Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan få 3'er på r2 eksamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første tips: Ikke sitt på dataen, les det som står i r2-boken. Andre tips: ikke gi deg før du har forstått det du jobber med, men ikke bruk alt for mye tid på hvert emne.

Håper for all del at du ikke har begynt med forberedelsene til r2-eksamen nå, for det trengs tid til å fordøye stoffet. Tiden frem mot eksamen nå, burde strengt talt blitt brukt til repetisjon.

Lykke til!:))

Lenke til kommentar

Ta frem tidligere eksamner og løs det du får til, for å få en 3'er må du vel ha noe slikt som 45-55% rett(noe usikker). Alle oppgaver og deloppgaver gir samme poengsum, så du burde fokusere på de enkle først så prøve deg på de vanskligere oppgavene. Du vil få mye igjen av å gjøre tidligere eksamner, for det er mye som går igjen spesiellt i hvordan oppgavene er satt opp.

Lenke til kommentar

takk for svar, jeg kan en del, men matte er ikke mitt sterkeste fag. Vil bare få stå karakter i faget, helst 3'er.

jeg tenkte å prioritere det emnene som er ofte/alltid på eksamen, er bare fire stk, så håper de kjører samme stil dette året og.

På del en kommer alltid, deriver funksjonen, differensiallikningen,

på del to

Lenke til kommentar

takk for svar, jeg kan en del, men matte er ikke mitt sterkeste fag. Vil bare få stå karakter i faget, helst 3'er.

jeg tenkte å prioritere det emnene som er ofte/alltid på eksamen, er bare fire stk, så håper de kjører samme stil dette året og.

På del en kommer alltid, deriver funksjonen, differensiallikningen,

på del to

Det har variert litt fra år til år, men ser hvertfall at de så og si er vektoroppgaver på alle DEL 1 som har vært siden 2009, samt litt integrasjon og differensiallikninger.

På DEL 2 så tror jeg bare vi kan håpe på å være litt heldige (har også eksamen på tirsdag), ettersom enkelte tidliggere eksamener har vært greie, mens noen er noe dritt (spesielt vår 2010).

Var jeg deg så ville jeg nok sett over de gamle eksamene. Oppgavene pleier som regel å være fremstilt forskjellig på eksamen i forhold til boken. Hvertfall i mitt syn.

Lenke til kommentar

Jeg syntes også at deler av V10 D2 var vanskelig, men når jeg gikk i gjennom det i etterkant sammen med læreren, så skjønte jeg at det kun var et par småting jeg trengte å vite for å gjøre oppgavene enkle. :)

Hehe, jeg så det tidligere i dag. Søkte etter andre sine meninger om den eksamenen, og jeg måtte le når jeg så kommentaren din den gang.

Dere som syntes denne eksamenen var lett; jeg vil gjerne vite navnet på det dere går på/røyker.

Det jeg syntes er mest problematisk er bare å finne en god metode for å gå frem for å løse oppgavene, og det gjelder spesielt trigonometri.

Lenke til kommentar

Jeg syntes også at deler av V10 D2 var vanskelig, men når jeg gikk i gjennom det i etterkant sammen med læreren, så skjønte jeg at det kun var et par småting jeg trengte å vite for å gjøre oppgavene enkle. :)

Hehe, jeg så det tidligere i dag. Søkte etter andre sine meninger om den eksamenen, og jeg måtte le når jeg så kommentaren din den gang.

Dere som syntes denne eksamenen var lett; jeg vil gjerne vite navnet på det dere går på/røyker.

Det jeg syntes er mest problematisk er bare å finne en god metode for å gå frem for å løse oppgavene, og det gjelder spesielt trigonometri.

Takk for at du tok det opp... :wallbash::blush:

R2 er ikke like lett for alle. Jeg klarte til slutt å få 5 sist høst. :yes:

(fikk 3 på V10)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hehe, regner med det rev opp gamle minner ;)

Nei, det skjønner jeg veldig godt. Har spesielt vært tungt å ta det som privatist, men satser på å hvertfall få en stå karakter. Blir på DEL 1 det blir mest poeng å hente tenker jeg..

Lenke til kommentar

Stryker man på eksamen hvis man får 0 poeng på del 1?

Nei, men da må du ha rundt 75-85% riktig på del 2

Klarer man så mye på del 2, kan jeg nesten garantere at man får til det meste på del 1 også. Får man ikke til noe på del 1, så får man nok ikke til noe på del 2 heller - boken hjelper ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...