Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bilstereo resetter seg!

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Er helt noob når det kommer til bilstereo, men ønsket å sette inn en nyere spiller i bilen jeg akkurat kjøpte. Det ble en Pioneer DEH-2300UB bilstereo m/USB.

Kjøpt HER på netshop.

Greia er at jeg først og fremst sliter med å behold instillingene hver gang jeg skrur den av, eller når jeg skrur av tenningen. Det fortsetter å lyse i displayet par mins etter tenning er av, men så blir alt nullstillt igjen. Forbaska kjedelig :(

Her er noen bilder av hvordan jeg har koble det opp.

IMG_2098.jpg

Disse 2 pluggene inn i en adapter som deretter blir til 1...

IMG_2099.jpg

Som dette.

IMG_2095.jpg

Som jeg da plugger inn bak her.

Lyden virker helt ok men som nevnt, resetter hele greia seg etter at tenningen er av.

Hvordan fikser jeg dette, går ut i fra er bare å bytte om på par ledning men siden jeg ikke har snøring håper jeg noen her kan veilede meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken bil er det?

Når jeg monterte en Pioneer-spiller i min Honda CR-V var 12v permanent og 12v switched (tenning) i bilens to plugger omvendt av det som var på ISO-kontakten, som gav samme problem som du nevner.

Sjekk at ledningen som det står "12v Memory" (rød) går til en rød ledning der du har koblet inn bilens orginalkontakter til ISO-ledningen. Den ene pluggen som er orginalt i bilen er til høyttalerene, så den trenger du ikke å rote noe med. Den har bla. ledninger med grå og grå med hvit stripe, lilla og lilla med hvit stripe osv.

Hos meg var det så enkelt som å bytte om 12v permanent (rød) og 12v switched (gul) på ISO-kontakten, det er nettopp derfor det er plugger med hette på ledningen, slik at du kan endre ved behov.

Nå klarer jeg ikke helt å se hvilke ledninger som går hvor utifra bildene dine, det er vanskelig å si om 12v permanent er riktig. Følg det jeg skrev over, så finner du ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...