Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden

Gjest

Anbefalte innlegg

- Galaxy Tab 10.1 leveres IKKE med "normal" strømforsyning-adapter. - Den leveres med en USB-datakabel som man kobler enten til PC, eller til AC-adapter for så å plugge adaptern i veggen.

- Galaxy Tab 10.1 lader IKKE om man har den påslått og bare koblet til USB på f.eks PC(se rød X over batteri indikator)....man må slå den helt AV for at den skal lade fra USB, og da lader den treight. Grunnen til dette er fordi USB ikke greier å levere nok strøm VS hvor mye den forbruker i påslått tilstand.

- Galaxy Tab 10.1 har SMS/MMS støtte. -> bestill oppsett fra f.eks chess til PT-1000 og du får tilsendt en oppsettsmelding som funker. (har testet dette selv)

- Galaxy Tab 10.1 leveres med "ren honeycomb" OS...dvs ingen duppeditter fra Samsung slik man får på Galaxy S og Galaxy S2.

- KIES vil fortsatt ikke fungere med CUSTOM ROM flashes, så flasher du din tablet så sliter du med tanke på oppdateringer.

Jeg vil ikke anbefale noen å flashe disse TAB-ene med mindre du får et service center til å gjøre det under garanti.

- Galaxy Tab 10.1 har ikke Dialer(software mulighet for GSM oppringing og mottaking), eller Video chat slik som Samsung Galaxy S II har. Jeg har småskummet speccsa og kan ikke finne noe forskjellig mellom tabben og S2, så her tror jeg det vil bli mulig senere nårTouchWiz UX kommer til Honeycomb...altså tror jeg(men ikke sikker) på ...og håper at vi får telefoni-software inn via TouchWiz UX.

OBS!: TouchWiz blir bare installerbart via KIES, så har du flashet din tablet....TOUGH LUCK!

Her er en screenshot fra TouchWiz for på 10.1..til høyre ser dere dialer.... stygg som F....men hva gjør det om det funker..:blush: bedre enn ingenting...

4d95d160396a0110401132136.jpg

Link til stort bilde: http://www-bgr-com.v...10401132136.jpg

Endret av Boof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trekker tilbake min skeptisme om at den ikke er noe annet enn en storvokst telefon :p. Hadde den håndtert 720 [email protected] video kunne den uten problem erstattet min bærbare pc:p

Fikk nå testet ut Music Beta på den. Det er der tjenesten virkelig skinner. Spesielt når minne på dingsen er minimalt. Mulighet for å laste ned sanger og gjøre den tilgjengelig offline er brilliant. Og UI på musikkspilleren er pure wins :D:

[snip]

Jeg har fortsatt to invitasjoner. Om det er noen som eier en tablet og ønsker å teste det ut er det bare å sifra :)

Diceplayer skal vistnok klare 720 High på Tegra2 som følge av HW akselerasjon, men har ikke testet det selv.

Re Music beta så hadde det vært morro å prøve ut.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Når jeg tenker etter var dette rimelig lange lade-tider. Kan det stemme? Tenkte ikke særlig over det da jeg postet forrige gang, men når jeg ser på det nå virker det helt absurd...

Asus Transformer krever ca 15V på ladekontakten, så den kan ikke lades via pc, da USB normalt leverer 5V.

Jeg kan ikke husket å måtte vente så lenge som 8 timer for å lade den opp 100%. Da må man isåfall lade den fra og med når batteriet nesten er tomt. Selv om det fortsatt er unormal lenge å vente på full lading. Jeg for teste ut dette når batteriet begynner å gå tom

Lenke til kommentar

- Galaxy Tab 10.1 leveres IKKE med "normal" strømforsyning-adapter. - Den leveres med en USB-datakabel som man kobler enten til PC, eller til AC-adapter for så å plugge adaptern i veggen.

Dette har vel blitt ganske standard nå etter overgangen til USB plugg på de fleste moderne telefoner. Aberet her er jo at det ikke er standard USB plugg på Tab, men det skal man overleve.

- Galaxy Tab 10.1 lader IKKE om man har den påslått og bare koblet til USB på f.eks PC(se rød X over batteri indikator)....man må slå den helt AV for at den skal lade fra USB, og da lader den treight. Grunnen til dette er fordi USB ikke greier å levere nok strøm VS hvor mye den forbruker i påslått tilstand.

USB kan kun levere mellom 100mA og 500mA, mens laderen til Tab leverer over 2A

- Galaxy Tab 10.1 leveres med "ren honeycomb" OS...dvs ingen duppeditter fra Samsung slik man får på Galaxy S og Galaxy S2.

Min Galaxy Tab 10.1 kom med Samsung apps og TouchWiz forhåndsinstallert, men denne er nok av relativ ny dato.

Lenke til kommentar

Sitter å skal til å bestille meg denne herligheten nå, og i den anledning også bestille en "case" :) Har veldig lyst på en fra Pyroskin, men ser følgende:

Fits WiFi version only version, covers buttons on 3g and 4g versions.

Om jeg har skjønt det rett, så er det bare SIM-luka som ikke er tilpasset, eller er det slik at plasseringen på knappene er annerledes på 3G-versjonen (som jeg skal kjøpe)?

Lenke til kommentar

Min Galaxy Tab 10.1 kom med Samsung apps og TouchWiz forhåndsinstallert, men denne er nok av relativ ny dato.

Jeg fikk min i forrigårs.Fredagen.....bestilt fra Chess.no den dagen de hadde 28 på lager.

Skal nevnes at de hadde null på lager da jeg dro hjem fra jobb klokka 16:00...hehe

Lenke til kommentar

Sitter å skal til å bestille meg denne herligheten nå, og i den anledning også bestille en "case" :) Har veldig lyst på en fra Pyroskin, men ser følgende:

Om jeg har skjønt det rett, så er det bare SIM-luka som ikke er tilpasset, eller er det slik at plasseringen på knappene er annerledes på 3G-versjonen (som jeg skal kjøpe)?

Her er den du skal ha til 10.1

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/Tilbeh%C3%B8r/Samsung/Samsung-1B1NBECSTD-Book-Cover-for-Galaxy-Covert-for-Galaxy-Tab-101-48715.aspx

Orginal Samsung, hardplast, og tabben faller ikke så lett ut. Passer perfekt.

Kjøpte den selv. :) Approved!! :w00t:

Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/Tilbeh%C3%B8r/Samsung/Samsung-1B1NBECSTD-Book-Cover-for-Galaxy-Covert-for-Galaxy-Tab-101-48715.aspx

Takker :) Ser absolutt bra ut, men kan denne brukes som stand også ifm med film osv?

Lenke til kommentar

http://www.netshop.n...-101-48715.aspx

Takker :) Ser absolutt bra ut, men kan denne brukes som stand også ifm med film osv?

:thumbup: Flippen du ser der legger du bakover, da støttes den på "lokket" og voila...du har stand.

Er laget slik nettopp for å brukes slik. :dribble:

Litt dyr, men ikke så mye billigere å bestille utenlands når du tar toll og moms inn i beregninga.

Kjøp, glem at du brukte penga, og nyt!

PS: glemte å si: Denne book casen ser meget bra ut. Ser ut som og føles som den er laget i sort-malt aliminium. I tillegg er eneste åpningene på den for Kamera(bak), Audio-jack for headset, samt lade/multimedia kontakt under "stetten". Man trenger egentlig ikke noe mer. SIM-kortet bør jo være permanent invetar.

Endret av Boof
Lenke til kommentar

http://www.netshop.n...-101-48715.aspx

:thumbup: Flippen du ser der legger du bakover, da støttes den på "lokket" og voila...du har stand.

Er laget slik nettopp for å brukes slik. :dribble:

Litt dyr, men ikke så mye billigere å bestille utenlands når du tar toll og moms inn i beregninga.

Kjøp, glem at du brukte penga, og nyt!

PS: glemte å si: Denne book casen ser meget bra ut. Ser ut som og føles som den er laget i sort-malt aliminium. I tillegg er eneste åpningene på den for Kamera(bak), Audio-jack for headset, samt lade/multimedia kontakt under "stetten". Man trenger egentlig ikke noe mer. SIM-kortet bør jo være permanent invetar.

Så at det var stand :) Virker som en veldig solid sak, men er det plast/stoff/skinn? Er et veldig godt alternativ ift Pyroskin. Vet du om det er noen forskjell på knapp-plasseringen på Wi-Fi og 3G-versjonen? Tenker på om det ville vært noe problem å kjøpe "Wi-Fi only cases"?

Lenke til kommentar

Så at det var stand :) Virker som en veldig solid sak, men er det plast/stoff/skinn? Er et veldig godt alternativ ift Pyroskin. Vet du om det er noen forskjell på knapp-plasseringen på Wi-Fi og 3G-versjonen? Tenker på om det ville vært noe problem å kjøpe "Wi-Fi only cases"?

Den er i hardplast, men er veldig solid, og oser av "business" om du tar den med på et møterom f.eks.

Er nok forskjellig ja. Men man kjøper ikke noe uten 3G i dag. Det er som å kjøpe forrige års modell av en Bucatti og forvente å få betale årets pris for nyeste modell. :love:

Hvis du kjøper 3G, så må du nok ha 3G kassen for 100% kompatibilitet....vet ikke om ting som kamera og slikt er anderledes plassert. Jeg vet at 3G-coveret er TYNNERE enn Wifi-versjonen, da WIFI-versjonen er tykkere. Leste noe om det en plass på nettet.

Jeg har 3G, noe som lar meg sette inn SIM-kort. Wifi-versjonen tar ikke SIM-kort.

Til referanse.

Her er bilde av Samsung Galaxy Tab 10.1v (den er feitere) link

Endret av Boof
Lenke til kommentar

Hvorfor tar det så lang tid før GT 10.1 32Gb Wi-fi only versjonen kommer her til lands da?

Har jo vært ute i evigheter i USA.

Er jo den versjonen jeg har lyst på, men det ser jo ikke ut som den kommer her til lands så.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hvorfor tar det så lang tid før GT 10.1 32Gb Wi-fi only versjonen kommer her til lands da?

Er jo den versjonen jeg har lyst på, men det ser jo ikke ut som den kommer her til lands så.

Tviler på at 32GB versjon kommer til Norge, eller skandinavia.

Lenke til kommentar

Hvor mye er det folk har måtte punge ut for taben? Ser den ligger på rundt 5k med 3G, og vurderer sterkt å dra til Oslo i morgen og kjøpe den på Spaceworld/Expert/Digital Impuls, men ser at den ligger på 4999,- hos sistnevnte. Er det en grei pris eller kan jeg forvente at den stuper til rundt 4000,- om kort tid? :)

Lenke til kommentar

Tviler på at 32GB versjon kommer til Norge, eller skandinavia.

Vel, hvis det er tilfellet så får jeg vel heller bare vente på Transformer 2 da. Å ikke komme ut med 32Gb'en er jo ren idioti når en ikke har memorycard slot på brettet sitt.

For den er jo produsert, så hvor vanskelig kan det vel ikke være å få solgt den her til lands også?

• Liker 1
Lenke til kommentar

...

Nja... USB klarer å levere det, men de aller fleste datamaskiner har ikke implementert dette. Kun Apple som har det av mine maskiner.

...

Kommer an på hvilken software den kommer med. Nyere tabs vil komme med TouchWiz.

- KIES vil fortsatt ikke fungere med CUSTOM ROM flashes, så flasher du din tablet så sliter du med tanke på oppdateringer.

Jeg vil ikke anbefale noen å flashe disse TAB-ene med mindre du får et service center til å gjøre det under garanti.

Du kan fortsatt installere oppdateringer selv om du legger in custom recovery og ROM. De fleste av oppdateringene til taben har blitt lagt ut på de ulike foraene for custom ROMs før de kommer OTA.

Det er ganske vanskelig å gjøre noe galt med denne taben, da den har innebygget en del sikkerhet som skal beskytte mot feil under oppdatering. Så å aktivt gå ut med en anbefaling om ikke å flashe den selv synes jeg er noe overdrevet.

...

OBS!: TouchWiz blir bare installerbart via KIES, så har du flashet din tablet....TOUGH LUCK!

Feil. Stock ROM med TW ligger ute mange plasser for installasjon via custom recovery.

Her er en screenshot fra TouchWiz for på 10.1..til høyre ser dere dialer.... stygg som F....men hva gjør det om det funker..:blush: bedre enn ingenting...

Dialer ligger ikke inne i stock TW, så dette må være noe annet eller en fremtidig ROM.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har 3g versjon og vil ringe.. Jeg kan sende sms, så jeg antar begrensningen for å ringe ligger i software?

Siden det mangler dialer i stock honeycomb, fins det en app på market man kan bruke eller må vi vente på touchwiz ui?

Endret av Kimber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...