xzibiz Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Har ein ASRock Nettop Ion 330 media pc, med xbmc installert og ubuntu i bunn. Kjører nå med XBMCFreak Nuvoton 10.00 v2. Men har og prøvd andre versjoner, uten hell. Bruker å streame .mkv filer fra lokal server hjemme. Den har et raid5 (ext4) som filene ligger på. Nettverket er 1Gbit hele veien fra server til mediapc. Men det hakker av og til. Litt "laggy" Dersom jeg har filene lokalt på mediapc'en, går det uten problmer. Men trodde jo at 1Gbit nettverk skulle gjør susen. Endret 28. mai 2011 av xzibiz Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har følgende oppsett: "fil-server" Windows 7 64bit Intel 6600 Quad Core 2,4Ghz 8GB minne XMBC: Asus Eee Pc - 1000H XBMC Live - full installasjon på thumbdrive Bruker PS3 Bluetooth fjernkontroll Nettverk: Kablet 1Gbit nettverk Jeg opplever noen ganger at når jeg ser lange filmer så pauser XBMC for a buffre, desverre så går Windows 7 i dvale (jeg glemmer hele tiden å skru av den muligheten) så om det er dette som gjør det eller om det kanskje heller er Eee PC som ikke er kraftignok. Selv bruker jeg kun MKV-kontainer filer, dette er rippet DVD-plater som jeg har og i full kvalitet. Planlegger med tid å stunder å kjøpe meg en ny laptop eller bygge en egen XBMC-htpc. BTW: Vil virkelig anbefale å få en PS3 fjernkontroll konfigurert, du slipper da å ha en fjernkontroll så du må peke mot system for at den skal fungere. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 forstod ikkje heilt ka dette hadde med min sak å gjøre. Alt har fungert 100% smertefritt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Har du skrudd på DXVA2 Maskinvareakselerasjon i XBMC? Min Atom330/ION klarer ikke HD eller noe nært HD uten det aktivert. Endret 15. juni 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) fant ingen valg for DXVA2, men kan skru av/på Broadcom Crystal HD på same plass som DXVA2 skulle vært. Denne stod på. Prøve med den av.. umulikt å se film. Lagga noe sykt. [EDIT] Etter 2 sek med googling fant eg ut at DXVA2 er til windows 7 med xbmc. Som sakt tidligere kjører eg xbmc på ubuntu (linux) Endret 15. juni 2011 av xzibiz Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Jeg har samme maskin som trådstarter, med Openelec (xbmc bygd fra bunnen som egen distro). Streamer filmer fra PC med Win7, gjennom GB nettverk. Har aldri hatt noen problemer whatsoever! Hardware akselerasjon i linux xbmc heter VDPAU: http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAU Endret 15. juni 2011 av jale Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Mulig Broadcom Crystal HD også er maskinvareakselerasjon barefor Ubuntu. Har du prøvd å lagre en film lokalt på maskinen og spille av derfra? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 1Gbit har ingen problemer med streaming av 1080p, det går faktisk helt fint via 100Mbit også. Jeg bruker også samba/cifs mot et linux raid5 (riktignok xfs, men detaljer), og det har aldri ført til hakking. Svært snålt at det går greit med lokale filer, jeg ville prøvd NFS, da enkelte har hatt mer hell med det ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå