viking-chan Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg gjorde ved begynnelsen av året et lite oppdrag for en offentlig etat, som jeg enda har til gode å få betalt for. Fakturaen pålød 3600,-, og betalingen er som vanlig honorar (ikke lønnshonorar). Jeg har ikke eget firma. Egentlig skulle dette betales i midten av februar. Da jeg enda ikke hadde mottatt noe i midten av mars sendte jeg en e-post til oppdragsgiver som mente at fakturaen var blitt oversendt til regnskapsavdelingen for lenge siden og at han skulle "undersøke saken". I midten av april tok jeg en telefon til både oppdragsgiver og regnskapsavdelingen, og ingen av dem så ut til å vite noe som helst. Jeg sendte da den originale fakturaen som vedlegg på epost til oppdragsgiver. Det har ikke skjedd noen ting. Nå er jeg møkka lei, og vet ikke helt hva jeg kan og bør gjøre for å få fortgang i sakene? Det bør vel nevnes at dette var et hastearbeid, jeg er helt ny og grønn på dette, og overhode ikke har hatt tid til å sette meg inn i slikt som man gjerne bør først. Har jeg som privatperson mulighet til å sende purring med gebyrer og rente? Jeg har prøvd å gjøre ting skriftlig hver gang jeg har hatt kontakt med dem, slik at jeg har dokumentasjon - det er det vel lurt å fortsette med? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Selvfølgelig kan du kreve renter og inkassogebyr, og purring sendte du jo strengt tatt ut i mars (epost). Neste trinn er vel inkassovarsel. Les mer om det her og her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå