Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 De to kablene skal IKKE brukes for skjermkort. En av de to på bildet (valgfritt) skal du bruke for å kople strøm til prosessoren. Strøm til prosessoren får man ved å kople en av disse to kablene til hovedkortets EPS/ATX12v kontakt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Denne type kabel skal brukes til skjermkort. På disse kan du vippe av 2pins slik at den blir 6pin PCI-E eller beholde 2pin klipset sammen slik at den er 8pin PCI-E. Du kan benytte "en" slik kabel fra PSU sitt ene 12pin uttak siden den har dobbel tilkopling på grafikk kort enden. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Denne type kabel skal brukes til skjermkort. På disse kan du vippe av 2pins slik at den blir 6pin PCI-E eller beholde 2pin klipset sammen slik at den er 8pin PCI-E. Du kan benytte "en" slik kabel fra PSU sitt ene 12pin uttak siden den har dobbel tilkopling på grafikk kort enden. Men det er til sammen plass til 14 pins på skjermkortet. Skal jeg fylle ALLE disse?argh, dette er mission impossible Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 to sånne koples på skjermkortet på den ene vipper du av 2pin på den andre lar du den være på 6p + 8p = 14 Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Til grafikk kortet Og når jeg vipper bort en og ender opp med 6 pins så skal jeg vippe av en og sette inn 6 i strømforsyninga også? VENT! Så jeg skal bruke den med tre endestykker, koble de to minste og så koble til den største i strømforsyninga???!! Altså bare bruke EN ledning?!?!? Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Er det ingen du kjenner som kan komme og hjelpe deg? Krysser fingrene for at du ikke har ødelagt noen komponenter enda, har du tatt hensyn til statisk elektrisitet? Endret 29. mai 2011 av KoKo_ Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Går sikkert fint med en ledning. Nei du skal og kan ikke "vippe" noe vekk på siden mot strømforsyningen. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Er det ingen du kjenner som kan komme og hjelpe deg? Krysser fingrene for at du ikke har ødelagt noen komponenter enda, har du tatt hensyn til statisk elektrisitet? Jeg har brukt jordingsarmbånd ja, men ikke hele tiden. Ble lurt trill rundt da dere på forumet sa det var kjempeenkelt å bygge PC. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Er det ingen du kjenner som kan komme og hjelpe deg? Krysser fingrene for at du ikke har ødelagt noen komponenter enda, har du tatt hensyn til statisk elektrisitet? Jeg har brukt jordingsarmbånd ja, men ikke hele tiden. Ble lurt trill rundt da dere på forumet sa det var kjempeenkelt å bygge PC. Alt er lett så lenge man kan det. Det er ikke avansert, men man må kunne lese en bruksanvisning. Og ha litt grunnkuskaper som det ser ut til at du ikke har skaffet deg enda. Utenom kjølegugge på CPU, så er alt kun å koble enehter på riktige steder. Og da er det LURT å kunne lese bruksanvisning, og ha hjelp første gangen. Edit: Kudos til dere som prøver å hjelpe her på forumet! Men håper du kan få litt assistanse onsite i tillegg. Endret 29. mai 2011 av KoKo_ Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 quote fra den andre tråden din: Har vel faila med plasseringen av hovedkortet? Alle skruene passa nedi hullene og det tingen med USB-ting og ting er riktig, men har ikke satt inn sånne plastikktingting før jeg satte inn hovevkortet, hvor skal de være, ooooooooooooooooh! Har du fått fikset dette nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Du må også studere kablene slik at du ser forskjell på 1) 8pins EATX kabelen(e) som brukes til hovedkort og 2)PCI-E 6+2pin kablene som brukes til PCI-Express skjermkort. Kjennetegn er at 1) kan splittes i 4+4 i HK-enden og 2) Kan splittes i 6+2 i gfx kort-enden. Disse type kablene må du ikke bruke på feil plass da du kortslutter PSU. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Okay, satte ledningene riktig, for en gangs skyld, og skrudde på. Cpu-vifta begynte å røre på seg, det gjorde også viftene på skjermkortet, og også de andre viftene da de ble pluggen inn. Det kom ikke noe bilde på skjermen da, men det er liv i den, nå skal jeg vel sette i alle komponentene, og hvis det fortsatt funker, så er vel ingenting defekt eller ødelagd, right? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ta å se om du ikke kan få opp et bilde ved å koble til skjermen. Om du ikke får bilde går du over kablene, sjekker minnebrikkene og prøver til det fungerer... Viftene kan gå og allikevel kan det være feil så det er desverre ingen right... Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Får ikke noe på skjermen. Nå begynte ikke viftene på skjermkortet å gå rundt, er det satt inn feil da eller? EDIT: Der begynte de også å gå ja, men fortsatt ingen bilde. BTW: Skal vifta på strømforsyningen gå rundt? Den går rundt i to sekunder når jeg skrur på, men slutter med en gang igjen. Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Sjekk minnebrikkene. Evt forsøk å fjerne en av dem. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Fortsatt nada bilde, hva skal jeg gjøre nå? ARRGHHHH!!!!! Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Vanskelig å si når en ikke vet hva du har gjort eller om det du evt har gjort er rett. Kanskje det hjelper om du legger ut noen bilder av bygget nå. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Vanskelig å si når en ikke vet hva du har gjort eller om det du evt har gjort er rett. Kanskje det hjelper om du legger ut noen bilder av bygget nå. Hva skal jeg ta bilder av? Jeg har jo gjort akkurat som dere har sagt, men det funker fortsatt ikke! ARRRRGHHHHHHHH!!!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@!!!!!!!!!!!!!@@@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 få noen andre til å gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå