m4rkus94 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 jeg lurer egentlig på hvor lang tid det tar før alkoholen forsvinner? Kan man kjøre på morgen etter en fest? Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det kommer jo an på hvor mye du har drukket, hvor stor du er og hvor kjapp forbrenningen din er? I tillegg til hvor lang tid det er mellom du har drukket og du skal kjøre? Lenke til kommentar
m4rkus94 Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Det kommer jo an på hvor mye du har drukket, hvor stor du er og hvor kjapp forbrenningen din er? I tillegg til hvor lang tid det er mellom du har drukket og du skal kjøre? Si hvis jeg er 1.90 høy og veier 65kilo å drikker 10øl. Som skal kjøre 12timer etter den siste er tatt? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Da har du over 0,2 i promille. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 "Fest" kan vera så mykje... Litt forenkla kan ein seia at kvar flaske vanleg pilsnarøl eller kvart litt velfylt glas bordvin tilfører kroppen ein promille på 0,25-0,3, medan ein litt stor "hotelldrink" eller eit litt stort glas heitvin tilfører det doble. Med ein kropp på ikring 75 kg forbrenn ein alt frå 0,08 til 0,20 promille pr time, mest vanleg er ein stad mellom 0,12 og 0,15. Så er det jo berre å rekna... Etter kva eg har skjøna Ola Gjennomsnitt tømer i seg på ein fest av gjennomsnittstypen er han ikkje edru før langt på ettermiddagen dagen etter. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Tror man, i gjennomsnitt, forbrenner 0.15 promille i timen. Det finnes jo en del kalkulatorer (google ettter promillekalkulator), men man skal i all hovedsak ikke bruke disse som en beslutning på å kjøre eller ikke. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 kjøp deg ett alkometer, så er du litt mer safe Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Et alkometer kan bli den beste investeringen du noensinne har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå