Gå til innhold

Hvordan forbedre nedlastningshastighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hastigheten på nedlasting er begrenset av den laveste av tre ting. Utgående linje fra servern, laveste båndbredde i lenken mellom server og deg, inngående linje hos deg.

Spørsmålet som må stilles er hva du laster ned og hvor du laster det ned fra samt hvilket abonnement du har.

Lenke til kommentar

Det finnes, vel sikkert måter skal vi snakke om den lovlig måten?

Sette opp en intern server, der man kobler opp internett, gjennom denne, lagre alt man laster ned på servermaskinen, også overføre gjennom (Gigabit ethernet).

For meg sparer jeg mye tid på en slik løsning, man da må man ha lastet ned tingene først en gang.

Men problemet er at jeg må koble meg opp mot serveren fordi jeg ikke har satt opp proxy. (Eller en form av mellomserver).

Lenke til kommentar

Det finnes, vel sikkert måter skal vi snakke om den lovlig måten?

Sette opp en intern server, der man kobler opp internett, gjennom denne, lagre alt man laster ned på servermaskinen, også overføre gjennom (Gigabit ethernet).

For meg sparer jeg mye tid på en slik løsning, man da må man ha lastet ned tingene først en gang.

Men problemet er at jeg må koble meg opp mot serveren fordi jeg ikke har satt opp proxy. (Eller en form av mellomserver).

Dette går, som sagt, på kapasitet mellom deg og der du laster ned i fra. Eneste mulige måte å øke dette på er ved å legge en form for kompresjon mellom dere to - mao. en form for nedlastningsklient. Ofte er materialet komprimert fra før og er denne effektiv vil dette være "counter-productive" da du bare får mer overhead = lengre overføringsperiode, men det er sjelden mye.

Lenke til kommentar

Viss du har et dårlig modem så kan du vinne litt extra fart ved å kjøpe deg et godt modem som DrayTek Vigor 120

Ofte får du billig modem hos Internett leverandøren som kan virke som en flaskehals.på gode dager har jeg 2.2mb/s istedenfor 2mb/s som er normalen og laster jeg fra ftp server bruker farten å starte på 3.5mb/s for og så roe seg ned til normalen og farten er utrolig stabil.med dritten jeg fikk fra enivest brukte farten å ligge 1.6-1.8mb/s

https://shop.formosa.no/vigor120v2?keyword=vigor%20120&category_id=36

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...