pierce007 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Leter etter en rimelig hjemmeserver. Pris rundt 3.000,-. Kunne håndtere mere enn 3TB Relativt stillegående siden den skal stå på 24/7. Bør vel og ha Gigabit Ethernet Noen som har noe å anbefale? Skal og brukes til å streame verden rundt ol. Ellers ned/oppl av filmer/videoer osv. Bruke til å logge meg på verden rundt. I utgangspunktet tenkte jeg på nye WHS - stort sett det jeg har erfaring med når det gjelder slike hjemmeservere. I tillegg kjøre backup av maskiner hjemmefra. Endret 28. mai 2011 av pierce007 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Håndtere 3tb ville jeg trodd du mente? Var prisen tenkt med disker? Hvilket OS ønsker du på kjøre? Jeg ville tatt en titt på AMD sine e-450 cpuer som har rimelig god ytelse til en billig penge.Den kan lage et godt grunnlag for en hjemmeserver. Alternativt så sitter jeg nå med beina på en flott Atom basert maskin, den er stille, relativt kjapp, har gigabit etc. Flott utgangspunkt for en server. Det er mange valg her, litt mer informasjon om hva du ønsker å bruke den til, og hvordan kan hjelpe for bedre å kunne gi deg en anbefaling av hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå