Emils. Skrevet 17. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2012 Blir mest lett bruk egt. Sett på tilbudet netcom kjører nå, derfor jeg tenker på dette. Synes det er mye å betale 5k for en tablet pdd. så ønsker helst å slå til på tilbudene. Er det slik at Android market har apps som er tilpasset tablets? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Nå blir det 5000 for den før netcom er ferdig med deg. Da ville jeg heller sett på Galaxy Tab 7.7 som de også har, ikke den utdaterte 10.1 saken EDIT: sier litt om netcom at de har "verdens tynneste" som overskrift på både galaxy tab 10.1 og 8.9, som er 8.6mm, mens de samtidig selger den 7.9mm tykke galaxy tab 7.7, som heller ikke er den tynneste tableten. Endret 17. mars 2012 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2012 Ja, men men får med Mobilt bredbånd og Galaxy Tab 10.1. På komplett koster Galaxy Tab 10.1 - 4700 kr. Dvs. at man betaler 1000 kr for et år med Netcom med mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2012 Den logikken forutsetter at komplett sin pris er vettug, noe den ikke er. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Du må betale for mobile bredbåndet også. Prisen på det for 1 år er: 2392 kr Prisen du betaler for nettbrettet er: 3248 kr Som blir tilsammen 5640 kr Hvordan er den logikken og prisen så ille? Du sparer altså 1500 kr ifl Komplett sin pris. Endret 18. mars 2012 av Emils. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 18. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Jeg kan godt tilby å selge deg den tableten til 50000 for å gjøre kjøpet enda bedre for deg, siden du ser ut til å "spare penger" utfra andre priser uten å tenkte over at det der er en tablet fra i fjor, med en chip som ALDRI burde blitt brukt i en tablet i det hele tatt fordi GPUen er ræva. Nå er vi i Mars 2012, så for å si det rett ut: å betale så mye for noe så utdatert med de alternativene som finnes er omtrent som å kaste penger ut vinduet. Spesielt når du samtidig skal binde deg til mobilt bredbånd. For ikke å snakke om at du sier du ar prøvd ipad, men den "mangler noe". Hva er det den mangler? Sitter her med en hver av iPad og Galaxy Tab, men en Galaxy Tab modell som faktisk har ytelse nok til å være nyttig på områder hvor iPad faller på ræva. Den du derimot har sikta deg inn på er i den fantastiske situasjonen at den er for utdatert til å skryte på seg mye av det som Android tablets har som iPad ikke har. Nå vet jeg ikke hvordan din internettsituasjon er, men sånn generelt sett ville jeg tenkt meg veldig lenge og nøye om før jeg skrev under på noen avtale om mobilt bredbånd på en tablet. Hvis alternativet er en utdatert dings med mobilt bredbånd til 5000 eller en ny modell tablet med kun WiFi til 5000 alene så ville jeg virkelig tenkt nøye etter hvor jeg har WiFi. Spesielt siden mange mobiler i dag er i stand til å dele internetttilkoblinga. Men nå vet jeg som sagt ikke internettsituasjonen din, eller hva slags mobil du har, men basert på orginalposten din virker det ikke som du har så veldig mye erfaring med tablets. Nå har også covah sagt omtrent akkurat det samme som meg. Endret 18. mars 2012 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 31. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2012 Ny alpha av CyanogenMod 9.0 ble lagt ut 30. mars. Kamera fungerer fremdeles ikke, men den er nå Android 4.0.4 og har ny bootanimasjon. Pluss at det sikkert er andre endringer jeg ikke la merke til når jeg testet den. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 1. april 2012 Rapporter Del Skrevet 1. april 2012 Ny alpha av CyanogenMod 9.0 ble lagt ut 30. mars. Kamera fungerer fremdeles ikke, men den er nå Android 4.0.4 og har ny bootanimasjon. Pluss at det sikkert er andre endringer jeg ikke la merke til når jeg testet den. Link? Finner den ikke på xda Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 1. april 2012 Rapporter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) CyanogenMod: http://download.cyan...fi&type=nightly Google Apps: http://goo-inside.me/gapps Endret 1. april 2012 av jenskristian Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 1. april 2012 Rapporter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) CyanogenMod: http://download.cyan...fi&type=nightly Google Apps: http://goo-inside.me/gapps Takk, så det nå Trenger jeg å oppdatere google apps samtidig? Får Error Status 7, SDcard feil, når jeg forsøker å innstallere denne via recovery.. Endret 1. april 2012 av largim Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. april 2012 Rapporter Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Har du flashet nyeste recovery (ClockworkMod 5.5.0.4)? Du kan laste den ned her. Flash med Odin. Du kjører først CM9 fra recovery og deretter GApps. Endret 2. april 2012 av jenskristian Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 Er epple fan. Har I: pad, phone og book Pro, og har hatt disse siden de kom :-) Var en sving innom Android under et opphold på behandlingsinstitusjon for pneumocystis, dvs HTC Sense. Og derfor har jeg en svær samling ymse apper fra Play! Kunne ikke du meg, så nå er en tab 8.9 på vei hjem til meg:-) a) Lagring. Kan man hekte på den en ekstern hardissk? -- problem-- tømme kamera på tur, hver kveld har jeg ca 20 GB med bilder som må ut på en harddsik b) OS. Når får vi 4.0 ? Hva blir så meget bedre med den? det er vistnok 3.1 på den, vil den selv si fra om 3.2 ?? Er nok nokså grønn på android, selv om jeg fikk litt innsyn med HTC mobilen- Muligheten for å kjøre "normal" firefox er et svært poeng, med alle de rare nettaviser, nettbanker etc jeg er innom, irriterer jeg meg mye over den dresserte Ipad/ Iphone. Flash/ java som disse rare nettstedene bruker ER jo gammeldags, men det er vel ikke min misjonsgjerning å be de kjøre html5 istedet :-) Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 FYI så får du ikke kjørt Java Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 Er ikke 8.9" ganske stivt priset med tanke på at den har vært på markedet i et halvt år og ikke er veldig imponerende? Har en selv og er fornøyd med den, men ville aldri kjøpt den i april 2012. Lenke til kommentar
pvl1971 Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 Har du flashet nyeste recovery (ClockworkMod 5.5.0.4)? Du kan laste den ned her. Flash med Odin. Du kjører først CM9 fra recovery og deretter GApps. Har du flashet nyeste recovery (ClockworkMod 5.5.0.4)? Du kan laste den ned her. Flash med Odin. Du kjører først CM9 fra recovery og deretter GApps. Odin, er det ett program via PC eller er det ett Android basert app? Og denne CM9 er en Update? Må jeg da ha en tidligere versjon å bruke før jeg velger denne Update av CM9? Eventuelt hvor finner jeg den? På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 Har du flashet nyeste recovery (ClockworkMod 5.5.0.4)? Du kan laste den ned her. Flash med Odin. Du kjører først CM9 fra recovery og deretter GApps. Har du flashet nyeste recovery (ClockworkMod 5.5.0.4)? Du kan laste den ned her. Flash med Odin. Du kjører først CM9 fra recovery og deretter GApps. Odin, er det ett program via PC eller er det ett Android basert app? Og denne CM9 er en Update? Må jeg da ha en tidligere versjon å bruke før jeg velger denne Update av CM9? Eventuelt hvor finner jeg den? På forhånd takk :-) Odin er et program du laster ned på pc'en. Dette programmet trenger du for å roote(åpne) telefonen din opp. I tillegg bruker du dette programmet til å legge inn et program på telefonen/tableten som gjør at du kan flashe(innstallere) ulike roms på telefonen. ROM er selve programvaren som telefonen din kjører. F.eks så er det programmerere som bruker de offisielle oppdateringene, Gingerbread, Ice Cream, etc, som de forbedrer, og legger ut. Det er dette som er en "ROM". CM9 (Cyanogenmod, versjon 9), er en slik ROM, og er de mest kjente utviklerne av dette. Denne er fortsatt på prøvestadiet, men fungerer veldig bra, og mye raskere enn den offisielle programvaren (2.3.3 tror jeg, Gingerbread). Det du må gjøre for å kunne benytte denne er å laste ned programmet Odin, så kjøre dette programmet for å få åpnet "rootet" telefonen. Så legger du inn noe som heter en bootloader, som tillatter deg å innstallere ulike ROMs. Så kan du da senere flashe hvilke roms du vil. Denne prosessen er egentlig ganske enkel, men du må være villig til å søke deg litt opp på forumer i tilfelle noe ikke går som smurt. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 5. april 2012 Rapporter Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Har du flashet nyeste recovery (ClockworkMod 5.5.0.4)? Du kan laste den ned her. Flash med Odin. Du kjører først CM9 fra recovery og deretter GApps. Takk for hjelpen, funker fint nå Endret 5. april 2012 av largim Lenke til kommentar
pvl1971 Skrevet 6. april 2012 Rapporter Del Skrevet 6. april 2012 takk for svar, ja min tablet er rooted for lenge siden men ikke via Odin. Hadde ikke hørt om det tidligere :-) Men denne Update_CM9..... går ikke å flashe. Er det en tidligere versjon av CM9 jeg må legge inn? Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 7. april 2012 Rapporter Del Skrevet 7. april 2012 takk for svar, ja min tablet er rooted for lenge siden men ikke via Odin. Hadde ikke hørt om det tidligere :-) Men denne Update_CM9..... går ikke å flashe. Er det en tidligere versjon av CM9 jeg må legge inn? Se posten over for mitt svar. Du må nok flashe den versjonen av recovery som er linket til rett over, altså sette telefonen i download mode, og flashe som pda den nye recovery (i Odin). Så kan du flashe CM9, nyeste versjon Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. april 2012 Rapporter Del Skrevet 8. april 2012 Finnes det noen info om når ICS kommer til GT 10.1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå