Notinuse Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hei! Er helt noob når det kommer til bilstereo, men ønsket å sette inn en nyere spiller i bilen jeg akkurat kjøpte. Det ble en Pioneer DEH-2300UB bilstereo m/USB. Kjøpt HER på netshop. Greia er at jeg først og fremst sliter med å behold instillingene hver gang jeg skrur den av, eller når jeg skrur av tenningen. Det fortsetter å lyse i displayet par mins etter tenning er av, men så blir alt nullstillt igjen. Forbaska kjedelig Her er noen bilder av hvordan jeg har koble det opp. Disse 2 pluggene inn i en adapter som deretter blir til 1... Som dette. Som jeg da plugger inn bak her. Lyden virker helt ok men som nevnt, resetter hele greia seg etter at tenningen er av. Hvordan fikser jeg dette, går ut i fra er bare å bytte om på par ledning men siden jeg ikke har snøring håper jeg noen her kan veilede meg Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hvilken bil er det? Når jeg monterte en Pioneer-spiller i min Honda CR-V var 12v permanent og 12v switched (tenning) i bilens to plugger omvendt av det som var på ISO-kontakten, som gav samme problem som du nevner. Sjekk at ledningen som det står "12v Memory" (rød) går til en rød ledning der du har koblet inn bilens orginalkontakter til ISO-ledningen. Den ene pluggen som er orginalt i bilen er til høyttalerene, så den trenger du ikke å rote noe med. Den har bla. ledninger med grå og grå med hvit stripe, lilla og lilla med hvit stripe osv. Hos meg var det så enkelt som å bytte om 12v permanent (rød) og 12v switched (gul) på ISO-kontakten, det er nettopp derfor det er plugger med hette på ledningen, slik at du kan endre ved behov. Nå klarer jeg ikke helt å se hvilke ledninger som går hvor utifra bildene dine, det er vanskelig å si om 12v permanent er riktig. Følg det jeg skrev over, så finner du ut Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Det er min arbeidsbil Citroen Berlingo 2008 mod Det funka tusen takk! Jeg bytta om gul til rød og omvendt, tok en test og nå var alle instillingen intakt Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå