stinger82 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hei! Sliter med og bestemme meg for hvilket tv som skal få plass i stuen min. Philips er 3D-klar og en "nyere" modell, mens Samsung har mulighet for PVR og bedre formatstøtte fra USB. Noen som har noe vettugt og si som får meg til å bestemme meg?? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg kjøpte nylig en UE46C6005 og var i grunnen kjempefornøyd. Men jeg har funnet ut i ettertid at det er mye feil på kondensatorene på Samsung modellene. Hvis du søker på "samsung clicking sound" på google vil du finne flere som peker på kondensatorer som ryker. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 De fleste tv-er har problemer hvis du bare googler de rette feilene, men med tanke på hvor mange som selges så er det ingen grunn til å styre unna eksempelvis Samsung. De er størst og da vil det selvsagt være lettere å søke opp feil hos dem. For noen få år tilbake var Philips et teknisk katastrofeområde. Det var en rekke mangler på skjermene deres. Dette har forandret seg og de siste årene har de produsert svært gode lcd-skjermer. PVR innebygget i tv-en er ikke nødvendigvis et "must" hvis du tar i bruk en ekstern dekoder. Jeg har PVR fra Get og den fungerer ekstremt bra. Støtte for USB finner du på de fleste DVD og BD spillere, så hvorfor må de absolutt være på tv-en? For meg koker det alltid ned til hva tv-en kan produsere av gode bilder. Til syvende og sist overgår det alle tekniske detaljer. Philips: Det du skal være oppmerksom på er at Philips er veldig tøffe med billedbehandlingen sin. 100-200 hz systemet deres gjør at bildet flyter ekstremt bra, men film materiale ser ut som det er skutt på video fremfor film. Hvis du liker denne effekten så er tv-en er godt valg. En svakhet de fleste Philips tv-er har er SD materiale. Altså vanlige tv sendinger og DVD. Samsung: Her finner du et 100-200hz system du har mer kontroll over. Med andre ord kan du justere bort videoeffekten om det skulle være ønskelig. Fargespekteret deres er en smule overdrevet. Noen elsker det. Andre søker et mer naturlig spekter og da er Philips bedre. På SD er Samsung meget bra. Tv-ene deres henter ut detaljer i de svakeste sendinger. I tillegg har de ekstremt godt sortnivå. Philips er fremdeles litt blasse, men de kommer seg. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Philipsen du vurderer får mye skryt her, og det var før prisen ble satt ned med 6000. http://www.dinside.no/864150/test-philips-46pfl8505 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå