøve å svare på spørsmålene deres så godt jeg klarer. Først og fremst vil jeg si at alt om tvangsekteskap og rettighetene vi har som statborgere i Norge kan jeg selvsagt, når jeg bor her i Norge og er født og oppvokst her. Jeg vet at det er ulovlig men på den andre siden er det den kulturen og religionen vi har, dessverre men vår kultur driter i rettighetene. Kort sagt så forventer de blod. Og så da? De KAN ikke drite i rettighetene. Hvis du ikke vil, kan de ikke tvinge deg. Er ikke verre enn å kontakte myndighetene. At kulturen deres er sånn er ingen grunn, det er derfor vi har disse rettighetene. De kan simpelthen ikke tvinge deg, uansett hva du eller de sier. Så enkelt er det. Jeg trenger virkelig hjelp. Det virker ikke som om du vil ta imot vår hjelp, -alle de gode forslagene "er ikke lov i kulturen deres".. Du høre på menneskerettene, de kan ikke tvinge deg på noen som helst måte til å gifte deg med han typen, og de er tyudligvis for dummet til å forstå at jomfruhinnen din kan ha sprukket før / spru kket uten blod. Da er det ikke mye igjen å gjøre. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hun spør jo ikke hvordan hun skal komme seg unna. Hun har tydeligvis valgt å gå for alternativet der hun gifter seg med fyren, nå er problemet hvordan hun skal fake jomfru ved hjelp av blod på bryllupsnatta. Ikke hva krisesenterene kan gjøre for henne. Hva med noe blod pakket inn i ett eller annet som sprekker i det fyren penetrerer deg? Ett tynt lag gelatin for eksempel. Jeg vet ikke hva det gjør for miljøet i skjeden, men det går sikkert ann å spørre en lege om. Eller fryse en liten klatt blod og putte inn rett før samleie, som smelter i skjeden og dermed renner ut underveis og forhåpentligvis på ham? That's the best I can do, aldri vært borti problemstillingen. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Altså, jeg vil anbefale å ta kontakt med en lege. Hvis du ikke vil det, kan du gjerne ringe en ungdomstelefon, eller SUSS (https://www.suss.no/suss2008/News.aspx) Du er jo bare 18, og på disse telefonene er du jo helt anonym, så du kan spørre om råd. Jeg skjønner jo at du ikke vil putte noe rart opp i skjeden, men de på SUSS vet i hvert fall hva du ikke bør gjøre. Dog må jeg få si at du er jo i en ganske så håpløs situasjon, og uansett hva du ender opp med å gjøre, så er dette litt av en risk å ta (skjønner jo at du ikke har så mye valg) Men helt seriøst, har alle jenter som har sprukket en jomfruhinne blødd? ALLE?. Jeg skal ikke blande meg inn i noens kultur, men det er vel strengt tatt ikke alle som blør uansett. -Uansett hva, lykke til Endret 1. juni 2011 av wacz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå