Loke_h Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Mulige feilkilder : CPU/Rambrikker/Skjermkort sitter ikke som de(n) skal? Glemt å koble til kontakt eller koblet til feil. (Det skal nesten ikke være mulig å koble til kontakter på feil sted da) En rambrikke kan være defekt? Skadet CPU-sokkel på hovedkort. Jeg hadde foretrukket å demontere og så starte på nytt. Koble til et minimum av utstyr. CPU + kjøler, 1 rambrikke og skjermkort. 24-pin og 8-pin strøm til hovedkort. Det finnes garantert noen som bor i nærheten som kan hjelpe deg med feilsøking. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har su satt inn kabelen på stikkontakten? 2 Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Okay, demonterer og starter på nytt! Jeg skal vel fortsatt koble inn pwr kabelen og slikt? Strøm til akjermkortet? I så fall 8 eller 6 pins? Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Vet ikke hva du mener med "per kabelen" Kun de kabler som er absolutt nødvendig for å starte opp. Q-connector med power. 2xStrøm til hovedkort og skjermkort. Hardisk og SSD er ikke nødvendig, samme med USB, firewire og lyd. Jo færre enheter som er koblet til, jo færre mulige feilkilder. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Okay, demonterer og starter på nytt! Jeg skal vel fortsatt koble inn per kabelen og slikt? Strøm til akjermkortet? I så fall 8 eller 6 pins? Du skal koble strøm til BEGGE kontaktene! Det er vel 2 x 6-pin PCI-E! Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Okay, demonterer og starter på nytt! Jeg skal vel fortsatt koble inn per kabelen og slikt? Strøm til akjermkortet? I så fall 8 eller 6 pins? Du skal koble strøm til BEGGE kontaktene! Det er vel 2 x 6-pin PCI-E! Det er en på 6 og en på 8 ved sidenn av, skal begge ha strøm, vrd hjelp av TO ledninger da eller? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ja, begge skal ha strøm. Jeg vet ikke hvilke ledninger som kommer fra strømforsuningen din, men de er gjerne merket PCI-E. Kanskje om du lenker til din strømforsyning. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Hva med de 12-pin-greiene som er midt i PCI-Een? Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Fra skjermkortet har jeg satt inn en pci-e med 8 pins og emed 6 pins, de går så videre, og midt på er det en med 12 pins, det står ikke pci-e på dem. Så går det inn i strømsorsynnga i andre endeav ledningen, der er det 6 og 8 pins igjen. BTW: Hvor skal den blå greia som kommer fra skjermen inn i kabinetter? Finner ikke noe sted som passer. Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Høres ut som du har koplet helt feil. Se på tegningen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jeg kjenner ikke til noen 12-pin midt på en ledning som skal noen steder. Skjermen kobler du til baksiden av skjermkortet.(stemmer sikkert hva Loke_h sier under) Endret 29. mai 2011 av Pastafarian Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Fra skjermkortet har jeg satt inn en pci-e med 8 pins og emed 6 pins, de går så videre, og midt på er det en med 12 pins, det står ikke pci-e på dem. Så går det inn i strømsorsynnga i andre endeav ledningen, der er det 6 og 8 pins igjen. BTW: Hvor skal den blå greia som kommer fra skjermen inn i kabinetter? Finner ikke noe sted som passer. Legg ut bilder please! Blå greia fra skjermen er vel vga? 15-pins. Du må vel ha en overgang til DVI. Burde ligge i eska til skjermkortet. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Skrur på med få komponenter nå, og vifta på strømforsyningen går bittelitt rundt før den stopper, sb_pwr lyser, og Vga og boot led lampene lyser rødt, som ikke har skjedd før. Av og på knappen lyser også blått. Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Tror din EATX12v_CPU kabel er feilkoplet. Er du 100% sikker på PSU outputs og benyttede kabler ?? Legg merke til at +12v og ground er speilvendt fra hverandre på disse 8-pins (plassering av gul og sort i pinne 1-3/1-4). Feil bruk på feil sted vil medføre kortslutning direkte av +12v til jord. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Tror din EATX12v_CPU kabel er feilkoplet. Er du 100% sikker på PSU outputs og benyttede kabler ?? Legg merke til at +12v og ground er speilvendt fra hverandre på disse 8-pins (plassering av gul og sort i pinne 1-3/1-4). Feil bruk på feil sted vil medføre kortslutning direkte av +12v til jord. Det skjønte jeg ikke noe av. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Sjekk tegningen min lengre opp.. Edit: Det er "kun" de kablene med 6+2 (avtagbare 2pins) som skal benyttes til skjermkort . Det følger med to ulike 8pins EATX12V (HK_CPU pwr). Hvor den ene går i en 12pins output i PSU og den andre i en 8pins output fra PSU. Disse to kablene skal "ikke" benyttes mot skjermkort. Vedlagt bilde av de to EATX12V kablene som kun skal benyttes mot hovedkortets ATX12v (8pin) tilkopling. Endret 29. mai 2011 av syar2003 1 Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Sjekk tegningen min lengre opp.. Edit: Det er "kun" de kablene med 6+2 (avtagbare 2pins) som skal benyttes til skjermkort . Det følger med to ulike 8pins EATX12V (HK_CPU pwr). Hvor den ene går i en 12pins output i PSU og den andre i en 8pins output fra PSU. Disse to kablene skal "ikke" benyttes mot skjermkort. Vedlagt bilde av de to EATX12V kablene som kun skal benyttes mot hovedkortets ATX12v (8pin) tilkopling. Når det er 6 pins på den ene greia på skjermkortet, skal jeg da sette inn 6 pins i strømsorsyninga? Det samme med 8 pins som også skal inn i begge disse (skjermkort og strømforsyning)? Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Grafikkort skal kobles til de 12-pins kontaktene på PSU. (Fra bildet syar2003 har lagt ut) Har du en med 8 pinner i begge ender, skal den kun passe i 8-pins kontakt på PSU. Legg ut bilder om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Sjekk tegningen min lengre opp.. Edit: Det er "kun" de kablene med 6+2 (avtagbare 2pins) som skal benyttes til skjermkort . Det følger med to ulike 8pins EATX12V (HK_CPU pwr). Hvor den ene går i en 12pins output i PSU og den andre i en 8pins output fra PSU. Disse to kablene skal "ikke" benyttes mot skjermkort. Vedlagt bilde av de to EATX12V kablene som kun skal benyttes mot hovedkortets ATX12v (8pin) tilkopling. Skal jeg BRUKE eller IKKE BRUKE de to kablene på bildet til skjermkortet??????????? Endret 29. mai 2011 av Treserget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå