Gå til innhold

PHP og MySQL etterutdanning

Marfu

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er i utgangspunktet utdannet grafisk designer. I tillegg har jeg ingen problem med HTML og CSS. Jeg kan også en del om WordPress som CMS, men det som virkelig ser ut til å stoppe meg i å få fult utbytte av ting er mangelen på kunskap rundt PHP og MySQL. Jeg vurderer derfor å etterutdanne meg litt og lære dette. Hvor kan man lære dette? Helst i Bergen...

Fulltid, deltid, offentlig, privat spiller ingen rolle. Meningen er bare å finne ut av muligheter. Ingen begrensninger sånnsett utover det å flytte fra Bergen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket ut HIB og UIB? Høgskolen har i alle fall IT linjer. Det er ikke nødvendig å ta PHP og MySQL-kurs, fag i grunnleggende OOP og database er like bra om ikke bedre siden konseptene blir de samme. Jeg vil også anbefale deg å bli kjent med etablerte rammeverk og finne ett du kan bruke når du skal lage noe fra bunnen av. Ett godt rammeverk hjelper deg til å skrive ryddigere kode om du følger kodestandarden til rammeverket.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket nettsidene til HiB og UiB, det virket ikke som dem hadde noe, men har også tenkt å ta direkte kontakt med dem.

Kan du uttdype hva du mener med å ta noe annet for å lære dette? PHP og MySQL er det jeg har størst behov for, men andre ting som Javascript, XML, JSON, AJAX etc kunne også ha kommet veldig godt til nytte. Fokuset mitt er webutvilking, ikke IT, men du sier at en IT utdanning gir samme kunnskap? Eller missforstod jeg helt nå.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på at når de har IT studier så har de også enkeltfag som du kanskje kan ta. Om introduksjonskursene du finner bruker java og Oracle istedenfor PHP og MySQL så spiller det ikke noen rolle. Når du har det grunnleggende på plass så tar det bare dager før du begynner å få grep på PHP. Fokuset på introduksjonkurs er konsepter som kan videreføres til PHP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...