filthyhabits Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 En ting som forundrer meg, er at når noen spør om hva slags videoredigeringsporgram som er "best", så er det visst ingen som har hørt om Vegas 4.... Vil det si at ingen på dette forumet bruker det? Det er jo det programmet som bl.a. er definitivt best på lydredigering, ingen av de andre programmene kommer opp mot V4 i det hele tatt. Det er også det enkleste/raskeste programmet å jobbe med på en god del "trivielle" oppgaver, som cross-fade osv., samtidig som det har minst like mange muligheter som de andre større programmene (Premier, Ulead MSP...) Kanskje det er sånn at norske brukere ikke har "oppdaget" det? Jeg bare spør... JM Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Vegas 4 er et veldig bra program og jeg er veldig imponert over lydegenskapene der. Sonic Foundry er jo store på lyd og har klart å integrere det i et videoredigeringsprogram. Tror nok at det er mange som ikke er klar over dette programmet. Men når det er sagt, er jeg mye mer imponert over egenskapene i Pinnacle Edition - mangler riktignok lydredigering - foreløpig, men alt annet i dette er bedre enn Vegas. Gleder meg også til å se fortsettelsen nå som Pinnacle har kjøpt opp Steinberg Lenke til kommentar
adonis Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jepp. Pinnacle har offentliggjort at med oppkjøpet av Steinberg vil Edition få en betydelig forbedret lyddel i kommende versjoner. Jeg ser for meg det beste av video møte det beste av lyd! /Øystein Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvorfor ikke Premiere PRO? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Premiere PRO har ikke kommet enda og da blir det vanskelig å uttale seg om det. Omtalene av det ser interessante ut, men kjenner jeg Adobe rett, vil også denne versjonen være noe ustabil... Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei Det klart beste redigeringsprogrammet er helt klart Adobe Premier. Men hvis du er ganske nybegynner på vidioredigering så ville jeg nok ambefalt Pinacle. Hilsen Isdas Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei Det klart beste redigeringsprogrammet er helt klart Adobe Premier. Men hvis du er ganske nybegynner på vidioredigering så ville jeg nok ambefalt Pinacle. Hilsen Isdas Hei. Har du prøvd Vegas 4? Kan du sei kva som er betre med Premiere enn Vegas? Kva kan du gjere med Premiere som du ikkje kan gjere med Vegas? Sjølv brukar eg Vegas. Kjempenøgd med dette. Raskt og effektivt, og ein haug med kule moglegheitar. Masse avanserte effektar og med plug-ins som Plug-in pack 3d Le så har du eit kongeprogram. I tillegg har eg Sound Forge frå Sonic Foundry, og med Vegas og Sound Forge i lag har du ei kanonpakke for lydredigering/mixing/mastering! Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Men hvis du er ganske nybegynner på vidioredigering så ville jeg nok ambefalt Pinacle. Her har du nok missforstått hva Edition er. Pinnacle har to redigeringsprogram: Edition og Studio der Edition er Semi-proff programmet som har omtrent de samme mulighetene og samme brukergrensesnittet som de tunge proffvariantene, Purple, silver, blue og Chrome. Studio er myntet på nybegynnere og hjemmebrukere. Edition 5 har mange flere muligheter og er mye mer stabilt enn Adobe Premiere 6.5. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Vegas er helt topp ! - Mye raskere og stabilere enn Premiere. - Capture funksjonen lagrer alle klippene som separate avi filer automatisk. Her er en fin link til en side med Vegas tutorials : http://www.wideopenwest.com/%7Ewvg/tutorial-menu.htm Kjøpte også nettopp en Pinnacle Shuttle Pro Jog/Shuttle, forstår ikke hvordan jeg klarte meg uten.... Lenke til kommentar
TurboMaggi Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Kan jeg bare snike inn et spørsmål her? fint.. Er 1200,- for en pakke med Pinnacle Studio 8, 1394-kort og kabel et bra kjøp? Eller vet dere om noen andre pakker som er bedre & kanskje billigere? Uansett tror jeg jeg holder meg til Movie Maker 2 imens, for det er jo så sinnsykt dyrt for redigeringsprogram, hvertfall for meg som er fattig student :wink: Fred ut.. Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Du får det billigere på komplett.no. Lykke til. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bare et lite tips: Tenk på hva du skal gjøre dersom du trenger support på det før du kjøper Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bare et lite tips: Tenk på hva du skal gjøre dersom du trenger support på det før du kjøper YESSS! Tenk over det. Lenke til kommentar
fukas Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvorfor ikke gå for Avid Xpress 3.5 med en gang? Det er viktig til å bli god et verktøy med industri-standard. Alle programmer har noenlunde samme menyer og oppsett, det tar ikke lang tid å lære seg det. Men det tar laaang tid før en kan utnytte programmet helt, der for burde en begynne med et redigeringsprogram som er kjent og som det finnes fixer og plug-ins til. Bruker selv 6.5 men skal prøve Avid Xpress 3.5 (riktig skrevet?) snart, noen som har erfaring? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bruker selv 6.5 men skal prøve Avid Xpress 3.5 (riktig skrevet?) snart, noen som har erfaring? Avid Xpress DV 3.5 så vidt jeg vet, men vi skjønner jo hva du mener. Det er riktig at det er lurt å lære seg et program skikkelig slik at en kan det 'ut i fingerspissene'. Kanskje enda viktigere, mener nå jeg, er det at en skaffer seg et program som lar en jobbe SLIK EN VIL. Altså et fleksibelt program som lar deg gjøre det du vil, på den måten du ønsker. Jeg mener at Pinnacle Edition er genial i hvordan du kan jobbe på flere forskjellige måter ut fra hva som passer deg best. En har også full kontroll over knapper og tastatur-shortcuts. DET er viktig, spør du meg. /Øystein :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå