Trrn13P Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg har hatt en ekstern HDD i et halvt år. Plutselig sluttet den å virke. Har prøvd den på forskjellige pcer men den virker ikke på noen av dem. Den får strøm så det er ikke problemet. Er den helt ødelagt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Kan være. Eksterndisker er notorisk upålitelige. Det er mye mulig at feilen ligger i USB kontrolleren i kabinettet. Så det er bare å plukke ut selve disken og prøve den separat. Eller reklamer på den, siden den er ganske ny. Endret 28. mai 2011 av Hårek 1 Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Kan være. Eksterndisker er notorisk upålitelige. Det er mye mulig at feilen ligger i USB kontrolleren i kabinettet. Så det er bare å plukke ut selve disken og prøve den separat. Eller reklamer på den, siden den er ganske ny. Får jeg informasjonen fra den hvis jeg reklamerer på den? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Dilemma med eksterne disker : 1) Reklamere (garanti). Hele greia må leveres inn "as is" uten å ha blitt "tuklet" med. Man mister alt av data man har lagret på den , da butikken tar hele enheten i retur og man får en "ny blank" en. 2) Ta ut disken montere den direkte internt i en PC , redde (kopiere ut) data. Man må regne med å si "bye bye" til reklamasjon/garanti da man har åpnet ekstern kabinettet . Kanskje også ødelagt det siden noen er forseglet/limt sammen og et helvete og åpne. Pluss , man får en ny interndisk i sin stasjonære , reddet data. Minus , man må kjøpe en ny eksterndisk eventuelt et tomt ekstern usb kabinett til disken. Konklusjon: Jeg gikk over til å kjøpe usb/sata/firewire , 2.5" / 3.5" eksterndisk kabinetter u/disk. Harddisk kjøpes separat eller man gjenbruker en. Da slipper man slike problemer om det oppstår feil på selve boksen siden man tar ut "disken sin" ved en reklamasjon/garanti. Endret 29. mai 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Liker syar2003 sin løsning med HDD + kabinett. Prisen er kanskje en hundrelapp eller to mer, men du beholder dine garantier. Når jeg tenker meg om er de fleste eksterndisker i dag håpløse å demontere da de skal lages så kompakte og "solide" som mulig. WD er flink på dette, men det er også kjekt at de er små.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå